تحلیل اختصاصی از بازار بورس 4 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 5 آبان 1394 ، 13:52

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

توقف نمادها دلیل کاهش چشمگیر حجم دادوستدها
دومین روز بعد از تعطیلات با توجه به توقف اکثر نمادها، کاهش حجم معاملات و کاهش فشار فروش، معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را مشاهده نمودیم که در این بین گروه های بیمه ای، بانکی و ساختمانی از اقبال به مراتب بیشتری برخوردار بودند. در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، اعلام تعدیل منفی سنگین 90 درصدی شرکت الکتریک خودرو شرق و همچنین تعدیل منفی 74 درصدی ایران خودرو و 45 درصدی ريخته‌گري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ به دلیل افزایش هزینه مالی، کاهش ریالی حجم فروش و کلا گزارشات ضعیف تر از انتظار قابل تامل بود. در این بین پوشش مناسب و گزارش خوب گروه حمل و نقل بخصوص شرکت حمل و نقل توکا سبب افزایش اقبال و رشد قیمتی آن شد. نمادهای خچرخش، خاهن، خکمک، ولبهمن، ولساپا، توریل و ولیز نمادهای مثبت گروه های مذکور و بقیه کم حجم و متعادل، منفی دنبال شدند.
گروه های بانکی، بیمه ای، سرمایه گذاری همچنان در سایه حمایت سهامداران عمده و بازارگردانی حقوقی ها، معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه نمودند تا جایی که نمادهای وانصار، وکوثر، البرز، اعتلا، وصنعت، بپاس، اتکای، آسیا، وبملت، ودی، کوثر، دانا، وگستر، حکمت و وخاور با رشد قیمتی به کار خود پایان دادند.
در گروه پتروشیمی، پوشش مناسب 65 درصدی پتروشیمی زاگرس و نهایی شدن خبر افزایش سرمایه شرکت شپلی رشد قیمتی آنها را در پی داشت که در نهایت به صف خرید آن انجامید، بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل دنبال شدند. علیرغم معاملات متعادل و مثبت نماد شبندر گروه پالایشگاهی اکثرا منفی دنبال شدند که گزارشات نامناسب و منفی شرکت هایی همچون شبهرن مزید بر علت بود.
درگروه های فلزی و معدنی، تعدیل منفی 74 درصدی نماد فولاژ صف فروش و افت قیمتی حدود 6 درصدی را برای آن در پی داشت. نمادهای فخوز و فسرب همچنان صف خرید بودند که با عرضه آنها رشد حدود 20 واحدی شاخص کل رقم خورد. بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل دنبال شدند که در این بین گروه سنگ آهنی همچنان منفی تر از بقیه به کار خود پایان دادند.
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، جابجایی بلوک در نماد فاذر سبب صف خرید آن شد. نمادهای بموتو، بسویچ و تکمبا متعادل، مثبت و بقیه متعادل، منفی دنبال شدند اما علیرغم اعلام تعدیل منفی، شرکت فاما همچنان با صف خرید پی گیری شد. شرکت حفاری شمال با اعلام تعدیل منفی 39 درصدی مجددا کاهش قیمتی را تجربه نمود و شرکت آبسال با اعلام تعدیل منفی 55 درصدی عمدتا به دلیل افزایش بهای تمام شده با صف فروش به کار خود پایان داد.
گروه ساختمانی اکثرا متعادل و مثبت بودند که در این بین معاملات مثبت نمادهای ثعمرا، ثرود، ثنوسا، ثتران، ثباغ و معاملات منفی ثامان، ثمسکن و کرمان نمایان تر بود. گروه سیمانی اکثرا همچنان با معاملاتی کم حجم، فرسایشی و منفی دنبال شدند. شرکت سیمان شرق با اعلام تعدیل منفی29 درصدی افت قیمتی حداکثری را تجربه نمود و سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان به دلیل رکود و کاهش سود زیر مجموعه ها تعدیل منفی 24 درصدی را اعلام نمود تا از شرایط سخت صنعت خاکستری بیش از بیش رونمایی شود. نماد سغرب با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 8 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
تایید خبر افزایش سرمایه نماد کماسه سبب رشد قیمتی و صف خرید آن شد. گروه قندی بعد از شروعی متعادل، لحظاتی منفی و در نهایت مجددا با افزایش اقبال و مثبت به کار خود پایان دادند تا همچنان با طی نمودن روندی مثبت مورد توجه اهالی بازار سرمایه باشند. در گروه آی تی نماد رانفور صف خرید شد و بقیه هم گروهی ها متعادل دنبال شدند. گروه غذایی نیز با توجه به خبر شروع صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه گردیدند. افزایش هزینه های مالی، اداری سبب تعدیل منفی 25 درصدی کفپارس و در نتیجه معاملات منفی آن و هم گروهی ها شد. تعدیل مثبت 30 درصدی کی بی سی در گروه دارویی همچنان معاملات مثبتی را برای آن در پی داشت اما هم گروهی ها اکثرا متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند.
نماد شركتهاي دشت مرغاب، كارخانجات پلاسكوكار سايپا، سرمايه گذاري و توسعه صنايع سيمان با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شدند. در پایان معاملات امروز شاخص کل با توجه به حجم ناچیز دادوستدها و متاثر از معاملات مثبت نمادهای وبملت و فخوز با رشد 10.49 واحدی به ارتفاع 62,803.30 واحدی رسید که در این بین نمادهای کچاد، شپدیس، سخزر و فولاژ بیشترین تاثیر منفی را بر عهده داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و قرار داشتن اکثر نمادها و گروه ها در سطوح حمایتی، کف های محکم ماه های اخیر و متوقف شدن اکثر نمادهای تاثیر گذار، برای فردا نیز در صورت عدم رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی همین منوال دادوستدها پیش بینی می شود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 4 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ◄

مطالب مرتبط
بنر