آشنایی با 10 عمارت برتر جهان

شنبه ، 4 دی 1389 ، 14:56

 

در کشور زیبا و باستانی ایران عمارت های زیبایی بر جا مانده از گذر تاریخ  وجود دارند که هر ایرانی علاقه مند به تاریخ و تمدن و زیبایی کشورش حتی اگر موفق به دیدن آن ها نشده باشد اما می داند که چه جاهایی مامن تاریخ وطنش است. اما دیدن سایر بنا های زیبا در دنیا  و داشتن اطلاعات درباره آنان نیز خالی از لطف نخواهد بود.
به گزارش بانکی دات آی آر، به گواه تاریخ  بناها و عمارت هایی که در طول سالیان دراز ساخته شده است، هر یک در جهت نشان دادن قدرت  , هنر و توانایی ملی آن کشور به کار گرفته می شده است.در حال حاضر بسیاری از کشور ها و مناطق دنیا شاهد زیبایی های به جا مانده از این دوران است. در این جا  تلاش می شود شما را با 10عمارت زیبا از هزاران هزار بنای ساخته شده در دنیا آشنا کنیم.


1.    کاخ ورسای ، پاریس

کاخ ورسای یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در کشور فرانسه  است . در سال 1982 کار ساخت این کاخ به پایان رسیده است. باغ بسیار زیبا و دیدنی وتالار آینه آن در کنار عظمت کاخ با هنر های مجسمه سازی همراه است و جلوه ای خاص به این بنا داده است. عظمت این کاخ برای اهل فرانسه و تاریخ شناسان یاد آور پادشاهی لویی چهاردهم است که در آن زمان فرانسه از قدرت بالایی برخودار بود.

 

2.    بنای الحمراء، اسپانیا
بسیاری معتقدند بنای الحمراء زیباترین مکان ساخته شده مسلمانان می باشد. الحمراء در شهر گراندا اسپانیا واقع شده است. مشهورترین جاذبه گردشگری در اسپانیا همین بنا به شمار می رود و الحق که زیبایی آن شایسته این استقبال است. کار بسیار سخت وهنرمندانه این بنا بر روی چوب و واقع شدن آن در کنار گذرگاه زیبای آبی ،احساسی از آرامش و صلح را بر روح انسان جاری می کند. این نمونه زیبا و آرامش بخش گوشه ای از معماری اسلامی است.

 



3.    قلعه الحصن یا قلعه کردان، سوریه
یکی از شاعران بنام انگلیسی ، تی اس الیوت لارنس از این قلعه به عنوان بهترین بنای مقدس و قابل ستایش یاد می کند. این قلعه در مسیر تنها شاهراه شهر آنتاکیا تا بیروت و دریای مدیترانه واقع شده است.  معماری دفاعی این قلعه که سال ها پیش ساخته شده است ستودنی است.

 


4.    قصر شون برون (Schonbrunn) ، وین استرالیا
بسیاری معتقدند که  این قصر یکی از زیباترین قصرها در قاره اروپا است.این بنا در سال 1659 خانه یکی از نجیب زادگان آن زمان بود. امروزه به عنوان یک اثر هنری بسیاری از آن الگو برداری می کنند و از دیدن زیبایی های آن لذت می برند.

 

 


5.    قصر پراگ، پراگ پایتخت چک
قصر پراگ بزرگترین بنای متعلق به قرون وسطی در اروپا است که هم اکنون کاخ ریاست جمهوری کشور چک به شمار می رود. حضور بنا های متعددی از کلیسا و اقامتگاه ها در کنار این بنا نشان از آن دارد که در طی تاریخ  این بنا به دست بسیاری از مردمان از جمله مهاجمان به آن افتاده است. به عبارتی دیوار های این قصر شاهد گذر بخشی از تاریخ این کشور بوده است که هم جنگ و خونریزی و هم تکریم و احترام را به خود دیده است.

 




6.    شهر ممنوعه، پکن
شهری کامل که با دیوارهای کاخ محصور شده است. بخش اعظمی از  بنا با چوب ساخته شده است و از پس قرن ها و جنگ ها و حوادث طبیعی همچنان پا برجاست.در این کاخ اتاق های بسیاری وجود دارد که آثار هنری و وسایل و مبلمان های اصل در آن ها به چشم می خورد. البته به دلیل محافظت از این وسایل می توان آن ها را از پشت شیشه ها دید.

 




7.    برج لندن، لندن

دیواره های این قصر گذر طولانی ای از تاریخ را شاهد بوده اند. تنها چند دقیقه ای قدم زدن در محوطه و تالار های آن روحی از تاریخ گذشته این کشور را به شما القا خواهد کرد.هم اکنون این بنا محلی برای نگهداری جواهرات سلطنتی گذشته و دست نوشته های تاریخ سپری شده است.

 




8.    قلعه ویندسور، انگلستان
این مکان محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است و بزرگترین کاخی محسوب می شود که تا به حال توسط این خانواده ساخته شده است. در واقع بیش از 900 سال پیش این مکان توسط خانواده سلطنتی آن زمان ساخته شده است و از آن زمان تا به حال محل زندگی آنان بوده است. تنها بعضی بخش های کاخ  برای بازدید عموم باز است. بخش اعظمی از این کاخ با چوب ساخته شده و بسیار زیبا طراحی گردیده است.

 


9.    قلعه سن فیلیپ، کاتاجنا در کلمبیا
این کاخ در سال 1533 ساخته شده است و گویی طبیعت جهان را در خود جمع کرده است.این قلعه برای مقابله با مهاجمان ساخته شده  و مهندسی آن به علت قابلیت های بالای دفاعی بی نظیر است. وسعت آن انسان را به تحیر وا می دارد و تونل های زیرزمینی بسیاری دارد که بخش های مختلف قلعه را به هم متصل می کند.

 

 


10.    آلکازار، اسپانیا
این قلعه بر روی تپه ای ساخته شده است که از اطراف به رودخانه های کلامورس و ارسما دید بسیار زیبایی دارد و منظره زیبا ولذت بخشی را می توان از آن شاهد بود. هم اکنون این مکان موزه و محل جمع آوری مطالب و سرگذشت ارتش اسپانیا است. باستان شناسان بر این باورند که این قصر در قرن 12 ساخته شده است و با توجه به موقعیت آن به نظر می رسد که با هدف تسلط به محیط اطراف و امکان دفاع از موقعیت خود  بنا شده است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

به بهانه ی امنیت ... + گزارش تصویری

آقای پولدار مرا از خانه اش بیرون کرد / داستان واقعی

حکایت کسانی که قدشان از رئیس جمهور بلندتر است + عکس

"شیعه های آنلاینی" که اختراع ثبت می کنند + عکس

فوتبالیست معروف به خاطر فیس بوک منشوری می شود

340 میلیون پول بیت المال در جیب این آقا گیر کرده !

خلاقیت های کوچک، لذت های بزرگ + عکس

اینترنت / همسریابی به وسیله ی یوتیوب + عکس

10 زن برتر اقتصادی + عکس

معرفی سایت دیگ + گزارش تصویری از دفتر سایت

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

مراسم عروسی دختر وزیر امور خارجه + عکسهای جالب

گزارش تصویری/ سیر تکاملی ماوس ها از ابتدا تا امروز

گزارشی خواندنی از "عشق دوربین" انگلیسی + عکسهای جالب

10 چشم انداز شگفت انگیز و هراسناک دنیا (2) + عکسهای جالب

اخراج یک کارمند زن به دلیل زیبایی ؟! + عکس

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

► برگی از تاریخ در دل تهران+تصویر
زیباترین جایگاه های سوخت + عکسهای جالب ◄

مطالب مرتبط
بنر