10 جاذبه توریستی و شگفت انگیز آرژانتین

دوشنبه ، 16 شهریور 1394 ، 07:34

 

 

بانکی دات آی آر: آژانتین کشوری پهناور در آمریکای جنوبی است که از لحاظ وسعت، دومین کشور آمریکای جنوبی و هشتمین کشور وسیع جهان است. آرژانتین بین رشته کوه آند در غرب و اقیانوس اطلس جنوبی در شرق و جنوب واقع شده است. این کشور از شمال با پاراگوئه و بولیوی، از شمال شرق با برزیل و اروگوئه، و از جنوب و غرب با شیلی مرز مشترک داردشهرهای مهم: بوینس آیرس، کوردوبا، روزاریو، توکومین، لاپلاتا جغرافیا مرز آرژانتین تقریبا از شمال تا جنوب ۳۷۰۰ کیلومتر، و از شرق تا غرب ۱۴۰۰ کیلومتر می باشد. این کشور را می توان تقریبا به چهار قسمت تقسیم نمود: دشتهای حاصلخیز پامپا در مرکز کشور، قسمت کشاورزی در فلات، جلگه غنی از نفت پاتاگونیا در نیمه جنوبی پایین ایالت تییرا دل فیوگو؛ فلاتهای نیمه گرمسیری گرانچاکو در شمال، و رشته کوه های پرپیچ و خم آند در امتداد مرز غربی با شیلی. بلندترین نقطه از سطح دریا در آرژانتین در ایالت مندوزا قرار دارد



قبرستان ریکولتا اولین توقفگاه هر توریستی در بوینس آیرس، قبرستان ریکولتاست. هنرمندان بسیاری این قبرستان بسیار مشهور را محلی مسحور کننده میدانند. بسیاری از رئیس جمهورها، دیکتاتورها، نویسندگان، افسانه ها و قهرمانان در این شاهکار عظیم معماری و مجسمه سازی دفن شده اند.

دروازه های ورودی این قبرستان که وسعتی بیش از ۵ هکتار دارد به سبک نئوکلاسیک با ستون هایی یونانی هستند و آرامگاه های مرمری زیبایی که با مجسمه های زیبا تزئین شده اند نمایی خیره کننده به قبرستان داده اند. قبرستان ریکولتا از جمله قبرستان هاییست که تنها تاریخ مرگ بر روی قبرهای آن حک میشود نه تاریخ تولد.

کاسا روسادا کاسا روسادا یا کاخ صورتی محل رسمی اقامت و دفاتر کار رئیس جمهور آرژانتین میباشد. کاسا روسادا در انتهای شرقی پلازا دی مایو، میدانی بزرگ که از سال ۱۵۸۰ پایه های بوینس آیرس در آن بنا شد و توسط موسسات سیاسی بسیار مهم شهر و آرژانتین احاطه شده قرار دارد.

این ساختمان که در سال ۱۸۸۲ به دستور رئیس جمهور خولیو آرجنتینو روکا ساخته شد مملو از گنجینه های ملی شامل اتاق مجسمه های نیم تنه مرمری رئیس جمهورهای گذشته، پلکان ایتالیا و موزه کاسا روسادا می باشد.پلازا دی مایو یا میدان بزرگ پلازا دی مایو همیشه نقطه مرکزی شهر محسوب میشده و هم اکنون نیز اجراهای فی البداهه تاریخی بسیاری هر هفته در این میدان به اجرا در میاید. این مکان عمومی در مقابل کاسا روسادا یا کاخ صورتی قرار دارد.

کابیلدوی قدیمی و کلیسای جامع نیز در این میدان واقع شده اند. بهترین راه دیدن این جاذبه ها، همراه شدن با تورهای روزانه بوینس آیرس می باشد.ستون هرمی شکل بوینس آیرس ستون هرمی بوینس آیرس با ارتفاعی حدود ۶۸ متر سمبل ملی شهر و مردم آن است. این ستون در سال ۱۹۳۶ به مناسبت چهارصدمین سال تاسیس شهر در میدان جمهوری، مکانی که پرچم آرژانتین برای اولین بار برافراشته شد بنا شد. بدنه خاکستری این ستون که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و رویدادهای دیگر است، توسط بازارها و ساختمان های بلند اطراف آن احاطه شده.

مرکز فرهنگی بورخس بهترین نمایشگاه های بوینس آیرس در مرکز فرهنگی بورخس برگزار میشوند. این مرکز نه تنها بهترین آثار هنری را به نمایش میگذارد بلکه رویدادهای هنری ای همچون تئاتر، اجراهای مدرن و فیلم های مستقل را نیز برگزار میکند. برخی از نمایشگاه های اخیر این مرکز شامل عکاسی های رابرت کاپا و آثار نقاش و مجسمه ساز مشهور سالوادور دالی میباشد. محوطه زیبای هنری طبقه بالا توسط نوری که از سقف شیشه ای آن میتابد منظره ای روشن و خیره کننده دارد. سازه تی شکل این بنا امکان برگزاری چهار نمایشگاه همزمان را به هنرمندان میدهد

 

 

سن تلمو، با معماری اسپانیایی، رستوران ها و اجراهای سنتی خود، منحصر بفردترین منطقه بوینس آیرس است. در خیابان های سنگفرش شده این منطقه مغازه های عتیقه فروشی و تاریخچه تانگو را میتوانید مشاهده کنید. بعداز ظهر یکشنبه ها، پلازا دورگو مملو از غرفه های صنایع دستیست و این میدان تاریخی به یک میلونگا یا صحنه تانگو تبدیل میشود. این منطقه را میتوان بخش هنری شهر بوینس آیرس محسوب کرد.
مرکز فرهنگی ریکولتا از زمان آغاز به کار اخیر این مرکز در دهه ۸۰ ، مرکز فرهنگی ریکولتا که در چند قدمی قبرستان ریکولتا قرار دارد، به یکی از منابع و مراکز فرهنگی مهم شهر بوینس آیرس تبدیل شده است. داخل این ساختمان که شامل تالارهای نمایشگاهی عظیم چرخان و استثناییست بازسازی شده است. سینما و تالار کنفرانسی که پذیرای رویدادها و فستیوال های مختلف است نیز، تکمیل کننده فضای فرهنگی این مرکز است.
کامینیتو منطقه ایست که از سه خیابان که در امتداد رود لا بوکا به هم میپیوندند تشکیل شده است. ساختمان های این منطقه توسط هنرمندی به نام خوان کوینکلا بنیتو، با رنگ های مختلف شاد و با طراوت نقاشی شده اند و این منطقه را به یکی از چشم نواز ترین جاذبه های بوینس آیرس تبدیل کرده است. با قدم زدن در خیابان های کامینیتو، کافه ها، صنایع دستی و توریست های بسیاری را می توانید مشاهده کنید.

نمایشگاه ماتادورها هدف این نمایشگاه برگرداندن فرهنگ آرژانتینی بومی گاوچران های آمریکای جنوبی به این کشور است. هر یکشنبه بیش از ۱۰۰ هنرمند در ماتادروس باریو جمع میشوند. اغذیه های محلی همچون امپانادا، تامالا و آسادو با کیک ها و شیرینی های مختلف در این مکان به فروش میرسند. اجناس بومی و سنتی از جمله چرم، پارچه ها و لباس های پشمی، فلزکاری های زیبا، و آثار هنری منحصر بفرد از جذابیت های این نمایشگاه محسوب میشود الکترونیکی به فروش میرسانند محبوب توریست هایی هستند که از این خیابان دیدن میکنند. همچنین مراکز خرید عظیم شامل یکی از زیباترین مراکز خرید دنیا به نام گالاریا پاسیفیکو نیز در این خیابان قرار دارند

 

 


آبشار ایگوازو، یک شگفتی آرژانتینی

پارک ملی ایگوازو که در سال ۱۹۳۴ ایجاد شد یکی از شگفت انگیزترین و شکوهمندترین جاذبه های طبیعی دنیا را در خود جای داده است.آبشارهای رود ایگوازو بدون شک چشم هر بیننده ای را می نوازند.
این آبشارها بین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار دارند و دورتا دورشان را جنگل های استوایی منطقه احاطه کرده اند.
آبشار ایگوازا با ارتفاع ۸۲ متر و عرض ۲۷۰۰ متر، پنجمین آبشار بلند دنیا شناخته شده که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای ساکنان برزیل، آرژانتین و همچنین گردشگران خارجی است.
در فصل‌ها‌ی بارندگی، میزان آب این آبشار افزایش می‌یابد و مقدار جریان آب آن ۳‌برابر آبشار نیاگارا برآورد شده است.
عظمت این آبشارها را تنها می توان با تماشای آن از بالا درک کرد 
پارک ملی ایگوازو که در سال ۱۹۳۴ ایجاد شد یکی از شگفت انگیزترین و شکوهمندترین جاذبه های طبیعی دنیا را در خود جای داده است.آبشارهای رود ایگوازو بدون شک چشم هر بیننده ای را می نوازند.
این آبشارها بین دو کشور برزیل و آرژانتین قرار دارند و دورتا دورشان را جنگل های استوایی منطقه احاطه کرده اند.
آبشار ایگوازا با ارتفاع ۸۲ متر و عرض ۲۷۰۰ متر، پنجمین آبشار بلند دنیا شناخته شده که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای ساکنان برزیل، آرژانتین و همچنین گردشگران خارجی است.
در فصل‌ها‌ی بارندگی، میزان آب این آبشار افزایش می‌یابد و مقدار جریان آب آن ۳‌برابر آبشار نیاگارا برآورد شده است

 

► بهترین جزیره مرجانی دنیا
5 شهر توریستی کشور آمریکا ◄

مطالب مرتبط
بنر