تحلیل اختصاصی از بازار بورس 17 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

دوشنبه ، 18 آبان 1394 ، 10:23

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

معاملات پرحجم و پرتقاضای حق تقدم فولاد مبارکه
طبق پیش بینی با افزایش عرضه ها و کاهش حجم دادوستدها، شروعی منفی را در اکثر گروه ها نظاره گر بودیم که ادامه جابجایی بلوک این بار حدود 75 میلیون سهمی در نماد خودرو و فعالیت بیشتر حقوقی ها در نقش فروشنده بر منفی شدن بازار علیرغم انتشار اخبار مثبت افزوده است و از افزایش جو بی اعتمادی حکایت دارد. در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نماد حفارس همچنان صف خرید و نماد ولساپا علیرغم خریدهای حقوقی راهبرد مبین کوثر و قرار داشتن در سطوح حمایتی افت مجدد قیمتی را تجربه نمود که نزدیک شدن زمان پرداخت تسهیلات جدید مستقیم دولت به خودرو سازان مزید برعلت بود اما در انتهای بازار و با ادامه حمایت های مناسب حقوقی ها از گروه لیزینگی بخصوص نمادهای ولساپا و ولغدر، احتمالا فردا دادوستدهای متعادل و مثبتی را تجربه نمایند همچنین گروه خودرویی و حمل و نقلی نیز فردا احتمالا مثبت دنبال شوند نماد رنا با توجه به ارائه اطلاعات منتشر شده در سايت كدال متعادل و منفی به گردونه دادوستدها بازگشت.
گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و از معدود نمادهای متعادل و مثبت به وسینا، وکوثر، پارسیان و وبهمن می توان اشاره نمود.
گروه پالایشگاهی با افزایش تقاضا به دلیل هجوم مجدد نوسان گیرها و منفی بودن بقیه گروه های بزرگ، رشد قیمتی را تجربه نمودند تا جایی که نماد شاوان در یک قدمی صف خرید شدن قرار گرفت اما در اواخر بازار اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند اما گروه پتروشیمی اکثرا متعادل و مثبت پی گیری شدند تا جایی که نمادهای زاگرس و کرماشا با صف خرید به کار خود پایان دادند. شركت نيرو كلر جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي متوقف شد.
در گروه های فلزی و معدنی، رشد حدود 10 درصدی، معاملات پرحجم حق تقدم فولاد مبارکه در کنار صف خرید و عرضه پیاپی آن و در نتیجه رشد نماد فولاد و رشد حدود 24 واحدی شاخص کل را نظاره گر بودیم. نمادهای کبافق، فسرب، فملی، کروی و فمراد صف خرید و مثبت و بقیه اکثرا منفی دنبال شدند. فولا خراسان در گزارش 6 ماهه با توجه به کاهش 36 درصدی فروش و افزایش هزینه های مالی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، تعدیل منفی سنگین 57 درصدی را رونمایی نمود و به پوشش 28 درصدی اکتفا نمود. فولاد خوزستان نیز بواسطه رکود سنگین سراسری و رشد هزینه های مالی و کاهش 9 درصدی فروش 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، تعدیل منفی 35 درصدی را رونمایی نمود و متوقف شد. فولاد هرمزگان، عملکرد نیمه اول سال را ارایه نمود. این شرکت 1500 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند 94 را در گزارشات قبلی 49 ریال پیش بینی کرده بود و طی شش ماه اول سال مشخص شد "هرمز" برای هر سهم (36)ریال زیان شناسایی کرده است. بر این اساس شرکت پیش بینی جدید خود برای سال 94 مبلغ (89) ریال زیان به ازای هر سهم اعلام نموده است. نماد ومعادن با توجه به تعديل منفی اعلامی با افت حدود 1 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و شركت گروه صنعتي سپاهان جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، متوقف شد. 
در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی، نمادهای بکاب، وتوشه، تکشا، لابسا و لخزر مثبت و بقیه معاملاتی متعادل و منفی را تجربه نمودند. نماد بکام با توجه به تعديل مثبت با رشد حدود 3.5 درصدی و نماد تکمبا بعد از اعلام تعدیل منفی، متعادل  مورد بازگشایی قرار گرفتند.
در گروه کانی های غیر فلزی نمادهای کاذر و کفپارس صف خرید و بقیه اکثرا معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه نمودند. گروه قندی اکثرا منفی شدند اما نماد قهکمت با رشد حدود 10 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای حکشتی و وپاسار با افت (1.20) واحدی به ارتفاع 62,999 واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را داشتند. با توجه به نحوه معاملات احتمالا فردا دادوستدهای متعادل تر با گرایشی مثبت را مشاهده نماییم و گروه های بزرگ خودرویی و لیزینگی و بانکی نقش لیدری و پیش تاز در مثبت شدن بازار را ایفا نمایند.


 

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 17 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد بانک سینا ◄

مطالب مرتبط
بنر