تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۰اسفند و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 11 اسفند 1393 ، 09:22

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها متعادل با گرایشی منفی و در گروه ساختمانی با معاملات مثبت شروع شد که در اواسط بازار با فشار عرضه ها و در اواخر بازار با خبر نهایی شدن قرار داد ایران و پژو فرانسه و اعلام رسمی جزییات به نقل از خبرگزاری مهر با افزایش بالای تقاضا در گروه خودرویی، قطعه سازان و لیزینگی و نهایتا بسط آن به کل بازار، معاملاتی پرتقاضا و مثبت را به پایان رساندیم.

در گروه بانکی، معاملات بلوکی وبصادر همچنان ادامه دارد و بانک های بزرگتر همچون وبملت و تجارت معاملات متعادل و بانک های کوچکتر همچون حکمت و ودی مناسبتر و مثبت تر بکار خود پایان دادند. در گروه تجهیزاتی فاراک بعد از افت قیمت و صف فروش متوقف گردید و فاذر با جابجایی بلوک به صف خرید گرایید و بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا مثبت بکار خود پایان دادند. بیمه ها، لیزینگی ها وحمل و نقلی ها نیز همانند خودرویی ها و قطعه سازان، با افزایش هیجانی تقاضا، معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را تجربه نمودند.

بهتر شدن جو دادوستدها معاملات فلزات و معدنی ها را نیز تحت تاثیر قرار داد و فولاد مبارکه بعد از مدتها معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمودند. گروه پتروشیمی، آی تی، دارویی، قندی، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی اکثرا متعادل با نوسانات مثبت مواجه شدند که در این بین گروه پتروشیمی از معاملات منفی تری برخوردار بود.

گروه پالایشگاهی نیز همچنان متوقف و بدون رفع ابهامات با شایعات احتمال بازگشایی در هفته جاری مواجه می باشند. رشد ارزش دادوستدها و افزایش تقاضا در اواخر بازار احتمالا شروع بازاری مثبت را برای اکثر گروه ها در معاملات فردا رقم بزند که در صورت تایید توافق هسته ای می تواند رشد مستمرری را تجربه نماید.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۰اسفند ماه ۹۳
تحلیل تکنیکال شاخص گروه پتروشیمی ◄

مطالب مرتبط
بنر