بانک پاسارگاد

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 14:10
مدیر عامل: دکتـــر مجیــد قاسمی

تاریخچه بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد حاصل یک تفکر 8 ساله است که از سال 1376 توسط مدیران یا راهبران فکری آن پایه‌گذاری شده و از نیمه دوم سال1383 گام‌های اجرایی برای تاسیس بانک برداشته شد. بانک پاسارگاد به موجب مجوز 2849/ه مورخ 1384/6/22 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با سرمایه 3500 میلیارد ریال که تماماً پرداخت شده است فعالیت خود را آغاز نمود که از این رقم 2000 میلیارد ریال به وسیله موسسان پرداخت شده و 1500 میلیارد ریال با پذیره‌نویسی همگانی به وسیله 34000 نفر خریداری شده است. در حال حاضر سرمایه بانک پاسارگاد 50.400 میلیارد ریال می‌باشد.

پذیره نویسی بانک در 11 اَمرداد 1384 انجام، مجمع موسس در 5 شهریور 1384 برگزار ، مجوز تاسیس در 13 شهریور 1384 و مجوز فعالیت بانک در 22 شهریور 1384 دریافت شد. نخستین شعبه بانک همزمان با میلاد فرخنده امام رضا (ع) در تاریخ 23 آذر 1384در شهر مشهد مقدس بطور رسمی گشایش یافت و آغاز به ارائه خدمت به هموطنان نمود. جامعه موسسان مشتمل بر یک مجموعه (دارایی اجتماعی، دارایی فنی، پشتیبان مالی) مرکب از 130نفر از انجمنهای علمی دانشگاه ها و آموزش عالی، 130هزار نفر از اشخاص حقیقی متخصص در امور بانکی، مالی و سرمایه و همچنین موسسه های اقتصادی و صندوق بازنشستگی، گروه صنعت، گروه پیمانکاران ، 160 نفر از انبوه سازان و سرمایه گذاران در بخش مسکن ، 300 نفر از پزشکان متخصص و گروه مهندسان هستند. تعداد سهامداران بانک 1/5 میلیون نفر و 327 شعبه بانک در تهران و شهرستان ها فعال می باشد.


راهبردها و اهداف بانک پاسارگاد
• جذب سرمايه و اندوخته‌هاي سرگردان و بكارگيري آن در تأمين مالي بخش‌هاي مختلف اقتصادي
• فعاليت و مشاركت در رشد و شكوفايي اقتصادي كشور
• ارائه خدمات نوين بانكي به مردم با دقت، سرعت و سهولت، به منظور رفاه حال و صرفه جويي در اوقات مشتريات گرامي
• گذر از شعار (حق با مشتري است) و عينيت بخشيدن به شعار(مشتري ذات بانك است)
• ارائه خدمات نوين و الكترونيك بانكي به مردم با دقت، سرعت و سهولت بمنظور رفاه حال و صرفه‌جويي در اوقات مشتريان گرامي

ساختمان میرداماد(ساختمان مرکزی):

بلوار میرداماد ، شماره 430  ، کد پستی:1969774511 
تلفن واحد اطلاع رسانی: 82890
ایمیل:  آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید

نکاتی جالب در خصوص بانک پاسارگاد :

بانک پاسارگاد در دومین جشنواره بانک محبوب من ، علاوه بر انتخاب شدن به عنوان یکی از سه بانک محبوب کشور ، جایزه برترین خدمات الکترونیکی را نیز از آن خود کرد.
بانک پاسارگاد ، با کسب 64.32 درصد آرا ، محبوب‌ترین بانک بانوان ایرانی شد.
77 درصد از مشتریان بانک پاسارگاد ، در صورتی که بخواهند حساب جدیدی افتتاح کنند ، باز هم همین بانک را انتخاب می‌کنند.


-----------------------------------------------------

نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_ بانک  پاسارگاد ( هفتمین بانک محبوب کشور)

پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان بانک پاسارگاد که در سومین جشنواره «بانک محبوب من» شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد:

تعداد کل شرکت کنندگان: 51162

- تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی

زیردیپلم= 1/41 %

دیپلم= 10/93 %

لیسانس= 56/92 %

فوق لیسانس= 29/22 %

دکترا و بالاتر= 1/52%

.

.

- چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟

نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 3/78 %

نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد= 2/92 %

آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم= 4/40 %

نسبت به امنیت خوشبین نیستم= 6/41 %

استفاده می کنم= 82/42 %

.

.

- آیا از بانک پاسارگاد در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟

اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 11/48 %

متصدی تا حدودی توضیح داد= 12/87 %

به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 1/34 %

کاملا راضی هستم= 74/31 %

.

.

- چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟

دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم = 6/89 %

اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 13/73 %

عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم= 3/21 %

تمایلی به عضویت ندارم= 38/23 %

عضو هستم= 37/94  %

.

.

- مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک پاسارگاد و افتتاح حساب چه بوده است؟

افتتاح حساب برای دریافت حقوق و دریافت وام و... = 17/80 %

دریافت سود بیشتر = 2/54 %

تبلیغات خوب و جذاب= 1/24 %

ارائه خدمات خوب و مفید= 35/22 %

توصیه اطرافیان= 2/25%

برخورد مناسب کارکنان= 33/35 %

آسان بودن دسترسی= 7/46 %

سایر دلایل= 0 %

بنر