تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۷ فروردین و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 18 فروردين 1394 ، 10:00

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی شروع بازار در اکثر گروه ها بخصوص گروه های پیشرو بانکی، خودرویی و لیزینگی مثبت دنبال گردید اما متاسفانه حقوقی های خاص و صندوق توسعه بازار برخلاف انتظار اکثر فعالین بازار با افزایش شدید عرضه ها (همچون عرضه مکرر صف خرید بانک صادرات و همچنین اکثر نمادهای بانکی و خودروی ها) به نوعی  ترس و کم اعتمادی را برای لحظاتی به بازار القا نمودند که در نتیجه در اواسط بازار تعادل و حتی نوسانات منفی را در اکثریت نمادهای بازار مشاهده نمودیم.

البته از نکات بسیار مثبت و حائز اهمیت بازار طی چند روز اخیر بخصوص امروز، افزایش  سرمایه گذاران جدید و افزایش چشمگیر ارزش معاملات به رقم حدود 1000 میلیارد تومان می باشد که خود از هجوم نقدینگی به بازار سرمایه و البته همزمان رشد و توسعه بازار و افزایش نقد شوندگی حکایت دارد. در انتهای بازار مجددا در گروه های پیشرو بخصوص گروه بانکی افزایش تقاضا را مشاهده نمودیم که در نتیجه به صف خرید مجدد وبصادر و بملت انجامید.

بنابراین بازار فردا احتمالاً پس از شروعی متعادل و حتی نوسانات منفی و در ادامه با افزایش مجدد تقاضا و در نتیجه معاملاتی مثبت دنبال شود.

در هر صورت به اعتقاد اکثر تحلیلگران به نظر روند صعودی بازار سرمایه در سال 94 شروع شده که احتمالا تا سال آینده نیز ادامه خواهد داشت که از دید تکنیکالیست ها موج پنج صعودی نام گذاری میشود.

گروه لیزینگی با بازگشایی موفق ولغدر مواجه گردیدند. در هفته اخیر احتمالا با دو عرضه اولیه سخوز از گروه سیمانی که شرکت کوچکی می باشد و هرمز از گروه فولادی که شرکت بزرگی می باشد مواجه هستیم که می تواند به جذاب شدن بازار، جذب بیشتر نقدینگی و توسعه بازار سرمایه کمک نماید.

از نکات دیگر قابل ذکر امروز گره مثبت و رشد 12%شبندر بود. تشکیل کارگروه ویژه اتصال بازارهای سرمایه ایران به کره جنوبی در ادامه گام بین المللی شدن بازار سرمایه ایران به نقل از خبرگزاری فارس، افزایش قیمت های جهانی نفت و همچنین وعده های مجدد دولتمردان (نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری) مبنی بر کاهش  سود بانکی (به عنوان بزرگترین رقیب بازار سرمایه) و همچنین ادامه واکنش های مثبت از تفاهم سیاسی پرونده هسته ای با شش قدرت جهانی از اخبار مهم و مثبت امروز بودند.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۱۷ فروردین ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد بانک صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر