تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 7 ارديبهشت 1394 ، 08:52

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی اکثر نمادهای گروه پالایشگاهی معاملات متعادل داشتند که با گذشت زمان و افزایش عرضه ها اکثرا منفی شدند. در این بین، شبندر همچنان با صف خرید و رشد قیمتی و البته عرضه به اندازه حجم مبنا به کار خودپایان داد.

درگروه خودرویی و بانکی همچنان جو انتظار با دادوستدهای کم حجم تر و البته فشار فروش بیشتر در گروه خودرویی دنبال گردید. در این بین تک نمادهایی همچون خکاوه و برخی قطعه سازان از شرایط بهتر و رشد قیمتی مناسب تری برخوردار بودند. خبرهایی مبنی بر عدم افزایش نرخ محصولات خودرویی از زبان معاون وزیر صنعت و معدن نیز بر جو منفی آنها افزود.

البته لیزینگی ها از شرایط بهتر و متعادل تر برخوردار بودند. حتی نمادهایی چون ولبهمن و ولصنم مثبت و صف خرید نیز برخوردار بودند. در ولبهمن احتمال توقف نماد برای تعدیل مثبت سود و خبر افزایش سرمایه ولصنم از دلایل اقبال بیشتر آنها می توان عنوان نمود. در گروه دارویی اغلب نمادها متعادل و برخی همچون تپیکو در سایه حمایت سهامدار عمده با رشد قیمتی برخوردار بودند.

نماد کی بی سی سود واقعی سال 93 را با پوشش 177 درصدی نسبت به پیش بینی سال 93 گزارش نمود. با توجه به جو احتیاط، انتظار و اصلاح فرسایشی برخی نمادهای بزرگ و با شناوری بالای بازار، مجددا  گروه های کوچک تر بازار مورد توجه قرار گرفتند و گروه غذایی بخصوص لبنیاتی ها با شایعه افزایش نرخ محصولات و ساختمانی ها با احتمال افزایش وام بانک مسکن با اقبال بیشتری همراه گردیدند.

در گروه های مرتبط با قیمت های جهانی، گروه پتروشیمی همچنان منفی و در انتظار ابلاغ رسمی نرخ خوراک وسوخت از سوی دولت هستند.  در گروه معدنی و فلزات اکثرا دادوستدهای متعادل و منفی ر ا نظاره گر بودیم. در این گروه تک نمادهایی همچون ذوب، فلوله و برخی روی ها، مثبت و پرتقاضا یودند.

در گروه پیمانکاری، نماد ونفت افزایش اقبال ناشی از ادامه مذاکرات برای واگذاری سرمایه گذاری قشم توسط یکی از زیر مجموعه ها را شاهد بودیم که معاملاتی مثبت را برای آن به ارمغان آورد. همچنین از اخبار مهم این روزها، ورود هیئتی متشکل از گروه های مختلف اقتصادی سوئیسی پس از 10 سال دوری از بازار ایران، ادامه مذاکرات در سطح وزیران در شهر نیویورک در هفته آتی می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ بهمن
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۶ اردیبهشت۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر