تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۷ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 18 شهریور 1394 ، 10:06

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی، اکثرا متعادل دنبال شدند در این بین معاملات مثبت نمادهای وبهمن، وکار و وخاور و معاملات منفی نمادهای وگستر، وبیمه، وصندوق و ونوین نمایان تر بودند. تحریم‌های ایالتی، سنگ جدید در برابر برجام می باشد. جمهوریخواهان آمریکا و گروه های صهیونیستی پس از ناکامی در کنگره برای متوقف کردن توافق هسته ای، اکنون سنگ اندازی در برابر برجام در مجالس ایالتی را سبک و سنگین می کنند.
گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، اکثرا بعد از شروعی مثبت، متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. نماد حکشتی با معاملات مثبت سبب رشد حدود 18 واحدی شاخص کل شد. معاملات مثبت نمادهای خریخت، خزر و خفناور و معاملات منفی نمادهای خمتور، خعتبار، خوساز، خکار، خشرق و ورنا نمایان تر بودند.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شیران، شسینا، شپاکسا، مارون، شپلی،شرانل، شپاس و شپدیس معاملاتی مثبت و نمادهای شنفت، شبریز، وپترو، پترول و تاپیکو معاملاتی منفی و صف فروش را تجربه نموند و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. میعانات گازی و محصولات پتروشیمی عمده ترین کالاهای صادراتی به چین، عراق، امارات، هند و افغانستان می باشد. ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده در پنج ماهه نخست امسال پنج میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار بوده و این میزان صادرات محصولات پتروشیمی نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۳۵ درصد رشد داشته است(مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران). مکزیک یکی از مهمترین کشورهای بزرگ تولید کننده نفت در خارج از اوپک می باشد به طوری که از مکزیک، روسیه، نروژ، برزیل و قزاقستان به عنوان مهمترین تولیدکنندگان نفت نانو اوپک یاد می شود. در طول سه دهه گذشته سطح روابط نفت و انرژی ایران و مکزیک با فراز و فرودهای متعددی روبرو شده و پس از همکاری‌های نصفه و نیمه نفتی میان این کشور نفت‌خیز منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب در دهه ۶۰ شمسی، پیش بینی می‌شود. با لغو تحریم‌ها دور جدید همکاری‌های نفتی و گازی بین تهران و مکزیکوسیتی از سر گرفته شود(خبرگزاری مهر).
در گروه های فلزی و معدنی قبض گاز 167 میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن در کنار تعدیل منفی سنگین تامل برانگیز آن، همچنان گروه های مذکور را با فشار فروش مضاعفی مواجه گردانید.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای تکشا، رتکو، لسرما و تکمبا با معاملاتی منفی افت قیمتی نمادهای لخزر و بکام معاملاتی مثبت را تجربه نموند و بقیه اکثرا متعادل پی گیری شدند. احتمالا شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث سدهای مورد نیاز در عمان، مدیریت منابع آب مطالعه در حوزه آب به تبادل تجربیات با شرکت‌های عمانی خواهند پرداخت(وزیر نیرو- چیت‌چیان).
در گروه های ساختمانی و سیمانی نمادهای ثنوسا، آ س پ، ثغرب، ثاخت، ساراب، سیدکو، سغرب، سکرد و سفانو معاملاتی مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا معاملاتی منفی را تجربه نموند. همچنین رشد حدود 30 درصدی بودجه 95 سرمایه گذاری مسکن پردیس عمدتا به دلیل رشد 8 درصدی فروش را مشاهده نمودیم. خبر فعال شدن رینگ صادراتی محصولات شرکت های سیمانی در کنار قرار داشتن در سطوح جذاب و حمایتی سبب رشد آرام گروه سیمانی در چند روز اخیر شده که با افزایش حجم معاملات آنها کاملا محسوس و قابل رویت می باشد.
در گروه های غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، گروه قندی و غذایی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. سهم تازه وارد شلیا با عرضه یک میلیونی و صف خرید پرحجم به کار خود پایان داد و نماد پاسا با توجه به تعديل پيش بيني درآمد با افت حدود 5 دردصدی و صف فروش به گردونه معاملات بازگشت و افزایش سرمایه 250 درصدی شرکت کویر تایر از مطالبات و آورده نقدی منتشر شد. گروه های آی تی و دارویی، نیز اکثرا همچنان کم حجم و متعادل با گرایشی مثبت دنبال شدند.
در این بازار بی رمق، بی اعتماد و بدون نقدینگی، فروش حقوقی هایی همچون تاپیکو، مدیریت سرمایه صبا، ملی انفورماتیک، بانک پارسیان، اعتضاد غدیر و آتیه صبا بر بی اعتمادی و نگرانی بازار افزوده است و می تواند در نهایت به عمیق شدن دوران نزول و رکود بازار بیانجامد. امری که همه فعالین بازار بارها به آن اشاره نموده اند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، به نظر فردا همین منوال دادستدها را نظاره گر باشیم.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۷ شهریور ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد حمل‌ونقل‌ توكا ◄

مطالب مرتبط
بنر