نروژ در صدر بازار جهانی وسایل نقلیه ی الکتریکی

يكشنبه ، 4 مرداد 1394 ، 10:25

بانکی دات آی آر: در ماه آپریل گذشته، پنجاه هزارمین خودروی الکتریکی در کشور نروژ بفروش رسید، که بدین ترتیب این کشور در بازار جهانی وسایل نقلیه الکتریکی در صدر قرار گرفت. بر اساس اعلام موسسه ی HIS Automotive در یکچهارم ابتدایی سال 2015، 8112 وسیله ی نقلیه ی الکتریکی و الکتریکی هایبرید در کشور نروژ بفروش رسید؛ که این رقم معادل یک سوم کل وسایل نقلیه ی فروخته شده در این بازه ی زمانی در این کشور میباشد.
در مقایسه با دیگر کشورها، این دستآورد بزرگی محسوب میشود. در کشور هلند در بازه ی زمانی مشابه(یکچهارم اول 2015) 5760 وسیله نقلیه ی الکتریکی بفروش رسیده است، که معادل 5.7 درصد کل موارد فروش ثبت شده در این مدت زمان میباشد؛ درحالیکه این درصد برای کشور نروژ 33.1 است و فاصله ی چشمگیری با دیگر کشورها دارد.در آمریکا و فرانسه شمار خودروهای الکتریکی تنها 0.8درصد از کل خودروهای فروخته شده را تشکیل میدهند.
در نروژ، این آمار مثبت فروش چندان بی دلیل نیست! دولت این کشور برای تشویق خرید اینگونه وسایل نقلیه تمهیداتی همچون کاهش مالیات، معافیت از عوارض و هزینه های پارکینگ را ارائه میدهد. اما بنا بر اعلام خبرگزاری رویترز، افزایش چشمگیر اینگونه فروش های یارانه-محور، 2 میلیارد کرون (267.79 میلیون دلار) کسری مالیاتی برای دولت نروژ به بار آورده است. نروژ اکنون به بازبینی سیاست کاهش مالیات برای خریداران خودروهای الکتریکی میپردازد، حال آنکه دولت اطمینان داده است که برای ادامه ی این روند موفق در گسترش خودروهای پاک، کماکان مزایا و طرح های تشویقی را حفظ خواهد نمود. هرچند خودروهای الکتریکی 33درصد از کل فروش خودرو در یکچهارم اول 2015 را بخود اختصاص دادند، اما تنها 2درصد از کل خودروهای موجود در خیابانهای نروژ را تشکیل میدهند. شایان ذکر است که این میزان در بسیاری از دیگر کشورها تنها کسر کوچکی از یک درصد میباشد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► ۱۴ نکته مهم درباره اصول نگارش و خطرات چک
آیـا در هالیـوود نگاه جنسیت گرا وجود دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر