تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۵ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 26 مهر 1394 ، 09:56

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رشد 825 واحدی شاخص کل در ادامه انتشار اخبار مثبت
اکثر گروه ها و نمادها تحت تاثیر سخنرانی مثبت سه شنبه شب رئیس جمهور، معاملاتی مثبت و همراه با صف خرید را تجربه نمودند تا دومین روز مثبت و پرتقاضای بازار را بعد از مدت ها افت فرسایشی مشاهده نماییم. منابع آگاه دیپلماتیک غربی اعلام کردند اتحادیه اروپا یکشنبه پایان رسمی تحریم های اقتصادی ایران را به‌ دلیل برنامه اتمی اعلام می کند. آمریکا نیز احتمالاً در همین روز پایان تحریم های ایران را اعلام خواهد کرد(بورس پرس). البته خبر مورد اشاره نیز بر معاملات مثبت امروز بی تاثیر نبود. از معدود نمادهای کم فروغ گروه خودرویی، لیزینگی و حمل و نقلی می توان به نماد خعتبار اشاره نمود که در پايان معاملات جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورت هاي مالي، متوقف شد.
نمادهای وخاور، پارسیان، وبهمن و وصندوق از معدود نمادهای متعادل و منفی گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری بودند و بقیه هم گروهی ها با افزایش تقاضای محسوس، رشد قیمتی را تجربه نمودند. در این بین معاملات بلوکی و پر حجم بانک صادرات در درصدهای مثبت و اکثر گروه بانکی تامل برانگیز و امیدوار کننده می باشد که از ورود سهامداران جدید حکایت دارد.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، شپمچا، شدوص، شفارس، شنفت و شیران از معدود نمادهای متعادل و منفی آنها بودند و بقیه هم گروهی ها اکثرا معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را تجربه نموند که در این بین معاملات پر حجم نمادهای پترول و شبندر نمایان تر بود.
در بازارهای بین المللی قیمت های جهانی فلزات پایه اندکی افت، قیمت طلا و نفت رشدی محدود عمدتا به دلیل انتشار اخبار مثبت بازار کار و تورم آمریکا، را تجربه نمودند. در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای ذوب، کچاد، کگل، کمنگنز، وتوکا و فنوال متعادل و منفی و بقیه اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین نمادهای ارفع، فخوز، فاسمین و هرمز از اقبال بیشتری برخوردار بودند.
گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی نیز اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند که در این بین نمادهای بالبر، لبوتان، لسرما، بمپنا و بکام منفی و بقیه اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. همچنین انتشار رشد 120 درصدی سود عملیاتی عمدتا به دلیل رشد فروش شرکت گاز لوله سبب افزایش تقاضا و رشد حدود 6 درصدی آن گردید.
گروه سیمانی اکثرا همچنان پرتقاضا، مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند و  گروه ساختمانی بعد از شروعی متعادل و منفی با توجه به جو بسیار مثبت بازار در نهایت مثبت به کار خود پایان دادند اما نمادهای سکرد، سیلام، سقائن، سفار، ساروم، ثاژن، وآذر، ، آس پ و ثمسکن همچنان کم فروغ و منفی به کار خود پایان دادند. خبر تزریق نقدینگی 7،500 میلیارد تومان رئیس جمهور از دلایل اقبال بالای گروه سیمانی می توان عنوان نمود.
گروه های کوچک و کم شناور، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی، آی تی و دارویی  نیز اکثر مثبت پی گیری شدند و تنها گروه متعادل و منفی امروز گروه قندی بود همچنین سریال عرضه اولیه های کم فروغ با معاملات منفی نماد تازه واردهایی همچون کتوکا و غفارس ادامه داشت.
در پایان معاملات امروز شاخص کل تحت تاثیر نمادهای وبملت، پارسان، تاپیکو و شبندر با رشد 825.79 واحدی به ارتفاع 62,799 واحدی رسید. معاملات پرتقاضا و مثبت در کنار افزایش حجم معاملات و توام شدن آنها با خبرهای بسیار مثبت رئیس جمهور و شروع برداشتن تحریم ها، سبب بازگشت هرچند اندک امیدها به فعالین متضرر بازار سرمایه شده و احتمال استمرار رشد قیمت ها را پر رنگ نموده که امیدواریم با عملی شدن وعده های گفته شده به واقعیت بیانجامد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۹ مهر ۹۴
تحلیل تکنیکال نماد وپاسار ◄

مطالب مرتبط
بنر