بانک سینا

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 14:10

وبسایت اصلی

خدمات بانکداری الکترونیکی سینا

تماس با بانک سینا

تسهیلات بانک سینا

انواع حساب های بانکی بانک سینا

نرخ سود سپرده های بانک سینا

 

مدیر عامل: مهندس محمدرضا پیشرو 

 


تاریخچه بانک سینا
بانك سينا از ابتداي شروع فعاليت خود با نام موسسه مالي و اعتباري بنياد در سال 1364 با هدف اوليه انجام عمليات پولي، مالي و اعتباري و تامين نيازهاي مالي بنگاه هاي اقتصادي و جذب سپرده هاي عمومي در جهت اعطاي تسهيلات اعتباري به بخش هاي مختلف اقتصادي با سرمايه 10 ميليارد ريال تاسيس گرديد و از همان ابتدا با افتتاح شعب در برخي مناطق اقدام به بهره برداري و انجام عمليات بانكي نمود.

در جهت دستيابي به سطح استانداردهاي مورد پذيرش ازطرف بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به تصويب افزايش سرمايه تا سطح 2000 ميليارد ريال، ابتدا سرمايه از مبلغ 70 ميليارد ريال به مبلغ 500 ميليارد ريال و سپس در دو مقطع به مبلغ 1500 و2000 ميليارد ريال افزايش يافته و در مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام مورخ 86/3/23 همزمان با تغيير نام بنياد به سينا به تصويب رسيد و در تاريخ 86/6/14 مجوز ورود به بورس اوراق بهادار تهران نيز با نماد "وسينا" با كد بورسي شماره 05-19-65 صادر گرديد.

بانك سينا در روزهاي  پاياني سال 87 موفق به دريافت مجوز فعاليت بانكي خود از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران گرديد. فعاليتهاي بانك سينا مطابق اساسنامه، شامل انجام كليه عمليات پولي، مالي و اعتباري و فعاليت در بخش هاي مختلف اقتصادي با اشخاص حقيقي و حقوقي باشد.
احترام به مشتري، خلاقيت و نوآوري، صداقت و درستكاري و گسترش روزافزون شعب، برنامه هاي استراتژيك بانك سينا است.

بانك سينا با توجه به ضرورت فعاليت هر چه بيشتر در بازار پول و لزوم رقابت در ارائه خدمات، در كنار توسعه شعب خود در تهران، نسبت به توسعه شبكه شعب در ساير نقاط كشور نيز اقدام نمود. كه در حال حاضر با 260 شعبه فعال در سراسر كشور به هموطنان عزيز خدمات پولي و بانكي ارائه مي نمايد.

رسالتهای بانک در بازار پولی و سرمایه کشور

* ارائه خدمات مالي و بانكي متنوع و با كيفيت و منطبق با استانداردهاي جهاني ( با بهره گيري از فناوري نوين)
* كسب سود و ارزش آفريني بالاتر براي سهامداران خود نسبت به رقباي درون مركزي
* اهميت دادن به نيروي انساني و كارگروهي
* كمك به رشد و شكوفايي اقتصاد كشور
* رشد افزون تر منابع از طريق بازاريابي و تلاش مجدانه كاركنان
* پرداخت تسهيلات به طرحهايي كه از توجيه كافي برخوردار مي باشند
* توجه به خواست، انتظارات مشتريان و جلب رضايت مشتريان
* افزايش نظارت و كنترل هاي داخلي در سطح شعب

