تحلیل اختصاصی از بازار بورس 27 اسفند و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 27 اسفند 1393 ، 18:26

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی، بازار در سهام بزرگ و مهمی همچون خودرویی و بانکی و در ادامه بقیه گروه ها معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را شروع نمود اما با گذشت زمان دادوستدها و افزایش عرضه ها و بخصوص شایعات منفی مسائل هسته ای و بازگشایی غم انگیز گروه پالایشگاهی بعد از مدتها توقف، جو منفی دامن کلی گروه ها را گرفت و اکثر گروه ها و نمادها با معاملات منفی و صف فروش روز سخت دیگری برای بازار سرمایه رقم زدند.

البته در دقایق آخر بازار، شاهد جمع آوری صف های فروش پالایشگاهیها و افزایش تقاضا در گروه بانکی و خودرویی بودیم. توقف چند ماه پالایشگاهی ها و بازگشایی که بدون رفع ابهامات صورت گرفته و ارائه صورت های مالی با سناریوهای مختلف، از ریسک بالای  این گروه حکایت دارد.

با توجه به نحوه دادوستدها به نظر فردا گروه خودرویی و بانکی با افزایش تقاضا ورشد قیمتی و گروه پرحاشیه پالایشگاهی متعادلتر از امروز دنبال شوند.گروه دارویی از معدود گروه های متعادل با گرایش مثبت امروز بودند و دبالک طبق انتظار مورد عرضه قرار گرفت اما در نهایت مجددا با صف خرید بکار خود پایان داد.

در مورد دسبحان شایعات مثبتی مبنی بر رونمایی از دارویی جدید و عقد قراردادی مهم با حاشیه سود و مهمتر از آن خرید سهامدار عمده و فعال شدن آن بعد از مدتها می تواند سهم مذکور را با رشد قیمتی مناسبی همراه سازد. اما تازه وارد دیگر(البته از گروه معدنی با نماد کپرور) همچنان با عرضه قطره چکانی به رشد خود ادامه داد و به نظر فردا نیز همین گونه دنبال شود.

فعال شدن بخش خصوصی در پروژه 3 میلیارد دلاری منطقه ویژه پارسیان،باقی ماندن شکاف بین طرفین مذاکرات در پرونده نفس گیر هسته ای به نقل از خبرگزاری الجزیره و افتتاح بزرگترین پروژه نفت کشور با حضور رئیس جمهور از خبرهای مهم امروز بود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 27 اسفند
تحلیل تکنیکال نماد ملی سرب و روی ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر