تحلیل اختصاصی از بازار بورس 31 تیر 94

پنجشنبه ، 1 مرداد 1394 ، 08:49

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بازگشایی ناموفق نماد خودرو بعد از مجمع عادی سالیانه در محدوده8% منفی، علی رغم خریدهای پر حجم حقوقی، کام سهامداران را تلخ نمود. اکثر هم گروهی های خودور نیز با معاملاتی منفی و همراه با صف فروش به کارخود پایان دادند.در این بین برخی قطعه سازان همچون نماد خاهن و نماد خشرق از فشار فروش کمتری برخورار بودند.تک نماد باز گروه بانکی(نماد وگردش) با معاملاتی منفی همچنان افت قیمتی را تجربه نمود.مجمع بانک پاسارگاد نیز با تنفس به دلیل عدم پایان مراحل ثبت افزایش سرمایه همراه شد. درگروه حمل و نقل،نماد حفارس همچنان پرتقاضا و مثبت بود. بقیه همگروهی ها اکثرا منفی و با صف فروش دنبال شدند. دراین بین نماد حکشتی علیرغم جمع آوری مکرر صف فروش،درنهایت با صف فروش به کار خود پایان داد وبیشترین افت شاخص کل را رقم زد.
گروه ساختمانی بعد از شروعی کم حجم و مثبت، اکثرا منفی شدند.در این بین نماد ثاخت با معاملات پرحجم ودر ادامه صف خرید و رشد قیمتی چشم نوازی می نمود. در گروه واسطه گرهای مالی نماد وبی مهبا توجه به شایعه فروش پروژهگلستان با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه گردید. گروه سیمانی نیز اکثرا متعادل و منفی بودند که در این بین معاملات مثبت اما کم حجم نماد سخاش و نماد سهرمز جلب توجه می نمود.
درگروه پتروشیمی نمادهای شفن، مارون، جم و فارس معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را سپری کردند امامابقی شرکتهای این گروه منفی بکار خود پایان دادند. نماد فارس با دادوستدهای حدود یک میلیون سهمی در محدوده صفر و مثبت، بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را داشت.شایعهتعدیل مثبت شرکت پالایشگاه تهران و اعلام تنفس مجمع پالایشگاه شیراز به دلیل آماده نبودن صورت های مالی و همچنین عدم ارائه نرخ خوراک و محصولات از طرف شرکت پالایش و پخش همچنان از ابهامات بالای این گروه حکایت دارد.سه نماد باز گروه نیز اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین نماد شسپا از فشار فروش و افت قیمتی بیشتری برخوردار بود.از معدود نمادهای مثبت به اکثر نمادهای گروه دارویی و برخی نمادها از گروهماشینآلاتوتجهیزات،گروه آی تی  و گروه فلزات همچون بسویچ، بموتو،آکنتور، فلوله و فنوال، فولای، رانفور و مدارانمی توان اشاره نمود.
در انتها با توجه به متورم شدن هزینه های مالی اکثر گزارشات سه ماهه، کاهش تولید و فروش اکثر محصولات شرکت ها و در انتها عدم لغو تحریم ها حداقل تا انتهای امسال، باید پذیرفت که شرایط دشواری برای بازار سرمایه و کل کشور در سال 94 پیش رو می باشد. با توجه به موارد بالا به نظر انتظار رشد قیمت ها حداقل در کوتاه مدت غیر معقول و در حالت خوشبینانه عدم افت قیمت ها رخ خواهد داد که خود از ادامه رکود در بازار سرمایه و کل صنایع کشور حکایت دارد. برای هفته آینده در صورت عدم رخداد سیاسی خاصی، شروعی منفی که با جذاب شدن برخی نماده ها و گروه ها در اواسط هفته، با نوساناتی مثبت پیش بینی میشود. دوری از شرکت های پر ریسک و غیر بنیادی در چنین بازارهای شکننده و ناپایداری می تواند حداقل به حفظ سرمایه و دارایی ها کمک نماید و باید حتما مد نظر قرار بگیرد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه31 تیر 94
تحلیل تکنیکال نماد ایران ترانسفو ◄

مطالب مرتبط
بنر