اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۵ خرداد ۹۴

دوشنبه ، 25 خرداد 1394 ، 16:36

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بیمه دانا

طبق اطلاعات دوازده ماهه منتهی به 29/12/93 ؛ سود هر سهم شرکت با سرمایه ای درحدود 1.020 میلیارد ریال به مبلغ 85 ریال محقق شده است و 170 درصد مبلغ پیش بینی شده را پوشش داده است.این درحالی است که این رقم نسبت به سال قبل از آن 70 درصد افت پیدا کرده است.
حق بیمه صادره طی این دوره بالغ بر 15.235 میلیارد ریال بوده و 115 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.هم چنین نسبت به سال 92 با 41 درصد رشد همراه شده است.33 درصد این رقم از محل بیمه های بهداشت و درمان و 28 درصد آن نیز از محل بیمه های شخص ثالث اجباری حاصل شده است.افزایش درآمد این دوره به جهت عقد قرارداد با شرکت های بنیاد شهید ، هلال احمر ،‌کمیته امداد ، ناجا ، بانک توسعه تعاون ، استانداری ها ،‌وزارت کشور ، امور دام کشور و تاسیسات دریایی در رشته های درمان ،‌عمر و حوادث گروهی ، مهندسی و مسولیت و آتش سوزی می باشد.افزایش ذخایر حق بیمه معادل (2.361) میلیارد ریال بوده و 292 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.درنتیجه افزایش قابل توجه ذخایر حق بیمه ؛ درآمد حق بیمه با پوشش 103 درصدی مبلغ بودجه بالغ بر 12.875 میلیارد ریال شناسایی شده است. هم چنین هزینه خسارت طی این دوره بالغ بر 9.803 میلیارد ریال بوده و 115 درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.خسارت دریافتی از بیمه گران اتکایی طی این دوره بالغ بر 2.129 میلیارد ریال برآورد شده درحالی که در بودجه این رقم برابر 1.827 میلیارد ریال بوده است. درآمد سرمایه گذاری از محل ذخایر فنی نیز با پوشش 136 درصدی مبلغ بودجه معادل 326 میلیارد ریال محاسبه شده است که عمده آن مربوط به سود سپرده بانک می باشد.
درنهایت میتوان اشاره کرد که افزایش حق بیمه های صادره درکنار افزایش ذخایر حق بیمه اتکایی و خسارت دریافتی از بیمه گران اتکایی و هم چنین افزایش درآمد از محل ذخایر فنی ؛ موجب پوشش مناسب سود شرکت نسبت به مبلغ بودجه گردیده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری بوعلی
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر