تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۱ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 12 مرداد 1394 ، 08:43

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه خودرویی طبق پیش بینی روز گذشته همراه با معاملات منفی نماد خاور، شروعی منفی داشتند که با گذشت زمان دادوستدها و افزایش فشار فروش، جو منفی مذکور به کل بازار سرایت نمود. با گذشت زمان معاملات و مثبت شدن نماد خاور، فشار فروش کاهش یافت و معاملاتی منفی و متعادل تر را نظاره گر بودیم. معاملات مثبت و صف خرید نماد خاذین تنها به دلیل شایعه افزایش سرمایه و علیرغم انتشار تعدیل منفی قابل تامل بود و از فعال بودن نوسانگیرها حکایت داشت و در نتیجه خرید آن پرریسک ارزیابی می شود. معاملات گروه لیزینگی کم حجم با گرایشی منفی دنبال شد و فقط تک نماد ولصنم همچنان مثبت بود.

گروه بانکی همسو با گروه خودرویی معاملاتی منفی را تجربه نمود که در این بین معاملات مثبت  و صف خرید نماد وکار چشم نوازی می نمود. درگروه بیمه ای، بیمه ما از اقبال بیشتری برخوردار بود و با صف خرید مواجه گردید. بقیه هم گروهی ها متعادل با گرایشی مثبت پی گیری شدند. خبر آزاد سازی حدود20 میلیون دلار از طلب بلوکه شده صنعت بیمه ایران بعد از لغو تحریم ها، دلیل اقبال این روزهای آنها می تواند باشد. در گروه سرمايه گذاري و واسطه گرهای مالی، نمادهای وبیمه و سدبیر همچنان با اقبال بیشتر، مثبت بودند و صف خرید را تجربه نمودند. مابقی شرکت های این گروه اکثرا منفی پی گیری شدند.
نماد حپترو در گروه حمل و نقل شروعی مثبت داشت و بقیه هم گروهی ها متعادل و منفی دنبال شدند. در این بین نمادهای حتوکا و حتاید با گذشت زمان دادوستدها، نوسانات مثبتی را تجربه نمودند.

با معاملات منفی و صف فروش نماد فملی و نمادهایی همچون فایرا و ذوب و ادامه افت جهانی قیمت های فلزات پایه، اکثر گروه فلزی و معدنی همچنان افت قیمتی را تجربه نمودند. حمایت و خرید سهامدار عمده شرکت فملی و جمع آوری مکرر صف فروش (احتمالا شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس) آن و گرفته شدن زهر فروشندگان، معاملاتی متعادل را در روزهای آتی برای نماد فملی ایجاد خواهد نمود. صف خرید و رشد قیمتی نماد فولای و گروه زغال سنگی علیرغم جو منفی گروه چشم نوازی می نمود. اکثر نمادهای گروه كاني های غيرفلزي همچنان مثبت پی گیری شدند اما نمادهایی همچون کفپارس و کگاز پر اقبال تر و همراه با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه پتروشیمی نماد شپدیس همچنان با صف فروش و افت قیمتی مواجه بود اما هم گروهی ها اکثرا متعادل با گرایشی مثبت به کار خود پایان دادند. اقبال روی نمادهای کوچک گروه پتروشیمی و شیمیایی همچون نمادهای شمواد، شپاکسا، شکلر، شکربن و وپترو از فعال شدن مجدد نوسانگیرها و کوتاه مدتی ها حکایت دارد. کاهش زیان انباشته شرکت گاز لوله موجب برگشت ذخایر شرکت سرمايه‌گذاري صنايع پتروشيمي و منجر به‌ شناسایی سود آن شد. نماد وپترو با ارائه شفاف سازی مذکور با صف خرید مواجه گردید و نمادهای شکربن، پلوله و شدوص را با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه ساخت. گروه پالایشگاهی همچنان متوقف و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی بودند اما  افت قیمتی و صف فروش نماد بنیادی محور شبهرن نمایان تر بود.
در گروه غذایی و قندی، با خبرافزایش سرمایه 122 درصدی شرکت قاسم(79درصد از محل آورده سهامداران و مطالبات حال شده و 43 درصد از سود انباشته می باشد) معاملات مثبت آن را مشاهده نمودیم اما با توجه به نوسانات شدید نماد در ماه های گذشته، ماهیت منفی سهامدار عمده، اعلام تعدیلات منفی مکرر و نهایتا گزارش و پوشش نامناسب شرکت، خرید آن را پرریسک نموده و سهامداری با تامل بیشتر باید انجام شود. بقیه نمادهای گروه غذایی و قندی اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند و تک نمادهایی همچون غپاک، غگرجی، غسالم، قشیرین و قصفها مثبت بودند.

درگروه برقی و ماشين آلات و گروه تجهيزاتی، معاملات نماد بمپنا در محدوده منفی و نماد رمپنا هم متعادل و پرحجم در محدوده صفر تابلو(معاملاتی بلوکی) پیگیری شدند. بازی مجدد و تکراری سیت مدیریتی در شرکت بترانس، معاملاتی پرحجم  و رشد قیمتی آن را در پی داشت. تعدیل مثبت 65 درصدی شرکت كمباين‌ سازي‌ ايران‌ عمدتا به دلیل افزایش 102 درصدی تولید و جهش رشد       938 درصدی سود عملیاتی با بی توجهی فعالین بازار مواجه گردید و معاملات منفی آن را مشاهده نمودیم. در این گروه نمادهای تایرا و تپمپي همچنان مثبت بودند و نماد فاذر بعد از انتشار رشد 137درصدی سود تلفیقی، با رشد حدود 11 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نماد فاراک را نیز مثبت نمود.

نماد آس پ درگروه ساختمانی بازگشایی منفی را بعد از اعلام تعدیل منفی 17درصدی تجربه نمود. نماد ثمسکن با شایعه افزایش سرمایه از محل سود انباشته متعادل و منفی و مابقی شرکت های همگروه نیز اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. البته نمادهای کرمان و ثاباد متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند. احتمال لغو تحریم ها و داشتن هتل ها، مراکز و مجموعه های تفریحی برای جذب گردشگران و رشد سودآوری مناسب از دلایل اقبال نمادهای ثاباد و سمگا می باشد. نمادهای سشرق، سکارون و سپاها از معدود نمادهای متعادل گروه سیمانی بودند و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی و کم حجم به کار خود پایان دادند.
گروه های دارویی و آی تی اکثرا متعادل و منفی شروع نمودند اما گروه دارویی با معاملاتی کم حجم و مثبت برخی نمادها همچون دزهراوی، دروز، دسبحا، دکوثر و دلر پی گیری شد. در گروه آی تی نماد سیستم از اقبال بیشتر و از نوسانات متعادل و مثبت برخوردار بود. بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

در انتها با توجه به مفروضات بالا و جو بازار که به علت کمبود نقدینگی به سمت گروه ها و نمادهای کوچک متمایل شده، فردا معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت در نمادهای بزرگ و با شناوری بالا و همچنین ادامه معاملات مثبت گروه های کوچک را پیش بینی می نمایم. در این بین گروه های حمل و نقل، آی تی، کانی های غیر فلزی و نمادهای کوچک گروه برقی و شیمیایی و برخی قطعه سازان احتمالا از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد ایران ترانسفو ◄

مطالب مرتبط
بنر