تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۸ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 29 مهر 1394 ، 10:00

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

رشد تکنیکالی گروه ساختمانی
طبق انتظار، گروه خودرویی مجددا با افزایش عرضه ها و عقب نشینی محسوس خریداران، شکل نزولی به خود گرفت و اکثرا منفی و همراه با افت قیمتی پی گیری شدند تا جایی که اواخر بازار نمادهای خودرو و خبهمن صف فروش را نیز تجربه نمودند. از معدود نمادهای مثبت و صف خرید گروه مذکور به نمادهای خکار، خفنر و خچرخش می توان اشاره نمود. درگروه لیزینگی با جمع آوری مکرر صف فروش نماد ولساپا، تعادل در کل گروه مذکور مشاهده شد که مشخص شدن ابعاد بیشتر و ابهامات طرح حمایتی دولت، مزید بر علت بود و در این بین نماد ولبهمن معاملاتی مثبت را تجربه نمود.
در گروه سرمایه گذاری، شرکت هاي چند رشته اي صنعتي از اقبال بیشتری برخوردار بودند و اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند اما در گروه های بیمه ای و بانکی، نمادهای بساما، دانا، سدبیر و وکار از معدود نمادهای مثبت گروه بود و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین جابجایی بلوک، معاملات پر حجم و صف خرید نماد وکار نمایان تر بود همچنین هیئت مدیره سرمایه گذاری سپه، افزایش سرمایه از 358.8 به 538.2 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی را تصویب نمود. این افزایش سرمایه به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و و سرمایه گذاری جدید انجام خواهد شد.
نماد فخوز در گروه های فلزی و معدنی همچنان صف خرید و بقیه هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین صف فروش و معاملات منفی گروه روی و نماد فخاس نمایان تر بود.
گروه پالایشگاهی اکثرا شروعی مثبت داشتند اما با متعادل شدن نماد شبندر، اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند که در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای ونفت و شاوان چشم نوازی می نمود. نماد شاوان با توجه به رشد بسیار سریع اخیر و قرار داشتن در منطقه اشباع خرید و سطوح مقاومتی، پر ریسک ارزیابی می شود. گروه پتروشیمی اکثرا کم حجم و متعادل دنبال شدند که در این بین صف خرید نماد کرماشا نمایان تر بود همچنین شفاف سازی هلدینگ خلیج فارس و تاثیر مثبت 13 ریالی بر سود سال 95 در پی خرید 14.2 درصد از سهام بلوک شرکت پترول را مشاهده نمودیم. در بازارهای بین المللی شاهد انتشار اخبار مثبت و افزایش نرخ رشد اقتصادی چین(6.9درصد) بیش از انتظارات تحلیلگران بین المللی(6.8درصد) می باشیم، اما بواسطه رشد کمتر از 7 درصد، احتمالا تاثیرگذاری اندکی در بازارهای جهانی خواهد داشت و اکثر فعالین اقتصادی برای تصمیم گیری منتظر ارائه چشم اندازهای دیگر ابر قدرت های اقتصادی همانند آمریکا و اروپا خواهند ماند. با توجه به مفروضات گفته شده قیمت های طلا و فلزات قیمتی اندکی کاهش، قیمت های نفت اندکی رشد و قیمت های فلزات پایه نیز اندکی کاهش داشت که از ادامه جو احتیاط سرمایه گذاران حکایت دارد. 
نمادهای بالاس، بشهاب، بسویچ، فاما، فاراک، رمپنا، بمپنا، وتوشه و لسرما در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین تعدیل مثبت 12 درصدی نماد لسرما را عمدتا به دلیل فروش ضایعات و افزایش سود عملیاتی شرکت مشاهده نمودیم. نماد تمحرکه با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم(تعدیل منفی 79 درصدی به دلیل افزایش چشمگیر بهای تمام شده) متوقف شد. مدیران سه شرکت بزرگ نیروگاهی ژاپن برای مذاکره درباره نحوه حضور در بازار برق با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دیدار کردند. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان در حاشیه دیدار با مدیران شرکت های ماروبنی (Marubeni Power System)، هیتاچی (Hitachi)و میتسوبیشی (Mitsubishi) ژاپن در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه مدیران این شرکت ها آمادگی خود را برای ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی در ایران اعلام کرده اند، اظهار داشت: بحث تعهدات کاری و خدمات پس از فروش برای ما بسیار حائز اهمیت است(ایرنا).
گروه ساختمانی از معدود گروه های پرتقاضا و مثبت امروز صرفا به دلیل تکنیکالی بودند و اکثرا رشد قیمتی را تجربه نمودند که در این بین صف خرید و معاملات مثبت نمادهای ثنوسا و ثتران و معاملات منفی نماد ثعمرا نمایان تر بود. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آیتم‌های پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی که به کارگروه تدوین بسته خروج از رکود اقتصادی ارائه شده و اوایل هفته آینده توسط سازمان مدیریت منتشر می‌شود، اعلام نمود یکی از آیتم‌های این بسته انتشار اوراق مشارکت رهنی برای اعطای تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن است(فارس).
در گروه آی تی نماد رکیش با افزایش تقاضا، صف خرید شد و بقیه هم گروهی ها اکثرا کم حجم و مثبت پی گیری شدند و فقط نماد مداران منفی دنبال شد. گروه های قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی و دارویی، اکثرا معاملاتی کم حجم و منفی را تجربه نمودند. شركت داروسازي زاگرس فارمد پارس با توجه به ابهام در ارائه اطلاعات سال مالي 94، متوقف شد.
در پایان معاملات امروز شاخص کل با رشد 15.28 واحدی به ارتفاع 63,142 واحدی رسید. نمادهای پارسان، همراه و وکار بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وتجارت، خودرو و خبهمن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. با توجه نحوه دادوستدها احتمالا فردا نیز معاملاتی منفی در گروه های بزرگ و افزایش تقاضا در گروه های کوچک را نظاره گر باشیم که تعطیلات اوایل هفته و گزارشات سه ماه دوم پیش رو مزید بر علت می باشد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۸ مهر ۹۴
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۷ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر