اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۲ مهر ۹۴

شنبه ، 25 مهر 1394 ، 10:24

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سهامی ذوب آهن اصفهان
شرکت طبق اطلاعیه ای آمار تولید و فروش محقق شده طی شش ماهه اول سال 94 را منتشر نموده که در ادامه به بررسی این اطلاعات پرداخته ایم. همچنین شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ با سرمایه ای درحدود 7،868 میلیارد ریال مبلغ (742) ریال زیان به ازای هر سهم گزارش نموده است که طی دوره سه ماهه منتهی به 31/3/94 حدود 30 درصد آن را پوشش داده است.فروش برای سال 94 بالغ بر 42،374 میلیارد ریال پیش بینی شده که طی دوره شش ماهه ابتدایی سال 48 درصد این مبلغ را محقق ساخته است.
نکات با اهمیت :
•    مقدار تولید و فروش محصولات شرکت طی دوره شش ماهه ابتدایی سال درمقایسه با بودجه 94 و هم چنین دوره مشابه سال گذشته ؛ در نمودار زیر نمایش داده شده است : (ارقام به تن) طی دوره شش ماهه اول سال ؛ مقدار تولید و فروش به ترتیب 43 درصد و 34 درصد مقدار بودجه را پوشش داده است.هم چنین نسبت به مشابه سال قبل به ترتیب افت 4 درصدی و 22 درصدی را تجربه کرده است.

 


•    در نمودار زیر مقدار تولید شرکت به تفکیک محصولات به طور ماهانه نشان داده شده است : (ارقام به تن) قابل ذکر است که به جهت نبود اطلاعات ماهانه برای ماه های فروردین و اردیبهشت ؛ مقدار آن به صورت تجمعی ارائه شده است.محصول تیرآهن در شهریور ماه نسبت به ماههای قبل از آن رشد قابل ملاحظه ای داشته است و به میزان 119.9 هزار تن تولید شده است.این درحالی است که محصولات دیگر در این ماه  تولید کمتری داشته اند و نشان از تغییر در ترکیب تولید محصولات دارد.

 


هم چنین در نمودار زیر مقدار فروش شرکت به تفکیک محصولات به طور ماهانه نشان داده شده است : (ارقام به تن) قابل ذکر است که به جهت نبود اطلاعات ماهانه برای ماه های فروردین و اردیبهشت ؛ مقدار آن به صورت تجمعی ارائه شده است.فروش محصولات در سه ماهه دوم سال افت قابل توجهی داشته است ؛ به طوری که محصول تیرآهن در سه ماهه اول به میزان 934 هزار تن فروش رفته است ؛ در حالی که این مقدار در سه ماهه دوم سال با کاهش 52 درصدی به میزان 449 هزار تن رسیده است.

 


•    میانگین نرخ فروش  تیرآهن و  میانگین نرخ فروش هر دو محصول کلاف ومیلگرد در شش ماه ابتدایی سال به ترتیب برابر با 14،716 ریال و 14،275 ریال بوده است. این نرخ در بودجه به ترتیب معادل 14،683 ریال و 14،041 ریال لحاظ شده است. میانگین نرخ های فروش محصولات  تیرآهن و کلاف و میلگرد که به ترتیب 40 درصد و 31 درصد مبلغ فروش بودجه را تشکیل می دهند ؛ در شش ماه ابتدایی سال به صورت مقایسه ماهانه در نمودار زیر نشان داده شده است : (ارقام ریال به کیلوگرم)

 



نتیجه گیری :
بررسی مقدار تولید و فروش شرکت در شش ماهه ابتدایی سال 94 ؛ نشان از این دارد که برنامه تولید به طور تقریبی مشابه با بودجه حرکت کرده است اما مشکل فروش در آن نمایان است.رکود حاکم بر بازار و کاهش قابل توجه ساخت و ساز در سال 94 منجر به افت فروش شرکت و عقب ماندن از برنامه اعلامی شده است به طوری که طی دوره شش ماهه 34 درصد بودجه از لحاظ مقدار فروش پوشش داده است.حال با در نظر گرفتن میانگین مقدار فروش شش ماهه اول برای شش ماهه دوم سال و هم چنین با فرض فروش این محصولات با میانگین نرخ های فروش شهریور ماه ؛ تعدیل منفی سود هر سهم سال 94 شرکت دور از انتظار نیست.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد وپاسار
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۲ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر