اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۷ مرداد ۹۴

شنبه ، 10 مرداد 1394 ، 11:15

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه بهمن

شرکت در آخرین پیش بینی برای سال مالی منتهی به 29/12/94؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 5.070 میلیارد ریال به مبلغ 274 ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 13 درصد تعدیل منفی همراه شده است. شرکت در سه ماهه موفق به پوشش 3 درصدی بودجه(معادل 8 ریال) شده است که با توجه به ماهیت هلدینگ بودن شرکت غیر معقول نمی باشد. سود هر سهم تلفیقی به مبلغ 523 ریال پیش بینی شده است و نیز مبلغ 150 ریال هم به ازای هر سهم به منظور سود تقسیمی در نظر گرفته شده است.

سایر درآمدهای عملیاتی شرکت بالغ بر 1.068 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به پیش بینی قبل 18 درصد افت داشته است. سود سهام سرمایه گذاری عملیاتی بالغ بر 1.098 میلیارد ریال بوده که مبلغ 30 میلیارد ریال بابت زیان ناشی از تسعیر دارایی ها از آن کسر گردیده است. کاهش سود سرمایه گذاری؛ مربوط به فروش سهم شرکت های مزدا یدک و سرمایه گذاری اعتبار ایران و هم چنین کاهش سود نقدی شرکت سیبا موتور از مبلغ 10.000 ریال به مبلغ 1.000 ریال می باشد که شرکت مالکیت 25 درصدی آن را دارا می باشد. در پی آن سود عملیاتی شرکت با کاهش 21 درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ 873 میلیارد ریال رسیده است. هزینه های مالی نیز با 37 درصد افزایش نسبت به بودجه قبل بالغ بر 1.030 میلیارد ریال محاسبه شده است. قابل ذکر است که در این میان سایر درآمدهای غیر عملیاتی 24 درصد رشد را نسبت به بودجه قبل پیدا کرده و به مبلغ 1.547 میلیارد ریال رسیده است. این رشد ناشی از شناسایی مبلغ 95 میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و 60 میلیارد ریال سود سپرده بانکی و هم چنین مبلغ 200 میلیارد ریال سود حاصل از فروش دارایی های ثابت بوده که در بودجه قبل به مبلغ 5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری های عملیاتی و افزایش هزینه های مالی منجر به تعدیل منفی شرکت گردیده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد پتروشیمی مبین
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۷ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر