تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۴ مرداد ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 25 مرداد 1394 ، 10:36

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های خودرویی، قطعه ساز و لیزینگی، اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند. قرعه نوسانگیرها این بار به نام نماد خفنر افتاد و معاملاتی مثبت و همراه با صف خرید را تجربه نمود. در اواخر بازار در برخی نمادها همچون خپارس، خاور و ورنا رنج های مثبتی را مشاهده نمودیم که با توجه به قرار داشتن در سطوح حمایتی کوتاه مدت، احتمالا فردا گروه های مذکور معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمایند.

درگروه های بانکی و بیمه ای، رشد بالای هزینه های مالی و اداری و عدم تناسب با رشد درآمدها، سبب پوشش ضعیف بانک تجارت در سه ماه اول شد و فشار فروش بیشتری را برای آن در پی داشت. در این بین ادامه حمایت های صندوق بازرگانی سپهر صادرات از وبصادر ستودنی بود و همچنان معاملات متعادلی برای نماد وبصادر به ارمغان آورد. بقیه شرکت های گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. در این بین معاملات مثبت اما بسیار کم حجم نمادهای بپاس، وکار و وخاور نمایان بود. این گروه نیز فردا احتمالا متعادل با گرایشی مثبت دنبال شوند.

گروه حمل و نقلی بعد از شروعی کم حجم و مثبت، متعادل شدند. نماد حفارس مجددا صف خرید شد. در این بین رشد قیمتی و صف خرید نماد حتاید نمایان تر بود و سبب افزایش تقاضا در کل گروه گردید. نماد حسینا علیرغم قوت گرفتن شایعات عقد قراردادهای جدید، به ادامه شفاف سازی های تامل برانگیز پرداخت و معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمود. همچنین خبر رشد ١٩ درصدی عملیات کانتینری در ٤ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،  به نقل از مدیركل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، حائز اهمیت می باشد. در ٤ ماه ابتدای سال گذشته مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر ٧٨ هزار و ٦٠٠ teu بود كه این رقم در سال ٩٤ به ٩٣ هزار و ٢٣٦ teu افزایش یافت. میزان تخلیه کانتینر در بندر بوشهر طی ٤ ماهه ابتدای سال گذشته ٣٦ هزار و ٦٥٩ teu و میزان بارگیری نیز ٤١ هزار و ٩٤١ teu بود اما در سال ٩٤ تخلیه کانتینر در بندر بوشهر ٥٢ هزار و ٣٦١ و بارگیری نیز ٤٠ هزار و ٨٧٥ teu بوده است.

نمادهای کوچک گروه پتروشیمی اکثرا مثبت و از اقبال بیشتری برخوردار بودند و بقیه گروه اکثرا منفی پی گیری شدند که در این بین معاملات مثبت نماد پترول در سایه حمایت های شرکت مدبران اقتصاد و معاملات منفی نماد تاپیکو با توجه به تاثیر منفی 75 واحدی بر شاخص کل، نمایان تر بود. گروه پالایشگاهی همچنان در غیاب بزرگان منفی بودند و دادوستدهای منفی نماد شپنا، افت حدود50 واحدی شاخص کل را رقم زد. به نظر تا برطرف شدن ابهامات مختلف و عدم اعلام رسمی نرخ خوراک و محصولات، گروه های پالایشگاهی و پتروشیمی دادوستدهای منفی را تجربه نمایند که در این بین ادامه افت قیمت های جهانی نفت و احتمال تک نرخی شدن نرخ ارز مزید بر علت خواهد بود.

درگروه های فلزی و معدنی، نمادهای کوچک و کم شناور همچون فمرآد و كبافق مثبت و بقیه گروه اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. در بازارهای جهانی، علیرغم کاهش بهای یوان با هدف افزایش توان صادرات کشور چین ،گزارشات شکننده اقتصادهای چین، آلمان و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی هفته گذشته، ثبات و افت اندک قیمت های نفت و فلزات پایه را در پی داشته که از میل تثبیت و عدم کاهش بیشتر قیمت ها حکایت دارد. اما قرار داشتن قیمت نفت در محدوه 50 دلار و قیمت اکثر فلزات پایه زیر قیمت های پیش بینی شده شرکت های داخلی، شرایط بسیار سختی برای تولید کنندگان رقم زده است که علیرغم گشایش های سیاسی، شرکت ها توان پوشش بودجه های اعلامی را نخواهند داشت و پیش بینی می شود مجددا با کاهش عایدی مواجه گردند.
در گروه های برقی، ماشین آلات، تجهیزاتی و پیمانکاری، نماد بکام با شایعه فروش مجدد زمین، صف خرید شد و نمادهای بمپنا، فاذر، خصدرا، بسویچ، بترانس، تپمپي مثبت، و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.
گروه ساختمانی شروعی مثبت داشتند که با گذشت زمان دادوستدها و به خصوص در اواخر بازار منفی شدند. در این بین برخی نمادها همچون وآذر، ثعمرا، ثباغ و ثرود از اقبال بیشتری برخوردار بودند. درگروه سیمانی تک نماد سغرب مثبت و بقیه اکثرا منفی پی گیری شدند.

در گروه های دارویی، آی تی و مخابراتی، رانفورو افرا نمادهای مثبت و کم حجم گروه رایانه بودند و گروه دارویی ها در نمادهایی با شناوری بیشتر نیز اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند. نماد شتهران همچنان با صف خرید مواجه بود و نمادهای همراه و اخابر نیز معاملاتی کم حجم و منفی را تجربه نمودند.

گروه های غذایی، قندی، کانی های غیر فلزی، کاشی سرامیک و محصولات لاستیکی، نمادهای غدشت، غمهرا، غسالم، قشرين و قصفها همچنان پر تقاضا، مثبت و همراه با صف خرید و بقیه گروه کم حجم و منفی پی گیری شدند.
در انتها با توجه به موارد مورد اشاره و قرار داشتن برخی گروه ها و نمادها و شاخص کل در سطوح حمایتی، احتمالا فردا به لیدری گروه حمل و نقلی و خودرویی و در ادامه بانکی، دادوستدهای متعادل با گرایشی مثبت را نظاره گر باشیم. اما همانطور که درگزارشات اخیر بارها عنوان شده مثبت های این روزهای بازار سرمایه به دلایل مختلف به خصوص کمبود نقدینگی و کاهش سطح اعتمادها شکننده و بسیار کوتاه خواهند بود.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۴ مرداد ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد پست بانک ◄

مطالب مرتبط
بنر