تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶اسفند و پیش بینی بازار فردا

پنجشنبه ، 7 اسفند 1393 ، 09:22

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

در بازار امروز شاهد معاملات منفی و افت قیمت در اکثر نمادها بودیم. سنگین تر شدن سایه مسائل هسته ای، در کنار قرار داشتن در آخرین روز هفته، برگزاری رزمایش نظامی، فشار تندروهای داخلی و خارجی و کشورهای عربی، روسیه، چین و اسرائیل در جهت عدم توافق هسته ای، استمرار پیگیری مذاکرات در روز دوشنبه، رکود سنگین تورمی، همچنین رکود جهانی بخصوص در فلزات رنگین و مواد معدنی و افزایش چشمگیر فشار دولتمردان در گرفتن مالیات ها و عوارض های مختلف و افزایش قیمت آب، برق، گاز، بنزین ونان برای جبران بخشی از کسری بودجه دولت و ... همگی شرایط سختی برای فعالین بازار سرمایه و اکثر مصرف کنندگان نهایی ایجاد نموده که امیدواریم حداقل با حصول توافق، کمی از فشار مذکور کاهش یابد.

در گروه برقی متاسفانه افزایش10% قیمت برق خانگی و 20% قیمت برق تجاری از اول اسفند علی رغم تاثیر مثبت روی گروه برقی، تاثیر منفی روی مصرف کنندگان انرژی بخصوص صنایع فلزی همچون فایرا، فولاد و غیره دارد که امروز نیز معاملات منفی آنها را در پی داشت. در جو منفی امروز جابجایی بلوک همراه اول برای افت کمتر شاخص اتفاق افتاد.

البته در جو منفی امروز معاملات خودرو و برخی ساختمانی ها و داروی ها از نبود فروشندگان پرقدرت حکایت داشت و خریدها و حمایت های برخی از حقوقی ها همچون جمع آوری مکرر صف فروش ولساپا و خبهمن از ارزنده بودن آنها حکایت داشت. در کل به نظر هفته مهمی برای اقتصاد کل کشور و بازار سرمایه در پیش باشد و احتمالا ادامه دادوستدها متاثراز رویدادهای مذکور رقم خواهد خورد. پس همچنان دوری از هیجانات دادوستدها و سهامداری در شرکت های بنیادی محور با p/e پایین احتمالا رویکرد مناسبی خواهد بود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد فرآورده های نسوز آذر ◄

مطالب مرتبط
بنر