تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۸ اردیبهشت ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 29 ارديبهشت 1394 ، 08:05

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی کلیت بازار دادوستدهای متعادل تری نسبت به دیروز را تجربه نمود که در این بین گروه بانکی و بخصوص بانک صادرات از گرایشی مثبت تر برخوردار بودند (شایعه فروش تعدادی از شعب و در نتیجه تعدیل مثبت بانک صادرات نیز شنیده می شود). از جمله گروه های معدود اما مثبت می توان به گروه ساختمانی و البته با حجم معاملات بالاتر از روزهای گذشته اشاره نمود.

موافقت بانک مرکزی با وام های 80 و 60 میلیون تومانی در کنار  p/e پایین و افت اخیر و محرک قیمتی از دلایل اقبال امروز آنها بود.

گروه پتروشیمی نیز اکثرا متعادل با گرایشی مثبت بوده و پتروشیمی خارک با صف خرید دنبال گردید. علی رغم عدم رفع ابهام نرخ خوراک و سوخت این گروه، سود تقسیمی بالا و پرداخت سریع سود را می توان از دلایل اقبال این روزهای فعالین بازار نامید و سهم پرحاشیه روزهای گذشته، پتروشیمی مبین با جمع آوری روزانه هلدینگ خلیج فارس(سهامدار عمده) با تامل و حوصله خاصی و افت اندک قیمتی دنبال گردید.

در گروه خودرویی شایعه فروش ساختمان بلوار کشاورز خاور و افزایش سرمایه آن از شدت عرضه ها نکاست و اکثر نمادهای این گروه حتی با قرار داشتن در سطوح حمایتی همچنان با فشار عرضه ها و افت قیمتی بکار خود پایان دادند. نداشتن سود تقسیمی و عدم پرداخت در زمان کوتاه در نزدیکی فصل مجامع، دلایل منفی کلیت بازار (فرسایشی شدن توافق هسته ای، بی اعتمادی، عدم کاهش مناسب سود بانکی و رکود سنگین در کل اقتصاد) از بی اقبالی آنها می باشد.

گروه های بنیادی محور دارویی و آی تی اکثرا متعادل شروع نمودند، اما با توجه به جو منفی کلیت بازار(علی رغم مناسب تر بودن نسبت به روز گذشته) با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند. در این بین مرقام و والبر از شرایط و دادوستدهای بهتری برخوردار بودند. در گروه پالایشگاهی و تجهیزاتی بخصوص نفت، اکثرا با فشار فروش بالا و افت قیمتی و در نهایت صف فروش بکار خود پایان دادند. سرمایه گذاری نفت همانطور که اشاره شده بود و قرار داشتن در سطوح مقاومتی و البته شیطنت صندوق نفت صف فروش شد و مجددا برای گذر از سطح 320 تومان ناکام ماند.

در گروه بیمه ای فقط دانا متعادل و مثبت بود (به غیر از شایعه افزایش سرمایه،رشد46% ارزش پرتفوی شرکت) و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی بودند. بیمه پاسارگارد با خبر افزایش سرمایه و تقسیم مناسب مواجه گردید. از ارزنده ترین نمادهای این گروه به بیمه البرز و جذاب شدن قیمتی پس از افت اخیر می توان اشاره نمود و به نظر می رسد بزودی با اقبال فعالین صعودی خواهد گشت.

در خبرهای سیاسی احتمال تعییراتی در کابینه وزرای دولت روحانی و ادامه مذاکرات و نزدیک شدن به انتهای ماراتن توافق جامع هسته ای را شاهد هستیم. در کل کلیت بازار علی رغم کاهش حجم دادوستدها و کاهش فروشندگان، با کاهش خریداران، در فاز فرسایشی و رکودی معنادار قرار دارد ولی برای فردا پیش بینی بازاری متعادل با گرایشی مثبت امری معقول خواهد بود.

 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد توسعه خدمات دریایی و بندری سینا
اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۷ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر