اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۷ شهریور ۹۴

چهارشنبه ، 18 شهریور 1394 ، 10:10

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بانک تجارت

شرکت در آخرین پیش بینی که بر اساس دوره واقعی 3 ماهه و برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده؛ با سرمایه ای در حدود45،700 میلیارد ریال مبلغ 194 ریال سود به ازای هر سهم اعلام نموده است. این در حالی است که در پیش بینی قبل نیز همین رقم برآورد شده بود. هم چنین طی دوره 3 ماهه منتهی به 31/3/94؛ مبلغ 27ریال(معادل 14 درصد بودجه)، سود به ازای هر سهم شناسایی تموده است.
سود تسهیلات اعطایی مشاع بانک با افزایش 2.7 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی به مبلغ 107،098 میلیارد ریال برآورد شده است که در سه ماهه نخست سال موفق به پوشش 24 درصدی مبلغ بودجه شده است. سود حاصل از سرمایه گذاری ها نیز 18 درصد کاهش را نسبت به بودجه قبلی نشان می دهد که نهایتا منجر به کاهش 1 درصدی درآمدهای مشاع شده است.
سود علی الحساب پرداختی به سپرده گذاران همانند بودجه قبلی اعلام شده است که نتیجتا سهم بانک از درآمدهای مشاع با کاهش 9 درصدی همراه شده است. البته قابل ذکر است که بانک در سه ماهه نخست سال موفق به پوشش 26 درصدی بودجه شده است.
سود تسهیلات اعطایی غیر مشاع بانک(که بخش عمده درآمدهای غیر مشاع را تشکیل می دهد) در بودجه اعلامی جدید با افزایش 11 درصدی نسبت به بودجه قبلی اعلام شده است که در سه ماهه شرکت موفق به پوشش 3 درصدی آن شده است. نکته قابل توجه افزایش این نوع درآمد در بودجه جدید نسبت به بودجه اعلامی قبلی بوده است در حالی که در سه ماهه، پوشش بسیار ضعیف بوده است و راجع به وجه التزام دریافتی از محل سایر مطالبات که بخش عمده ای از  سود تسهیلات اعطایی غیر مشاع را تشکیل می دهد توضیحی داده نشده است که به ابهامات گزارش مالی افزوده است.
درآمد حاصل از کارمزد بدون تغییر نسبت به بودجه قبلی اعلام شده است که شرکت در سه ماهه 19 درصد آن را محقق کرده است. مبادلات ارزی شرکت هم با افزایش 726 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی به مبلغ 3،816 میلیارد ریال برآورد شده است که در سه ماهه 39 درصد آن پوشش داده شده است. سایر درآمدها هم با کاهش 6 درصدی همراه بوده است که مربوط به فروش اموال تملیکی است.
مجموع درآمدها که برآیند درآمدهای مشاع و غیر مشاع بانک می باشد با افزایش 8 درصدی به 43،700 میلیارد ریال رسیده است.
جمع هزینه ها هم در بودجه اعلامی با 12 درصد رشد نسبت به بودجه قبلی همراه بوده است که از دلایل آن می توان به افزایش 188 درصدی هزینه های مالی به دلیل استقراض بانک تجارت از بانک مرکزی به واسطه کمبود نقدینگی اشاره کرد. نکته جالب در نظر گرفتن مالیات با کاهشی 9 درصدی نسبت به بودجه قبلی علی رغم ثابت بودن سود خالص قبل از کسر مالیات می باشد که منجر به اعلام سود خالصی بدون تغییر نسبت به بودجه قبلی شده است.
بنابراین کاهش سهم بانک از درآمدهای مشاع و همچنین افزایش هزینه ها از یکسو با افزایش درآمدهای غیر مشاع از سویی دیگر همراه شده است که برآیند آنها موجب عدم تغییر سود خالص و به تبع آن سود هر سهم شده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد بانک تجارت
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۷ شهریور ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر