تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۹اسفند و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 10 اسفند 1393 ، 11:31

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رخدادهای مهم هفته جاری در کنار احتمال بازگشایی گروه پرحاشیه پالایشگاهی، جو احتیاط همراه با معاملات منفی را به بازار القا نموده که دادوستدهای کم حجم و منفی شروع بازار و در ادامه منفی شدن اکثر گروه ها و نمادها تایید کننده این موضوع می باشد.

البته گروه ساختمانی با توجه به گزارشات مناسب و p/e های عمدتا پاینتر از میانگین بازار و شناوری کم، مورد توجه کوتاه مدتی ها و نوسانگیرها قرار گرفته و با اقبال مناسب و تقاضای بالایی همراه شدند که با گذشت زمان دادوستدها اکثرا مثبت و به صف خرید گرایدند، و احتمالا فردا نیز پر تقاضا و مثبت دنبال شوند.

گروه بانکی و خودرویی اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین گروه خودرویی با فشار عرضه ها، گرایشی منفی تر را تجربه نمودند. البته نمادهایی همچون خزامیا، خکمک و...رشد قیمتی داشتند. خکاوه با کاهش چشمگیر زیان انباشته (از452 ریال به 143 ریال) اما عمدتا به دلیل کاهش هزینه های مالی و البته با افت حدود4% به گردونه معاملات باز گشت.

در گروه ساختمانی نمادهای ثشاهد، وساخت، ثاخت و ثنوسا شروع کننده حرکت گروه بودند که در ادامه هم گروهی ها نیز مثبت و صف خرید شدند. در این گروه به ترتیب ثشاهد، ثرود، ثغرب، ثشرق و ثتران با توجه به داشتن p/e پایین و پتانسیل مناسب برای رشد، ارزنده تر محسوب میشوند و در اولویت قرار دارند. بطور مثال شایعاتی از اعلام سود 120 تومانی ثرود می تواند اقبال بیشتری برای آن ایجاد نماید.

در گروه تجهیزاتی، فلزات و معدنی، پتروشیمی، دارویی، آی تی، لیزینگی، سیمانی، حمل و نقل وسرمایه گذاری عملا خبر خاصی نبود و اکثراً کم حجم با گرایشی منفی بکار خود پایان دادند البته گروه بنیادی محور دارویی و لیزینگی از شرایط بهتر و دادوستدهای متعادلتری برخوردار بودند. در گروه دارویی، دسبحا، والبر، دجابر و در گروه لیزینگی ولبهمن، ولغدر و ولساپا (در صورت اتمام بازی حق تقدم ها بزودی) ارزنده تر از بقیه هم گروهی ها می باشند.

در گروه بانکی بعد از شروع مثبت برخی نمادها همچون وبصادر به دلیل فروش آگهی فروش بلوک غدیر، در ادامه معاملات و با توجه به شناوری بالای اکثر آنها معاملاتی متعادل را تجربه نمودند که با توجه به جو احتیاط و البته کمبود منابع نقدینگی بازار سرمایه با توجه به سودهای بالای بانکی  امری منطقی می باشد. برای فردا همچنان بازاری متعادل با گرایشی منفی در صورت عدم رخداد سیاسی خاص و البته رشد قیمت های گروه ساختمانی را پیش بینی می نماییم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۹اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد پتروشیمی جم ◄

مطالب مرتبط
بنر