تحلیل اختصاصی از بازار بورس12 مرداد 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 13 مرداد 1394 ، 09:49

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

طبق پیش بینیروزهای گذشته، کل بازار دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت را شروع نمودند اما در نیمه دوم بازار حجم عرضه ها بر تقاضا چیره شد و معاملات منفی آنها را مشاهده نمودیم. گروه خودرویی و لیزینگی اکثرا شروعی کم حجم اما مثبت داشتند در این بین نماد خاذین با صف خرید و رشد حداکثری مواجه گردید. با متعادل شدن نمادهای موثر گروه خودرویی، نوسانات منفی در برخی نمادها مشاهده گردید که در این بین معاملات منفی برخی قطعه سازان همچون نمادهای خفناور و خموتور نمایان تر بود.با منفی شدن گروه خودرویی، گروه لیزینگی نیز متعادل و منفی شدند.
نماد وبصادر در سایه ادامه حمایت های سهامدار عمده خود(سپهر صادرات)شروعی مثبت داشت و مابقی شرکت های گروه نیزاکثرا متعادل با گرایش مثبت دنبال شدند اما خیلی سریعاکثر نمادهای گروه متعادل شدند. درادامه دادوستدهامعاملات این گروه به سمت منفی سوق پیدا کرد و با بازگشایی منفی وافتحدود 5 درصدیبانکدی شتاب بیشتری گرفت. پیشنهادبانکمرکزیمبنیبرادغامموسسهغیرمجازافضلتوسدربانکدی، سبب افزایشعرضههای آن شد و در نهایت این بانک باافتحدود 7درصدیبهکارخودپایانداد. در این بین رشد قیمتی و صف خرید نمادهای وکار و وخاورنمایان بود.اکثرگروه بیمه ای شروعی مثبت داشتنداما نماد البرز علیرغم پوشش مناسب سه ماه، معاملاتی منفی را تجربه نمود.
گروه حمل و نقلی همسو با گروه خودرویی و بانکی،بعد ازشروعیمثبت، اکثرا متعادل شدند. البتهنماد حتاید با اقبال بیشتر مواجه شد و رشد قیمتی بیشتری را نسبت به هم گروهی هاتجربه نمود. خبر مثبتتوافقاتاقتصادیوزیرراهوشهرسازیباوزیرامورخارجهفرانسه و راهاندازی نخستینخطمستقیمکشتیرانیایرانوعمان دربندرشهیدرجاییبهبندرصُحارعماندر جو شکننده بازار سوخته شد.
گروه پتروشیمی با شایعه احتمال نرخ خوراک و سوخت8 سنتی(علیرغم افت مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی) شروعی مثبت را تجربه نمودند اما آنها نیز خیلی زود متعادل و در پایان معاملات منفی شدند. نمادهای وپترو، شکربن، شدوص، فارس و شمواد از اقبال بیشتر و معاملاتی مثبت تر برخوردار بودند. پالایشگاهیها با اعلام تعدیل منفینماد شبندر به بازگشایی نزدیک تر شدند. عدم اعلام نرخ خوراک و محصولات گروه پالایشگاهی توسط شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی از ابهامات این گروه کم نکرده است وافزایش هزینه های عمومی وافتحدود50درصدیقیمتنفت، تعدیلات منفیو شرایط سختی برای گروه مذکورایجاد نموده است. پیش بینی بازگشایی منفی این گروه همراه با فشار فروش بالا امری معقول می باشدو تنها امیدواریم با حمایت سهامداران عمده، از افت بیشتر آنها جلوگیری شود. در این گروه نماد شبهرن با پوشش ضعیف سه ماه و صف فروش مواجه شده است و دیگر نمادهای گروه اکثرا منفی بودند. در این بین دادوستدهای مثبت نماد شرانل قابل تامل بود.
درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی،بازگشاییموفقو رشدحدود 8 درصدی نماد بکام را شاهد بودیم.تعدیل مثبت1378درصدیاین شرکت بهدلیلفروشسهقطعهاز 45 قطعهزمینوشناساییسود 19 میلیاردتومانیمی باشد.وجوهنقد مذکورصرفتسویهحسابوامهایبانکی، زیان انباشتهوسرمایهدرگردششرکتخواهدشدوماهیتغیرعملیاتیدارد. درصورتفروشکلزمینرقمقابلتوجهیسودشناساییخواهدشدوساختارمالیشرکتباتغییراتمثبتعمدهایمواجهمیشود. نماد فاذر شروعی مثبت داشت اما بواسطه قرار داشتن در سطوح مقاومتی330 تا340 تومان، با عرضه های پر حجم، متعادل و منفی شد.معاملات بلوکیدر محدوده صفر تابلوی نماد رمپنا(100 میلیون سهم) امروز نیز ادامه داشت.دراینگروهشایعهتعدیلمنفیشرکتبمپنابهدلیلنرختسعیرارز و تسویه بدهیهایارزیباتاییدمدیرسرمایهگذاریگروهمپنا(نادری) رنگوبویواقعیتریبهخودگرفتهاست. البته معاملات شرکت متعادل با گرایشی مثبت پیگیری شد و بقیه شرکت های گروه برقی نیز اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. نماد رتکو با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی و انجام افزایش سرمایه،معاملاتیمتعادلراتجربهنمود. شرکت كنترل‌خوردگي‌تكين‌كو با قرار داشتن در فهرستيكيازبزرگترينومعتبرترينشركتهايبازرسيفنی کنترلخوردگيبهویژهدرصنايعنفتوگازوپتروشيمياز شرایط بنیادی مطلوبی برخوردار می باشد.با توجه به چشم انداز مثبت صنعت پتروشیمی ایران (بخصوص بعد از لغو تحریم ها)و باتوجهبهاینكهصنعتپتروشیمیبیشاز 25درصدبازارسهامایرانراتشکیلمی‌دهدنماد رتکو میتواند با جهش سودآوری مواجه گردد.درکل شرکت هایخدماتفنیوپیمانکارای و برقی همچون رتکو، بمپنا، رمپنا، بترانس، فاذر و فاراک و حتی مبین(درگروه پتروشیمی) بعد از لغو تحریم ها می توانند خیلی سریع مجددا به دوران اوج خود بازگردند و رشد قیمتی مناسبی را تجربه نمایند.
در گروه فلزی و معدنی نماد زنگان، فلوله، فمراد و فایرا مثبت بودند و بقیه گروه متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.در بازارهای بین المللی طلا و فلزات پایه، همسو با کاهش قیمت نفت، افت مجددرا تجربه نمودند و ارزش دلار همچنان افزایش یافت. درگروه كاني هایغيرفلزي، نماد کهمدا صف خرید شد و بقیه اعضا گروه متعادل و منفی دنبال شدند.
گروههایبنیادیمحور داروییوآیتیاکثرامعاملاتیکمحجمومثبتداشتندواندکنمادهاییهمچونوپخش،دالبر،دجابرومرقاممنفیپیگیریشدند.
در گروه ساختمانی نماد ثرود با نوسانات مثبت به گردونه معاملات بازگشت. شرکت های هم گروه اکثرا شروعی مثبت داشتند و با گذشت زمان معاملات باافزایش محسوس تقاضا، دادوستدهای مثبت تری را تجربه نمودند. در این بین نمادهای ثفارس و ثتران پراقبالتر و نمادهای وتوس و ثامان با معاملاتی منفی به کار خود پایان دادند.
با توجهبهمفروضاتموجود و در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی،دادوستدهای فردامتعادلباگرایشیمنفی درگروههایبزرگوهمچنین معاملاتیمثبتدرگروههایکوچک با شناوری پایین تر همچون ساختمانی، دارویی، آی تی، غذایی و کانی های غیر فلزیرا مشاهده کنیم که از فعالشدن نوسان گیرها وکوتاهمدتیهاو همچنین کمبود نقدینگی حکایت دارد.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه12 مرداد 94
تحلیل تکنیکال نماد مدیریت پروژه های نیروگاهی مپنا ◄

مطالب مرتبط
بنر