بنر
پست بانک

خدمات پست بانک

مدیر عامل:
خسرو فرحی



تاریخچه پست بانک
پست بانك ايران پس از تصويب اساسنامه توسط هيئت محترم وزيران از دي ماه سال 1375 فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كرد، و در حال حاضر با دارا بودن صدها شعبه، دفتر و مركز در سراسر كشور انواع خدمات بانكي و مالي را به هموطنان عزيز ارائه مي‌دهد.

سال1362
پيشنهاد ايجاد پست مالی و ارائه خدمات بانکی از طريق شبکه وسيع پستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هيات محترم وزيران

سال1365
تهيه و ارائه مقدمات تشکيل پست مالی

سال1366
تاسيس پست مالی

سال1374
جداسازی وظايف پست مالی از شرکت و تاسيس شرکت پست بانک به موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی

سال1375
تصويب اساسنامه پست بانک توسط هيات محترم وزيران

سال1378
لحاظ نمودن عامليت بانکی بخش در مستندات قانون برنامه سوم

سال1381
تصويب اصلاحيه اساسنامه پست بانک با نظر بانک مرکزی

سال1382
تصويب اصلاحيه اساسنامه پست بانک توسط هيات دولت و شورای نگهبان

سال 1385
پست بانک رسماً به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی مشغول ادامه خدمات شد.

سال 1395

بر اساس مصوبه مورخ 1395/5/6 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای تگهبان، پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه ICT کشور و همچنین بزرگترین خرده بانکدار حوزه روستایی تعیین شد.

اداره کل روابط عمومی

تلفن گویا: 84284-021
شماره پیامک: 5000284284
Email: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید


اداره کل بازرسی و حسابرسی

تلفن گویا: 84284-021
Email: آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید


-----------------------------------------------------


نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_  پست بانک ( شانزدهمین بانک محبوب کشور)

.

پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان پست بانک که در سومین جشنواره «بانک محبوب من» شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد:

تعداد کل شرکت کنندگان: 51162

- تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی

زیردیپلم= 5/44%

دیپلم= 23/13%

لیسانس= 53/06 %

فوق لیسانس= 16/33 %

دکترا و بالاتر= 2/04%

.

.

- چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟

نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 7/86 %

نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد=6/99 %

آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم=6/99 %

نسبت به امنیت خوشبین نیستم= 8/73%

استفاده می کنم= 69/43%

.

.

- آیا از بانک پست بانک در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟

اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 10/04 %

متصدی تا حدودی توضیح داد= 15/72%

به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 1/75%

کاملا راضی هستم= 72/49%

.

.

- چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟

دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم = 14/41 %

اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 18/78 %

عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم=1/31 %

تمایلی به عضویت ندارم= 20/13%

عضو هستم= 35/37%

.

.

- مهمترین دلیل شما برای انتخاب پست بانک و افتتاح حساب چه بوده است؟

افتتاح حساب برای دریافت حقوق و دریافت وام و... = 16/16%

دریافت سود بیشتر = 0/87%

تبلیغات خوب و جذاب= 0/44%

ارائه خدمات خوب و مفید=10/04 %

برخورد مناسب کارکنان= 17/47%

توصیه اطرافیان= 1/31%

آسان بودن دسترسی= 16/16 %

سایر دلایل= 37/12%

 

 

 
بنر
بنر

افراد حاضر

ما 843 مهمان آنلاین داریم