تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۶ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 7 مهر 1394 ، 10:24

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

بعد از شروعی مثبت شاهد عقب نشینی محسوس خریداران در گروه های بزرگ همچون خودرویی، بانکی، پتروشیمی و پالایشگاهی بودیم که در نتیجه اکثر آنها با افت قیمتی مواجه شدند. انتشار گزارش ضعیف شرکت خزامیاد نیز، مزید بر علت بود. شرکت زامیاد در 6 ماه اول، 12398 دستگاه خودرو تولید نموده که 30% بودجه می باشد اما با توجه به فروش 9598 دستگاه معادل 23% پیش بینی احتمال تعدیل منفی شرکت قوت گرفته است.
در گروه حمل و نقل با توجه به خبر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینكه تحریم‌ها علیه ایران در حوزه دریایی برداشته شده و ۱۶ خط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران پهلوگیری‌ خواهند نمود، با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه شدند و در نهایت اکثرا با صف خرید به کار خود پایان دادند. نماد حکشتی(لیدر گروه مذکور) با افزایش قیمت سبب رشد حدود 14 واحدی شاخص کل گردید.
در گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری و واسطه گرهای مالی نیز بعد از شروعی متعادل و مثبت با افزایش عرضه ها، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. که در این بین گروه سرمایه گذاری از اقبال بیشتری برخوردار بودند. بانک دی در گزارش سه ماهه سود هر سهم را با 18 درصد کاهش، 422 ريال اعلام نموده است که در مقایسه با پیش بینی، با کاهش 16 درصدی جمع درآمدها، عمدتاً به دلیل کاهش سود تسهیلات اعطایی مواجه شده است و سود خالص شرکت 18 درصد کاهش داشته است.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شسینا، شپلی، مارون، پارسان، شمواد، شاوان و شپنا مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین گروه پالایشگاهی تحت تاثیر حمایت های سهامدار عمده نماد شبندر با معاملاتی مثبت مواجه گردیدند. نمادهای شبریز، شنفت، شخارک، جم و شفن همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار بودند.
با رشد اندک و تثبیت قیمت های جهانی فلزات پایه گروه های فلزی و معدنی با افزایش اقبال اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که حمایت های سهامداران عمده مزید بر علت شد و نمادهایی همچون وتوکا، فلوله، هرمز و فاهنر رشد قیمتی را تجربه نمودند اما سنگ آهنی ها همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار می باشند.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نماد فلامی صرفا تکنیکال و نمادهای بسويچ، تمحرکه و تکنو صف خرید شدند و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی پی گیری شدند. عمان طالب سدسازان ایرانی شد، تجربیات شرکت های ایرانی در طرح های آبی می تواند برای عمان مفید باشد(وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان -تسنیم). خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از مدیر سابق سازمان صنایع هوایی ایران گزارش داد ایران قراردادی به ارزش 21 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات ماهواره و هواپیما از روسیه امضا کرده است(ایسنا).
گروه های ساختمانی، سیمانی و کانی های غیر فلزی در اواسط بازار با افزایش یکباره تقاضا اکثرا مثبت و صف خرید شدند که در این بین گروه ساختمانی از اقبال بیشتری برخوردار بود. احتمالا به دلیل منفی شدن گروه های بزرگ و گروه غذایی، شیفتی سریع به وقوع پیوسته و احتمالا بعد از رشدی کوتاه، شاهد خروج نوسان گیرها از گروه های مذکور خو.اهیم بود.
گروه غذایی بعد از شروعی مثبت با افزایش فشار عرضه ها، اکثرا منفی شدند. گروه قندی نیز اکثرا با صف فروش پی گیری شدند که در این بین نمادهای قزوین و قصفها همچنان با صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی به کار خود پایان دادند. گروه دارویی همچنان کم حجم و مثبت و در گروه آی تی ادامه معاملات پرحجم، مثبت و خریدهای حقوقی در نماد سیستم چشم نوازی می نمود. نماد قاسم پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام و ارائه اطلاعات پيش بيني با سرمايه جديد، با رشد حدود 2 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نمادهای كي بي سي  با توجه به تغيير با اهميت پيش بيني درآمد هر سهم، ايركا پارت صنعت جهت برگزاري مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاي هيات مديره،و كوير تاير جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، متوقف شدند.
همچنین از اخبار حائز اهمیت بازار سرمایه می توان به موارد زیر اشاره نمود: نخستین هیئت بلند پایه بازرگانی انگلیس پس از توافق ایران و ٥+١ برای دیدار با مقامهای اقتصادی کشورمان هفته آینده وارد تهران می شود(ایسنا)، مدیر پذیرش شرکت بورس از آمادگی برای عرضه اولیه سهام سه شرکت و یک اوراق جدید (شرکت پتروشیمی فجر از مجموعه شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، 10 درصد از سهام شرکت فولاد کاوه از مجموعه شرکت‌های متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  با سرمایه حدود 80 میلیارد تومانی و لیزینگ ملت از مجموعه شرکت‌های تابعه بانک ملت و همچنین برای نخستین بار اوراق استصناع از سوی شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی وابسته به گروه توسعه ملی به منظور ساخت کارخانه کنسانتره 2.5 میلیون تنی سنگ‌آهن با حجمی بالغ بر 162 میلیارد تومان) خبر داد(فارس).
با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها و عرضه اولیه های مذکور، احتمالا فردا نیز معاملاتی به همین منوال با گرایشی منفی در گروه های بزرگ(خودرویی، لیزینگی، بانکی، سرمایه گذاری و بیمه ای و پترو پالایشگاهی) را شاهد خواهیم بود. گروه های کم شناور تر همچون ساختمانی، سیمانی، کانی های غیر فلزی و دارویی و آی تی نیز فردا احتمالا مثبت پی گیری خواهند شد که خود از ادامه بحران بازار سرمایه و کمبود شدید نقدینگی ویترین اقتصادی کشور حکایت دارد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۶ مهر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد ذوب آهن اصفهان ◄

مطالب مرتبط
بنر