سنگاپور و جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی

چهارشنبه ، 11 شهریور 1394 ، 07:19

 

بانکی دات آی آر:سنگاپور شهري كوچك در انتهاي شبه جزيره مالايا از شرق به تنگه مالاكا و از شمال به مالزي منتهي مي شودمساحت اين شهر بالغ بر 682 كيلومتر امروز به يك مركز مهم صنعتي، بانكداري، تجاري و توريستي و يكي از مهمترين بنادر در جهان با بيش از 600 خط دريايي و هوايي تبديل شده است.1300 بانك بين المللي و محلي امروز اين كشور را به يك كانون مهم تجاري و مالي مبدل كرده است. وجود اقوام مختلف با تضادهاي فرهنگي، اديان متنوع، اماكن ديدني بسيار زيبا و هتلهاي شيك و مجلل سالانه جهانگردان بي شماري را به اين كشور جلب مي كند.


جاذبه های گردشکری و مراکز مهم تفریحی این کشور عبارت است از:


از مركز ديدني و تفريحي ميتران جزيره سنتوسا به معناي صلح و آرامشرا نام برد. اين جزيره در فاصله 20 كيلومتري از مركز شهر واقع شده است و يكي از مهمترين مراكز توريستي سنگاپورمحسوب مي شود.
آكواريوم معروف و ديدني آن با بيش از 2500 ماهي از 260 گونه مختلف، پارك و باغ وحش، زمين هاي گلف و ورزشهاي آبي، برنامه نمايش دلفين ها و اصلي ترين بخش جزيره، رقص فواره ها با جذابيت خاص و جادويي نمايش بسيار ويژه و فراموش نشدني براي جهانگردان و بازديدكنندگان به ارمغان مي آورد.
از ديگر مراكز تفريحي اي شهر پارك شبانه روزي سافارياست. تجربه بازديد از حيات وحش در شب شايد براي كمتر كسي امكان پذير باشد. پارك شبانه روزي سافاري اولين پارك حيات وحش شبانه در جهان است كه بازديدكنندگان مي توانند نادرترين گونه هاي حيوانات جهان را در اين محل مشاهده كنند. سافاري شبانه يكي از معروفترين مجموعه هاي حيات وحش در جنوب شرق آسيا محسوب مي شود.
اين مركز شامل قسمت هاي جالبي از قبيل آكروباتيك، عكس گرفتن در كنار حيوانات وحشي، سفر با قطار، پياده روي در جنگل هاي وحشي به همراه توضيحات مربوط به هر بخش توسط راهنمايان مجرب پارك و شوي حيوانات دست آموز مي باشد.
همچنين از مراكز ديدني شهر سنگاپورمي توان تالاز شهرداري ، محله چينيها ، معبد هندو ، باغ پرندگان ، موزه بنيان گذاران سنگاپور را نام برد.

► جاذبه توریستی هنگ کنگ
جاذبه گردشگری مالدیو بهشت کوچک ◄

مطالب مرتبط
بنر