اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۹ اردیبهشت ۹۴

يكشنبه ، 13 ارديبهشت 1394 ، 09:07

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سیمان شرق

شرکت در پیش بینی جدیدی که برای سال مالی منتهی به 31/6/94 منتشر نموده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 1.092 میلیارد ریال به مبلغ 109 ریال اعلام نموده که درمقایسه با پیش بینی قبل 44 درصد تعدیل منفی داشته است. شرکت در 6 ماهه منتهی به 29/12/93 مبلغ (117) ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی نموده است. هيئت مديره تصميم دارد به ازاي هر سهم 80 درصد سود خالص را جهت تقسيم به مجمع عمومي عادي سال مالي 94 پيشنهاد نمايد.گفتنی است که شرکت هم چنین در نظر دارد در سال مالي 94 به پيشنهاد هيئت مديره از محل مطالبات حال شده سهامداران مبلغ 75 ميليارد ريال و از محل آورده نقدي سهامداران مبلغ 433 ميليارد ريال اقدام به افزايش سرمايه نمايد.
فروش شرکت در پیش بینی جدید بالغ بر 1.556 میلیارد ریال می باشد که نسبت به پیش بینی قبل با 7 درصد افت همراه شده است.از لحاظ مقداری فروش شرکت با 2 درصد کاهش روبرو بوده و به میزان 1.8 میلیون تن درنظرگرفته شده است.هم چنین نرخ فروش محصولات با کاهش همراه بوده بدین ترتیب که کلینکر صادراتی با 6 درصد کاهش و سیمان پاکتی و فله داخلی به ترتیب با  4 و 5 درصد کاهش محاسبه شده است.قابل توجه است که طی دوره 6 ماهه فروش بالغ بر 577 میلیارد ریال بوده که 90 درصد آن داخلی و مابقی از محل صادرات بوده است.ارز حاصل از صادرات به مبلغ 30.000 ریال به ازای هر دلار تسعیر شده است.بهای تمام شده نیز با 3 درصد کاهش نسبت به بودجه قبل به مبلغ 1.311 میلیارد ریال برآورد شده است تا درنتیجه آن حاشیه سود ناخالص شرکت از میزان 19.01 درصد در بودجه قبل به میزان 15.75 درصد در بودجه فعلی برسد.
درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری نیز با افت 8 درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ 275 میلیارد ریال محاسبه شده که این کاهش مربوط به کاهش سرمایه گذاری در سیمان خوزستان و هم چنین کاهش سود نقدی این شرکت می باشد.
بدین ترتیب کاهش سود هر سهم شرکت به جهت کاهش مقدار و نرخ فروش محصولات و هم چنین کاهش درآمدهای سرمایه گذاری می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد داده پردازی ایران
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۹ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر