تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۲اسفند و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 13 اسفند 1393 ، 10:36

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار طبق انتظار در اکثر گروه ها منفی و کم حجم دنبال گردید اما با گذشت زمان شاهد افزایش جابجایی بلوک و تشکیل پرتفوی صندوق جدید سازمان بورس با سود تضمینی 30% با سر رسید 13 ماه بودیم و احتمالا کد به کدها از صندوق توسعه بازار به صندوق مذکور (صندوق سپاس) و برای تجهیز مجدد نقدینگی صندوق توسعه بازار برای کمک به کمبود نقدینگی بازار سرمایه خواهد بود.

امری که در صورت انجام درست آن می تواند بخشی از پول های به اصطلاح پارک شده در بانک ها را به سمت بازار سرمایه هدایت نماید. گروه بانکی تحت تاثیر ادامه دادوستدهای بانک صادرات و شایعات مختلف مبنی بر اعلام تعدیل مثبت، معاماملاتی اکثراً متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمودند. بانک صادرات در صورت تثبیت روی76 تومان به احتمال زیاد با ساختن الگوی کف دوقلو راهی هدف 90 تومان خواهد شد و احتمالا فردا پس از منفی کوتاهی به عنوان پول بک، به صعود خود ادامه می دهد.

وبملت و ودی نیز از دیگر نمادهای ارزنده این گروه می باشند، نماد وانصار برای مجمع فوق العاده متوقف گردید. اکثر قطعه سازان و خودروسازان تجاری و سنگین همچون خکاوه و همچنین خزامیا  دادوستدهای به مراتب بهتر و مثبت تر و در نهایت صف خرید را تجربه نمودند. گروه دارویی و قندی اکثرا متعادل و مثبت اما کم حجم و اکثر گروه های دیگر بعد از شروعی منفی؛ متعادل با نوسانات مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین گروه ساختمانی از فشار فروش بیشتر و در نتیجه نوسانات منفی تری برخوردار بودند.

لیزینگی ها با افزایش یکباره تقاضا تحت تاثیر معاملات ولغدر و در نهایت صف خرید آن، با دادوستدهای مثبتی بکار خود پایان دادند. شاخص کل نیز تحت تاثیر بلوک فولاد، وغدیر و وصندوق در درصدهای مثبت با رشد چند درصدی مواجه گردید. در گروه حمل و نقل، حخزر صف خرید و معاملاتی از منفی به مثبت را تجربه نمود اما اکثر هم گروهی ها بعد از منفی های اوایل بازار، متعادل گشتند.

در اخبار سیاسی همچنان جو مثبت و خوشبینی ها نسبت به حصول توافق و البته با سیگنال های مثبت مخابره شده از طرفین مذاکرات پی گیری میشود و همچنان کفه ترازو به دست یابی به توافق اولیه سنگینی می نماید. در گروه پالایشگاهی وزیر نفت از ابلاغ نرخ خوراک و فراورده نفتی به شرکت های پالایشگاهی خبر داد و احتمالا با خبر حصول توافق در هفته پیش رو بازگشایی آنها را نیز نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۲اسفندماه ۹۳
تحلیل تکنیکال نماد کربن ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر