گوا و جاذبه های گردشگری

چهارشنبه ، 1 مهر 1394 ، 09:28

بانکی دات آی آر : بندر گوا منطقه فوق العاده زیبایی است که سواحل شنی وسیع ، زیبا ، آرام و لذت بخشی دارد. طبیعت به شدت سبز، نخل های زیبا ، سواحلي آرام و مراکز تفریحی ساحلی و امکانات مطلوب گردشگری با هزینه نسبتا کم از مهمترین عوامل جذب گردشکران به این منطقه است. افزون بر محیط طبیعی کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه ای دارد
ایالت گوا در ساحل غربی هند در منطقه کونکان واقع است که از شمال به ایالت ماهاراشتارا، از شرق و جنوب به ایالت کارانتاکا و از غرب به دریای عرب محصور است. گوا با مساحت ۳،۷۰۲ کیلومتر مربع کوچکترین ایالت هند است و از نظر جمعیت با ۱،۴۰۰،۰۰۰ نفر این ایالت رتبه چهارم را در کم بودن جمعیت در هند داراست. مرکز ایالت گوا شهر پانجی یا پانجیم است که از زمان پرتغالی‌ها به جا مانده و هنوز ساختمان‌ها و کلیساهای بزرگی از آن زمان در این شهر به چشم می‌خورند
.

 

 

جاذبه های گردشگری گوا:

کلیسای بوم ژیزوس گوا: که به کلیسای زاویر مقدس مشهور است و یکی از جاذبه های گردشگری گوا محسوب می شود ، همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقهگوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه ای دارد.

 

معبد شانتادورگا :


شانتادورگا یک معبد بزرگ و زیباست که در 33 کیلومتری پانجیم واقع شده است. این معبد در سال 1564 میلادی توسط پرتغالی ها تخریب شد اما در سال 1738 دوباره ساخته شد و تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است.


گوای قدیمی :
این منطقه در نه کیلومتری شرق پانجیم ، پایتخت سابق پرتقالی ها قرار دارد که به عنوان گوای قدیمی شناخته می شود. گوای قدیمی (به همراه تاج محل، میدان ویکتوریای بمبئی، غارفیل و معبدهای کاماسوترا) یکی از نه منطقه ای در هند است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. در گوای قدیمی کلیساهای جامع بزرگی وجود دارد که در زمره بزرگترین کلیسها در آسیا هستند و گفته می شود این شهر زمانی در شکوه و عظمت با لیسبون پایتخت پرتقال رقابت می کرد.

 

 

 

 

مومیایی زاویر مقدس :
افزون بر محیط طبیعی کلیسای بوم ژیزوس همراه با مومیایی زاویر مقدس در منطقه گوای کهنه شهرت و جذابیت ویژه‌ای دارد. کار ساخت این کلیسا از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده ودر سال ۱۶۰۵ به پایان رسیده است. کل مخارج احداث کلیسا را یک مرد پرتغالی اهدا کرده است.


پانجیم:
اکثر مسافرین فقط از پانجیم (پانجی) رد می شوند و این اشتباه بزرگی است. پانجیم که مرکز ایلت گواست با خیابان های باریک سنگفرش شده، کلیساها و خانه های رنگی، سقف های شیروانی و در کل معماری پرتقالی اش یکی از دلچسب ترین شهرهای هندوستان به شمار می رود.

 

 

► کوش آداسی و جاذبه گردشگری
مصر و جاذبه های گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر