تحلیل اختصاصی از بازار بورس22 تیر 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 23 تیر 1394 ، 10:46

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازار سرمایه همچنان در سایه انتشار اخبار مثبت مذاکرات با جوی مثبت و پرتقاضا پی گیری شد تا جایی که در همان ابتدای ساعات معاملاتی، صف خرید اکثر گروه ها و رشد چشمگیر شاخص کل را شاهد بودیم به طوریکه در انتها با رشد حدود1500 واحدی شاخص کل و افزایش حدود300 میلیاردی ارزش معاملات مواجه شدیم.

با توجه به روند معاملاتی جند روز اخیر می توان به این تکته اشاره کرد کهحركت پول‌ها از به اصطلاح پارکینگ بانک‌ها به سمت بورس رقم خورده است.به نظر با رشد شارپ برخی گروهها در روزهای اخیر و پیشخور نمودن بخشی از صعود کوتاه مدت خود، بعد از اعلام رسمی توافق فقط چند روزی با موج هیجانی تقاضا در اکثر گروههابخصوص گروه های بانکی، خودرویی و حمل و نقل مواجه خواهیم شد. با فروکش کردن هیجانات مذکور، دادوستدها متعادل و منطقی تر شده و بر حسب میزان منتفع شدن صنایع مختلف از حصول توافق و نحوه کیفیت سود سازی،روند معاملاتی گروه هاشکل می گیرد.در این بین ادامه خریدهای اندک و فروش های پر حجم حقوقی ها در بازار نیمه جان این روزها،قابل تامل می باشد. بطور نمونه به خریدهای اندک فولاد مبارکه در نماد فولاد هرمزگان،بانک قوامین در نماد لپارس،بانک انصار در نماد پاکشو،حقوقی زرین پرشیا در نماد ولساپا،مدیریت سبا در نماد وصندوق و صندوق بازنشستگی کشوری در نماد شسپا و در آنسو فروش های پر حجم تاپیکو در نماد شپنا،سرمایهگذاری سمند درنماد خمحرکه،بیمه سامان در نماد خمهر،سرمایه گذاری بانک مسکن در نماد وخارزم،حقوقی هامون شمال در نماد دسینا،حقوق معین رنا در نماد آکنتور،مدبران اقتصاد و مالی مهر آیندگان در نماد دی،گروه توسعه ملی در نماد بترانس،سرمایه گذاری توسعه ملی در نماد بهران می توان اشاره نمود.دستور وزیر اقتصاد به مسئولان بازار سرمایه در آستانه پایان مذاکرات به منظورتشكيل يك كارگروه مشترك برای ورود سرمايه‌گذاران خارجي به بورس و همچنین مکلف نمودن سازمان خصوصي‌سازي‌ برای مشخص شدن هرچه سريع‌تر تكليف سهام عدالت از اخبار منتشره مثبت می باشد.
گروه سیمانی که در جهت جو مثبت کلی بازار و با قوت گرفتن شایعه موافقت با افزایش17% نرخ محصولات،چند روزی پر تقاضا و مثبت پی گیری می شد، امروز نیز اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند.ریزش سنگین حدود دو ساله اخیر و قرار داشتن اکثر آنها در قیمت های نازل با p/e های حدود3، سبب شده با نبود فروشنده و افزایش اندک تقاضا، اکثر آنها با صف های خرید بدون عرضه مواجه گردند. امری که در صورت توافق و کاهش تنش های کشور های همسایه بخصوص کشور عراق می تواند روند روبه رشد آنها را تسریع نماید.گروه ساختمانی نیز پرتقاضا و مثبت پی گیری شدند. احتمال خروج از رکود سنگین بازار املاک با اعلام توافق و در نتیجه ورود نقدینگی جدید به این صنعت نیز بر رشد قیمتی این گروه موثر خواهدبود. در این گروه خبر افزایش سرمایه150% از محل مطالبات و آورده نقدی نماد ثرود به روی کدال ثبت شده است.
ادامه افت قیمت های جهانی فلزات رنگین و همچنین نفت و بی تاثیری معاملات گروه های مرتبط داخلی نسبت به روند آنها،همچنان قابل تامل می باشد به طوریکه اکثر نمادهای گروه پالایشگاهی، پتروشیمی، فلزی و معدنی  با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.در این بین در اواسط بازار و با فروکش کردن هیجانات خرید،برخی نمادها همچون شاوان، شنفت، فنوال و فولاد نوسانات منفی را تجربه نمودند.البته در موردنمادهای فنوال و شاوان به علت رشد بسیار سریع روزهای اخیر، مقداری کاهش امری معقول و منطقی بود. احمد مهدوی(دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنایع پتروشیمی) در خصوصبرنامه ویژه افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از لغو تحریم‌ها سخن کفته است که منجر به جهش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بیش از ۲۵ میلیون تن در سال خواهد شد که از آن می توان به عنوان پتانسیل های بالقوه صنعت مادر یاد نمود.

گروه بانکی، خودرویی و حمل ونقلی پس از شروعی مثبت همراه با صف خرید، در اواسط بازار اکثرا متعادل شدند. برخی از آنها همچون سهام خودرو،خزامیاد، حسینا و وکار حتی نوسانات منفی را نیز تجربه نمودند. اما اقبال و صف خرید برخی نمادها همچون خپارس، خبهمن، اکثر قطعه سازان، اکثر لیزینگی ها، دی وحکشتی همچنان ادامه داشت.
.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه22 تیر 94
تحلیل تکنیکال نماد کربن ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر