اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۶ اردیبهشت۹۴

دوشنبه ، 7 ارديبهشت 1394 ، 08:55

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

کی بی سی
شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/93 را با سرمایه 90 میلیارد ریال مبلغ 1,674 ریال محقق نمود این در حالی است که سود سال مذکور را مبلغ 945 ریال به ازای هر سهم پیش بینی نموده بود و به این ترتیب 177درصد از پیش بینی را محقق ساخته است. پوشش مناسب سود عمدتاً با توجه به افزایش سایر درآمدهای عملیاتی و کاهش هزینه مالی صورت گرفته است
مبلغ کل فروش 12 ماهه واقعی 1,531 میلیارد ریال محقق شده است که 2 درصد بیش از پیش بینی شرکت می باشد. اما از طرفی بهای تمام شده نیز 2 درصد رشد داشته و نهایتا سو دناخالص به مبلغ 279 میلیارد ریال و مشابه پیش بینی شرکت محقق شده است. حاشیه سود ناخالص شرکت نیز حدود 18 درصد می باشد. این شرکت در زمینه تولید و فروش دارو فعالیت داشته و درآمد سال 93 را با فروش بیش از 7.5 میلیون عدد دارو محقق ساخته است.
در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی  مبلغ 23 میلیارد ریال محقق شده که در پیش بینی مبلغی برای این سرفصل اعلام نشده بود. طبق اظهارات شرکت، مبلغ 19 میلیاردریال از سوی بانک کارآفرین در 28 اسفند93 بابت یکی از اعتبارات بسته شده در سنوات قبل به حساب شرکت تحت عنوان مابه التفاوت نرخ ارز اعتبار اسنادی واریز گردیده است.
هزینه های مالی محقق شده نیز با کاهش حدود 48 درصدی نسبت به پیش بینی مواجه شده است. پرداخت بدهی از سوی وزارت بهداشت و کاهش تسهیلات مالی دلیل اصلی صرفه جویی در هزینه های مالی بوده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا
تحلیل تکنیکال نماد گروه بهمن ◄

مطالب مرتبط
بنر