تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۸اسفند و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 19 اسفند 1393 ، 09:25

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

تنها هشت روز کاری تا انتهای سال سخت بازار سرمایه با ضررهای سنگین اکثر فعالین بازار سرمایه باقی مانده و همچنان دادوستدهایی کم حجم و اکثراً منفی و در حالت شک و تردید یا به عبارتی معاملاتی با جو احتیاط را نظاره گر هستیم.

متاسفانه کمبود نقدینگی همچنان به عنوان مشکل اصلی بازار در سایه مسائل هسته ای، عدم کاهش سود بانک ها و عدم بازگشایی پالایشگاهی ها فاکتور اصلی وضیعت بحرانی کنونی بازار سرمایه می باشد و به احتمال فراوان تا از بین نرفتن مشکلات مذکور، بازار عادی و صعودی را نخواهیم داشت.

در خبرهای سیاسی سفر هیات آژانس انرژی اتکی به ریاست واریو رانت در سطح وزیران و مقامات عالی رتبه بین آمریکا و ایران در سویس  در تاریخ 24 تا 29 اسفند برگزار خواهد شد که می تواند بشدت بازار سرمایه را متاثر گرداند. گروه دارویی با توجه به عرضه اولیه دبالک از زیر مجموعه های سرمایه گذاری البرز با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند.

احتمالا دبالک در محدوده قیمتی 450 تا 500 تومان مورد عرضه قرار گیرد و والبر را با تعدیل مثبت دیگری مواجه سازد. قطعه سازان و لیزینگی نیز اکثرا مثبت بودند اما خودرویی ها، بانکی ها، فولادی ها و معدنی ها اکثرا منفی بکار خود پایان دادند.

در گروه بانکی معامله بلوک غدیر متعلق به  وبصادر تعدیل مثبت را برای وبصادر به ارمغان آورد اما غیر از نوسانات اندک مثبت، تاثیربیشتری بر روی آن نگذاشت.

پتروشیمی ها، قندی ها، سیمانی ها و ساختمانی ها نیز اکثرا منفی دادوستد شدند که در این بین برخی تک نمادها همچون بازگشایی موفق ثفارس و رشد قیمتی شپلی، شکبیر وشپاکسا و...رشد قیمتی را تجربه نمودند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۸اسفند۹۳
تحلیل تکنیکال نماد توسعه خدمات دريايي وبندري سينا ◄

مطالب مرتبط
بنر