جام ملتها هنوز در آژانسهای مسافرتی آغاز نشده !

سه شنبه ، 21 دی 1389 ، 18:04
با برگزاري مسابقات فوتبال قهرماني جام ملت‌هاي آسيا انتظار مي‌رفت جنب و جوشي در ميان آژانس‌هاي مسافرتي ديده شود اما ظاهراً بنا به دلايلي از جمله سخت‌گيري‌هاي كشور مقصد و همچنين عملكرد دست‌اندركاران ورزشي و عدم توافق با فعالان گردشگري،‌ شاهد سفر هواداران تيم ملي فوتبال به قطر نيستيم.

رويدادهاي ورزشي،‌امكاني براي گردشگري
به گزارش بانکی دات آی آر ، سی.اچ.ان نوشت : جام ملت‌هاي آسيا در دوحه،‌ پايتخت كشور قطر آغاز شده است و طي همين هفته ايران نخستين بازي خود را خواهد داشت. اين رويداد از آنجا بسيار با اهميت است كه شايد بيش از هر ورزش ديگري هواداران خويش را به سفر واداشته و علاوه بر درآمد حاصل از فروش بليت مسابقه، درآمد زيادي نيز از ورود گردشگر ورزشي عايد هتل‌ها و مراكز ديگر مي‌كند.



اين امر براي كشورهاي مبدأ نيز درآمدزاست زيرا در اين برهه از زمان دفاتر خدمات مسافرتي اقدام به تعريف تورهايي مي‌كنند تا هواداران بيشتري را جذب كرده و با طراحي برنامه‌هايي در كنار تماشاي مسابقات،‌ هم گردشگران سرگرم شوند و هم درآمدزايي شود. با توجه به اين موارد و با در نظر گرفتن ميزان هواداران فوتبال در كشورمان، ‌انتظار مي‌رفت آژانس‌هاي بسياري تور به مقصد كشور قطر داشته باشند،‌ چيزي كه بيش از دو مورد يافت نشد.


سليمي از يكي از اين آژانس‌ها گفت: «ما پيش از اين نيز تور كشور قطر داشتيم و حال با توجه به مسابقات،‌ تنها تغييراتي در برنامه‌ها داديم. در اين ميان مسأله آن است كه ويزا گرفتن بسيار سخت است و كشور قطر آن را منوط به گرفتن هتل كرده، يعني هتل محل اقامت شما اقدامات بعدي را انجام مي‌دهد. مورد ديگر آن است كه قيمت هتل و ويزا در اين دوره زماني بسيار بالا رفته؛‌ قيمت تور 3 شب و چهار روز در اين مدت،‌ حدود 5/1 ميليون تومان مي‌شود.»


وي در مورد استقبال هواداران گفت: «تلفن زيادي به‌خصوص از شهرهاي شيراز و مشهد داشتيم اما تعداد اندكي تأييد كردند. و جداي از آن خيلي از اين افراد طرفدار تيم ملي نبودند بلكه مي‌خواستند براي كار و تجارت بروند. در هر صورت خيلي كم‌تر از آنچه كه پيش‌بيني مي‌كرديم،‌ مسافر داشتيم.»

 

* . . . آشنایی با زیبایی های ایران و جهان و آداب و رسوم مردم دنیا در بخش گردشگری بانکی . . . *


فارسيان از يكي ديگر از آژانس‌هايي كه تور كشور قطر داشت و از حمايت فدراسيون نيز برخوردار است،‌ گفت: «متأسفانه خيلي استقبال نشد. تا يك هفته مانده به مسابقات كه ما به كلي نااميد شده بوديم اما در اين فاصله مرتب دارند تماس مي‌گيرند.» وي در خصوص ويزاي كشور قطر نيز گفت: «ابتدا از طريق هتل‌ها بود، بعد از آن يك سايت براي اخذ ويزا معرفي كرده بودند و اخيراً اعلام شد كه در فرودگاه مقصد با پرداخت 5000 ريال قطري،‌ مسافران ويزا دريافت مي‌كنند.»


وي معتقد است: «قيمت‌ها به اين مناسبت در كشور قطر تغييري نداشته و تنها گرفتن هتل،‌ بسيار سخت است زيرا به نظر مي‌رسد كه با ايران هماهنگ نيستند.» فارسيان در مورد تورهاي اين آژانس و قيمت آنها گفت: «قيمت تور بستگي به درجه هتل دارد اما چيزي در حدود 2 ميليون تومان مي‌شود. ما سه تور تعريف كرده‌ايم، تورهاي 10 روزه ‌10 و 18 ژانويه و يك مورد هم 10 ژانويه كه برگشت 30 ژانويه است. پيش‌بيني ما براي هر پرواز 150 نفر بود كه شايد مسافران در مجموع به اين تعداد رسيده باشد كه بيشتر اين تعداد هم از جامعه ورزش‌اند.»


اين دست اندرکار تورهاي قطر در مورد انحصاري بودن گفت: «چنين نيست، دفتر ما نزديک فدراسيون است و پيش از اين هم براي سفرهاي ورزشي به ما مراجعه مي‌کردند.»


با توجه به مسايل اشاره شده،‌ نظر علي اسدي بازرس هئيت مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران را جويا شديم: «قطر به هيچ ايراني ويزا نمي‌دهد و به همين دليل قصد انجام تور به مقصد اين كشور را نداشتيم. در حال حاضر هم تور قطر را كميته ملي المپيك به عهده دارد كه اين كار دخالت در كار دفاتر خدمات مسافرتي است و خلاف قانون محسوب مي‌شود.»


بازرس هئيت مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران خاطرنشان ساخت: «هيچ آژانسي نه توان و نه مجوز برگزاري تور قطر را ندارد،‌ اين امر انحصاري شده و آژانس‌داران نيز از موضوع ناراحت هستند.»

 

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

► نخستین هتل کپسولی در شانگهای +تصویر
سفره ایرانی/با دنیای بی نظیر غذاهای تبریز آشنا شوید ◄

مطالب مرتبط
بنر