انواع خدمات پولي و بانكي در بانك سينا

1- گشايش انواع حسابهاي قرض الحسنه پس انداز و جاري ( ريالي و ارزي)
2- گشايش انواع حسابهاي سپرده سرمايه گذاري كوتاه مدت ( روز شمار و ويژه)
3- گشايش انواع حسابهاي سپرده سرمايه گذاري بلند مدت ( يك الي پنج ساله )
4- ارائه خدمات به دارندگان حساب در كليه شعب بانك سينا بصورت online real time شامل واريز، برداشت، انتقال وجه بين حسابهاي بانكي و بين بانكي و...
5- گشايش انواع حسابهاي سپرده ارزي به ارزهاي معتبر با  منشاء داخلي يا خارجي با پرداخت سود علي الحساب
6- ارائه خدمات ارزي شامل خريد و فروش ارز، حوالجات ارزي و...
7-صدور و قبول انواع چكهاي بانكي، رمزدار بين بانكي و ايران چك
8- وصول چك ها  و بروات مشتريان، عهده ساير بانكها
9- پرداخت انواع تسهيلات اعطايي در قالب عقود اسلامي
10- صدور  انواع ضمانتنامه ها
11-  صدور انواع كارتهاي الكترونيكي نظير كارتهاي اعتباري و نقدي ( سينا كارت) و كارت هديه با امكان استفاده در مراكز خريد وفروش كالا و خدمات در سراسر كشور
12- انعقاد قرارداد و امكان خريد با مراكز خريد و فروش كالا و خدمات در سراسر كشور
13- پرداخت قبوض شهري از طريق اينترنت
14- ارائه خدمات تلفنبانك، جهت دريافت موجودي، دريافت گردش حساب، انتقال وجه، فكس گردش حساب و فكس گردش روزانه حساب
15- ارائه خدمات SMS بانك جهت دريافت مانده سپرده، مسدود كردن كارت، ارسال گردش و مانده سپرده در دوره زماني درخواستي و دريافت فهرست داده ها
16- ارائه خدمات ارسال صورتحساب و جزئيات تراكنش انواع حسابهاي مشتريان، از طريق اينترنت
17- اجاره صندوق امانات
18- ارائه خدمات بانكي از طريق سامانه شتاب و ساتنا
19- اطلاع رساني از طريق شماره تلفن8269
-----------------------------------------------------

نتایج نظرسنجی سومین دوره جشنواره بانک محبوب من_ بانک سینا
پس از بررسی آمارهای بدست آماده از مشتریان بانک سینا که در سومین جشنواره «بانک محبوب من» شرکت کرده بودند، نتایج زیر حاصل شد:
تعداد کل شرکت کنندگان: 51162

- تحصیلات شرکت کنندگان نظرسنجی
زیردیپلم= 2/63 %
دیپلم= 13/16 %
لیسانس= 50 %
فوق لیسانس= 30/26 %
دکترا و بالاتر= 3/95 %
.
.
- چرا از اینترنت بانک و موبایل بانک کمتر از دیگر خدمات بانک استفاده می کنید؟
نمی دانم چطور باید فعال کرده و استفاده کنم= 5/02 %
نمی دانم اینترنت بانک دقیقا چه خدماتی ارائه می دهد= 3/20 %
آموزشی در این حوزه دریافت نکرده ام که بخواهم استفاده کنم= 12/33 %
نسبت به امنیت خوشبین نیستم= 19/18 %
.
.
- آیا از بانک سینا در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟
اصلا تا به حال آموزشی دریافت نکرده ام= 21 %
متصدی تا حدودی توضیح داد= 22/37 %
به سختی می توانم راهنمایی پیدا کنم= 1/37 %
کاملا راضی هستم= 55/25 %
.
.
- چرا در تلگرام یا اینستاگرام بانک عضو نیستید؟
دسترسی به شبکه های اجتماعی ندارم = 9/13 %
اصلا نمی دانم چطور باید عضو کانال یا صفحه بانکم بشوم= 22/37 %
عضو بودم ولی به دلیل حجم مطالب زیاد و بعضا غیرمفید، عضویت را لغو کردم= 1/83 %
تمایلی به عضویت ندارم= 54/79 %
عضو هستم= 11/87 %
.
.
- مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک سینا و افتتاح حساب چه بوده است؟
افتتاح حساب برای دریافت حقوق و دریافت وام و... = 27/85 %
دریافت سود بیشتر = 12/79 %
تبلیغات خوب و جذاب= 0/91 %
ارائه خدمات خوب و مفید= 19/63 %
توصیه اطرافیان= 2/28 %
آسان بودن دسترسی= 16/04
بنر