اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۹ شهریور ۹۴

سه شنبه ، 10 شهریور 1394 ، 10:26

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بین المللی توسعه ساختمان

شرکت در اولین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 31/06/95 منتشر کرده ؛ با سرمایه ای درحدود 3،000 میلیارد ریال مبلغ 199 ریال سود به ازای هر سهم گزارش نموده است که نسبت به آخرین پیش بینی تعدیل شده سال 94 با رشد 43 درصدی همراه بوده است.
مبلغ فروش برای شهریور ماه سال 95 بالغ بر 1،595 میلیارد ریال دیده شده که نسبت به آخرین پیش بینی سال 94 با 17 درصد افزایش همراه شده است که افزایش حجم مقداری و ریالی فروش پروژه های تجاری از دلایل آن می باشد. بهای تمام شده کالای فروش رفته هم نسبت به آخرین پیش بینی سال 94 حدود 2 درصد افزایش داشته است. بنابراین حاشیه سود ناخالص شرکت از 35 درصد در آخرین پیش بینی 94 به 43 درصد در بودجه 95 رسیده است. سود ناخالص شرکت  نیز با افزایش 45 درصدی نسبت به آخرین پیش بینی سال 94 به مبلغ 688 میلیارد ریال رسیده است که از عمده دلایل آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    شناسایی فروش از محل پروژه های تجاری و رستوران پروژه سعدی شیراز که با توجه به تکمیل پروژه فوق در سال مالی دوره پیش بینی، کلیه درآمد باقیمانده سنوات مالی گذشته در دوره پیش بینی لحاظ گردیده است.
•    شناسایی فروش از محل موجودی املاک و مستغلات از قبیل: زمین ارومیه، موجودی واحدهای رشدیه تبریز که بر اساس تصمیمات مدیریت ما به ازای نقدی سود سهام از شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه خریداری شده و یا در دوره پیش بینی خریداری خواهد شد.
•    شناسایی فروش رستوران برج بین المللی تهران و پارکینگ برج تهران که حاشیه سود محصولات فوق در حدود 24 درصد می باشد.
هزینه عمومی، اداری و تشکیلاتی در بودجه 95 با رشد 19 درصدی در آخرین پیش بینی 94 مواجه شده است که این افزایش ناشی از تاثیر نرخ تورم سالانه، هزینه پرسنلی و برخی هزینه های مرتبط می باشد.
هزینه های مالی نیز در این برهه مورد بررسی 12 درصد رشد کرده است که ناشی از شناسایی هزینه های مالی موضوع تسهیلات اخذ شده از بانک صادرات شعبه جمهوری در سنوات مالی گذشته و همچنین کاهش در تخصیص هزینه های مالی منتسب به پروژه های سعدی شیراز  و بعثت تهران به دلیل تکمیل پروژه های فوق در دوره پیش بینی می باشد.
همچنین افزایش پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به میزان 26 درصد 94 نیز ناشی از افزایش سود شرکت های تحت پوشش می باشد که بخش عمده آن متعلق به شرکت تیسا کیش می باشد.
بنابراین افزایش43 درصدی سود هر سهم در بودجه اعلامی 95 نسبت به آخرین پیش بینی 94 به دلیل فروش پروژه های تجاری، املاک و مستغلات و همچنین افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد وبانک
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۹ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر