تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۵بهمن و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 16 بهمن 1393 ، 09:12

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی بازاری متعادل با گرایشی مثبت در اکثر گروه ها بخصوص گروه ساختمانی و بانکی مشاهده نمودیم. البته در گروه ساختمانی رشد شارپ ثباغ منجربه صف فروش آن در اواسط بازار گردید که با تسریع آن به بقیه هم گروهی ها، هیجانات منفی و نوسانات منفی را شاهد بودیم اما در انتها مجددا با افزایش تقاضا اکثرا با صف خرید بکار خود پایان دادند.

در گروه بانکی، لیزینگی و اکثر گروه های دیگر نیز وضیعت به همین منوال بود و بعد از شروع مثبت، در ادامه هیجانات معاملات و افزایش فروشنده ها و در نهایت اقبال مجدد را شاهد بودیم. البته افزایش حجم دادوستدها نکته مثبت و امید بخشی می باشد اما با توجه به قرار داشتن برخی نمادهای مهم همچون خودرو و خبهمن در سطوح مقاومتی و گذر برخی نمادها از سطوح مقاومتی و احتمال پول بک بسیار کوتاه آنها، احتمالا شنبه دادوستدهای متعادل با گرایشی منفی و البته پرحجم را در اکثر نمادها بخصوص گروه خودرویی، لیزینگی و ساختمانی نظاره گر باشیم.

اصلاح فوق احتمالا بسیار کوتاه و با جابجایی مناسب سهامداران و در نتیجه حجم مناسب دادوستدها همراه و در نتیجه رشد بعدی آنها را با ثبات بیشتری همراه سازد. البته استمرار رشد جهانی قیمت نفت و مخابره اخبار مثبت پرونده هسته ای و ورود افراد با ریسک متوسط و در نتیجه ورود جریان نقدینگی از رخدادهای مثبت هفته اخیر بود که امیدواریم در هفته پیش رو همچنان ادامه داشته باشد. در پرونده هسته ای شایعاتی مبنی بر توافق سیاسی هسته ای بر روی چارچوپ کلی شنیده میشود که در صورت وقوع چنین امری احتمالا تا یک هفته بصورت مستمر بازاری سراسر سبز و صعودی را نظاره خواهیم بود.

اما توجه به گزینه عدم توافق هسته ای نیز عقلانی می باشد و به همین دلیل خرید و نگهداری گروه ها و نمادهای کم ریسک و با p/e پایین توجیه پذیرتر است (یکی از دلایل اقبال بالا به گروه ساختمانی در هفته اخیرp/e پایین آنها می باشد). فاراک با تعدیل مثبت25% و البته بازگشایی موفق به گردونه معاملات باز گشت.

شایعات مختلفی مبنی بر تعطیلی گل گهر و اکثر تولید کنندگان سنگ آهن با توجه به بهره مالکانه کمر شکن ورکود سنگین صنعت فولادی شنیده می شود. از  اخبار مهم امروز می توان به 47ساله شدن بازار سرمایه کشور وعلاقه فراوان بانک ها و سرمایه گذاران روسی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران به نقل از خبرگزاری فارس  و افزایش مبادلات ارزی با کشور مذکور اشاره نمود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۵ بهمن ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد زامیاد ◄

مطالب مرتبط
بنر