اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۲۸ مهر ۹۴

چهارشنبه ، 29 مهر 1394 ، 10:11

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سیمان فارس
شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به 29/12/94 منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 233 میلیارد ریال به مبلغ 559 ریال اعلام نموده است.این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 16 درصد تعدیل منفی همراه شده است.طی دوره شش ماهه منتهی به 31/6/94 حدود 71 درصد این مبلغ محقق گردیده است.
دلیل تعدیل منفی شرکت نسبت به پیش بینی قبل:
عمدتا در پی کاهش مبلغ فروش به میزان 11 درصد رخ داده است.اگرچه بهای تمام شده نیز 9 درصد کاهش داشته است اما افت بیشتر فروش ؛ نهایتا منجر به کاهش 16 درصدی سود ناخالص و رسیدن آن به مبلغ 154 میلیارد ریال شده است.
نکات با اهمیت :
•    فروش برای سال 94 بالغ بر 749 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که طی دوره شش ماهه اول 52 درصد آن پوشش داده شده است.هم چنین بهای تمام شده با پوشش 50 درصدی طی دوره شش ماهه بالغ بر 595 میلیارد ریال برآورد شده است.درنتیجه آن حاشیه سود ناخالص در بودجه به میزان 21 درصد و در دوره شش ماهه به میزان 23 درصد رسیده است.

•    در نمودار زیر ترکیب فروش محصولات براساس مبلغ فروش بودجه نشان داده شده است ؛ 71 درصد آن از محل فروش سیمان فله پوزولانی و 16 درصد آن نیز از محل سیمان پرتلند تیپ دو فله ای پیش بینی شده است.

 


•    مقدار تولید محصولات شرکت در بودجه فعلی در مقایسه با بودجه قبل در نمودار زیر نشان داده شده است : ( ارقام به تن) تولید پیش بینی شده برای سال 94 به میزان 1،294،468 تن بوده که نسبت به پیش بینی قبل 5 درصد افت داشته است.هم چنین طی دوره شش ماهه 51 درصد تولید پیش بینی شده پوشش داده شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

 


•    مقدار فروش محصولات در بودجه فعلی نسبت به بودجه قبل و هم چنین شش ماهه اول سال در نمودار زیر نشان داده شده است : (ارقام به تن) مجموع فروش پیش بینی شده برای سال 94 به میزان 696،867 تن بوده که نسبت به بودجه قبل 9 درصد افت داشته است.هم چنین طی دوره شش ماهه 51 درصد مقدار فروش پیش بینی شده پوشش داده شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل با 20 درصد افت همراه شده است.

 



•    قابل ذکر است که در بودجه فعلی نرخ فروش محصول سیمان پرتلند تیپ دو فله ای که 16 درصد مبلغ فروش بودجه را تشکیل می دهد با 7 درصد افت نسبت به پیش بینی قبل محاسبه شده است.

نتیجه گیری :
همانطور که اشاره شد، شرکت در پیش بینی سال 94 سود خالص را 16 درصد کاهش داده است. این کاهش عمدتا به جهت افت مبلغ فروش بوده که به دلیل رکود حاکم بر بازار و مشکلات شرکت در فروش محصولات رخ داده است.هم چنین نرخ فروش محصولات اصلی شرکت به دلیل تخفیفات درنظر گرفته شده برای حفظ بازار رقابتی با کاهش همراه بوده است.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری صنعت نفت
تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۲۸ مهر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر