اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۳۰دی ماه ۹۳

چهارشنبه ، 1 بهمن 1393 ، 11:13

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

داروسازی اسوه

طبق آخرین پیش بینی که شرکت برای سال 93 داشته است ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 250 میلیارد ریال به مبلغ 2.173 ریال اعلام نموده که در مقایسه با پیش بینی قبل با  10 درصد تعدیل مثبت همراه شده است.هم چنین طی دوره 9 ماهه منتهی به 30/9/93 حدود 66 درصد این رقم را پوشش داده است. هيئت‌ مديره درنظر دارد مبلغ 1.200 ريال به ازاي هر سهم را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي سال 93 پيشنهاد نمايد.
فروش شرکت بالغ بر 1.757 میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به بودجه قبل 2 درصد رشد داشته است.مقدار تولید و فروش به میزان 2 درصد افزایش یافته که مربوط به افزایش مقداری قرص ها می باشد. طی دوره 9 ماهه حدود 66 درصد این مبلغ محقق شده که 99 درصد آن از محل داخلی بوده است.بهای تمام شده نیز با 7 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل به مبلغ 883 میلیارد ریال برآورد شده است که مربوط به کاهش نرخ خرید مواد اولیه می باشد.گفتنی است طی دوره 9 ماهه حدود 7 میلیون یورو مواد اولیه خریداری شده و با نرخ 36.970 ریال به ازای هر یورو تسعیر شده است.بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 45 درصد در بودجه قبل به میزان 50 درصد در بودجه فعلی رسیده است.
از طرف دیگر هزینه های اداری و هزینه های مالی شرکت به ترتیب 15 درصد و 34 درصد افزایش را نسبت به بودجه قبل داشته است تا در نهایت حاشیه سود خالص را از میزان 29 درصد به میزان 31 درصد برساند.

سیمانی ها
شرکت سیمان غرب طی دوره 9 ماهه 93؛ موفق به پوشش 69 درصدی سود هر سهم خود شده است.هم چنین میزان 70 درصد مبلغ فروش بودجه خود را محقق ساخته است.51 درصد این مبلغ از محل صادرات 466 هزار تن سیمان حاصل شده است.هم چنین سیمان بجنورد در گزارش 9 ماهه خود ؛ 95 درصد سود هر سهم پیش بینی شده را پوشش داده است اما این درحالی است که تعدیل منفی 14 درصدی در سود خود داشته است.فروش 9 ماهه شرکت حدود 81 درصد رقم بودجه را پوشش داده است.گفتنی است مقدار فروش شرکت 9 درصد نسبت به بودجه قبل به جهت کاهش تقاضای سراسری سیمان و توقف خطوط قسمت توليد کلينکر طبق سياستهاي انجمن صنفي و وزارت نفت افت ؛داشته است.صادرات شرکت نیز به مقدار 244 هزار تن ؛ حدود 26 درصد مبلغ فروش را به خود اختصاص داده است.در این میان سیمان ارومیه گزارش بهتری را نسبت به سایر سیمانی ها منتشر کرده است.طی دوره 9 ماهه شرکت حدود 96 درصد سود و حدود 77 درصد فروش خود را پوشش داده است.صادرات شرکت نیز طی این دوره به مقدار 559 هزار تن بوده و  37 درصد مبلغ فروش را به خود اختصاص داده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱بهمن و پیش بینی بازار فردا
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۳۰ دی و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر