تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶بهمن و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 7 بهمن 1393 ، 09:42

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

 

طبق پیش بینی شروع بازار برخلاف داد و ستدهای دیروز منفی و حتی با فشار عرضه ها دنبال گردید.

 

ادامه گزارشات منفی و کمتر از انتظار برخی نمادها و گروه ها این بار با تعدیل منفی15%شاراک،29%منفی کنور و124%منفی قند قزوین و تعدیل منفی احتمالی پیش روی بانک پارسیان و اثر منفی آن روی خودرو وزیر مجموعه ها بخصوص خگستر بر شدت عرضه ها و افت اکثر نمادها افزود و تا اواسط بازار،  جو منفی و ریزش مجدد قیمت ها و افت شاخص کل را نظار گر بودیم اما نهایتا معاملات دو طرفه در نماد همراه اول و مخابرات در درصدهای مثبت شاخص کل منفی را مثبت گردانید که با ادامه خرید های حقوقی در برخی نمادها همچون کچاد، خودرو، مپنا و ثباغ در انتها از شدت منفی اکثر گروه ها کاسته شد و به دلیل نبود فروشنده های پرقدرت در قیمت های منفی، میل به مثبت شدن اکثر نمادها محسوس بود و احتمالا فردا بازاری متعادل با گرایشی مثبت را تجربه خواهیم نمود.

 

البته ادامه معاملات دو طرفه مذکور که مورد انتقاد اکثر فعالین بازار سرمایه می باشد، جز افزایش بی اعتمادی نتیجه دیگری نمی تواند داشته باشد. حخزر با تعدیل مثبت23% و رشد قیمتی به گردونه معاملات باز گشت و با توجه به کاهش محسوس هزینه های مالی احتمالا مجددا با تعدیل مثبت دیگری مواجه خواهد بود. گروه ساختمانی نیز با حمایت حقوقی (احتمالا دانایان پارس) در نماد ثباغ و صف خرید آن تحرکات مثبتی داشتند و به نظر فردا مستعد رشد قیمتی و معاملات مثبتی خواهند بود. در بازار جهانی ادامه نوسانات منفی قیمت نفت و فلزات رنگین شرایط سختی را برای شرکت های مرتبط با قیمت های جهانی ایجاد نموده و به نظر با ادامه افزایش نسبت دلار به بقیه ارزها و ادامه افزایش قیمت طلای جهانی، رکود در قیمت سهام مرتبط با قیمت های جهانی همچنان ادامه داشته باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد پتروشیمی اراک ◄

مطالب مرتبط
بنر