تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵ خرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 25 خرداد 1394 ، 16:26

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینی شروع بازار در اکثر گروه ها و نمادها بخصوص گروه پالایشگاهی، بانکی و خودرویی منفی و با افت مجدد قیمت ها دنبال گردید. خرید های کم حجم حقوقی ها نیز دیروز و امروز ادامه داشت اما همچنان شاهد حجم پایین و ارزش کم داوستدها هستیم.

از خریدها و حمایت های سهامداران عمده و حقوقی ها به خریدهای فولاد مبارکه در نماد هرمز، بانک انصار در پاکشو، صندوق آتیه کارکنان بانک ملت در وبملت، سرمایه گذاری امید در کگل و پترول در نماد شپدیس می توان اشاره نمود. در گروه بانکی دادوستدهای منفی اکثر  نمادهای گروه را شاهد بودیم. در این بین صف خرید و معاملات پر حجم و مثبت بانک کارآفرین چشم نوازی می نمود. در گروه خودرویی نیز اکثرا دادوستدهای منفی اما متعادل تر از گروه بانکی را نظاره گر بودیم که در این بین برخی قطعه سازان همچون نماد خریخت و برخی لیزینگی ها همچون ولیز و ولبهمن از اقبال بیشتر و در نتیجه معاملات مثبت تری برخوردار بودند.

در گروه ساختمانی و سیمانی و اکثر گروه های دیگر نیز اکثرا معاملات متعادل با گرایشی منفی را نظاره گر بودیم که در این بین دادوستدهای مثبت و همراه صف خرید ثاژن در گروه ساختمانی و کفپارس و کفرا در گروه کانی های غیر فلزی و دکوثر و دالبر در گروه دارویی چشم نوازی می نمود.  در گروه پالایشگاهی نماد ونفت علی رغم خبرهای مثبت با فشار فروش و جمع آوری مکرر صف فروش در نهایت متعادل شد و بقیه گروه به لیدری شبندر اکثرا در شروع بازار متعادل و با نوسانات منفی و در اواخر بازار مثبت پیگیری شدند و به نظر فردا متعادل تر با گرایشی مثبت دنبال شوند.

بازگشت وزیران خارجه ایران برای رایزنی بیشتر با مقامات کشور و ادامه رایزنی و مذاکرات هسته ای و نگارش متن اصلی، کاهش مجدد قیمت های جهانی نفت، افت اندک قیمت طلا و ارزهای داخلی بخصوص دلار و اکثر فلزات رنگین از رخدادهای مهم و تاثیر گزار امروز بود. برای فردا با توجه به نزدیک شدن اکثر گروه ها و نماد ها به سطوح حمایتی محکم، دادوستدهایی کم حجم در کنار تعادل بیشتر قیمت ها را انتظار داریم و احتمالا تا12 روز کاری آینده (ضرب الاجل توافق هسته ای)همین منوال دادوستدها مشاهده خواهد شد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۵ خرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد لیزینگ صنعت و معدن ◄

مطالب مرتبط
بنر