دستگاه عجیب و غریب هک 300 دلاری

چهارشنبه ، 3 تیر 1394 ، 15:47

بانکی دات آی آر: اخیرا دستگاهی ساخته شده است که با امواج رادیویی ساتع شده از کامپیوتر، رمز‌های نوشته شده روی اطلاعات آن را کشف می‌کند.
به گزارش دیجی کالا، لپ‌تاپ‌ها همیشه در حال ساتع کردن امواج رادیویی هستند. اشتباه نکنید، منظور از امواج رادیویی، امواج بلوتوث و وای‌فای نیست؛ منظور امواجی است که بر اثر کار پردازنده تولید می‌شوند.

محققین یکی از دانشگاه‌های دنیا دستگاهی 300 دلاری ساخته‌اند که این امواج الکترومغناطیسی را دریافت می‌کند و می‌تواند از آن‌ها کلیدهای رمز «الجمل» (Elgamal) و RSA را کشف کند. این دستگاه می‌تواند کلیدهای کشف شده را از طریق امواج الکترومغناطیسی تا شعاع 48 سانتی‌متر بفرستد. این دستگاه که  PITA نام دارد (مخفف کلمات Portable Instrument Trace Acquisition، به معنای «دستگاه قابل‌حمل جذب اثر»)، به اندازه‌ی یک نان پیتا است. نکته‌ی جالب توجه این است که تمام قطعات به کار رفته در ساخت این دستگاه در بازار موجود هستند؛ مثل منبع تغذیه‌ی آن که دو باتری قلمی است. اطلاعات دزدیده شده از طریق این دستگاه می‌توانند در یک کارت SD ذخیره شوند یا با استفاده از وای‌فای به کامپیوتر هکر ارسال شوند. تیم سازنده‌ی این دستگاه، در مقاله‌ای تحقیقاتی نشان دادند که دستگاه شان می تواند رمزهای GnuPG را هک کند. البته همین که تیم سازنده‌ی این دستگاه رمز GnuPG را کشف کرد، تیم توسعه دهنده‌ی نرم‌افزار گنو به‌روزرسانی جدیدی برایش ساختند تا تبلیغات PITA را خنثی کنند.

► همزمان با ماه مبارک رمضان همراه اول جشنواره عکس سفره ایرانی برگزار می کند
رده‌بندی رضایت‌مندی مشتریان از خدمات فروش سواری‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر