تحلیل اختصاصی از بازار بورس 18 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

سه شنبه ، 19 آبان 1394 ، 09:48

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

اوره سازان بر مدار صعود
در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، شروع اجرای پرداخت وام کم بهره دولت به خودروسازان داخلی را نظاره گر بودیم اما تا مشخص نشدن میزان استقبال عمومی و ابعاد پنهان این موضوع، همچنان گروه لیزینگی زیر ذره بین فعالان بازار سرمایه خواهند بود اما طبق پیش بینی روز گذشته، امروز گروه لیزینگی و خودرویی با افزایش تقاضا، معاملاتی متعادل و مثبت تر شروع شدند اما با توجه به موارد گفته شده استمرار این مثبت ها مبهم بود و در نهایت متعادل با گرایشی منفی به کار خود پایان دادند. نماد ولساپا صرفا تحت تاثیر الگوی تکنیکی دوقلوی سقف می تواند افت تا سطوح 150 تومان را تجربه نماید که در این بین سطح حمایتی 170 تومان نیز حائز اهمیت می باشد اما چنین افتی بواسطه تعدیل مثبت پیش رو و شرایط بنیادی مطلوب کمی دشوار به نظر می رسد. در گروه حمل و نقلی نماد حفارس همچنان با رشد قیمتی و صف خرید چشم نوازی می نماید. سطح 370 تومان مقاومت محکم پیش روی آن تلقی می گردد.
گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند اما جابجایی بلوک در نمادهایی همچون وبملت، ادامه بازارگردانی نماد وبصادر توسط شرکت بازارگردانی سپهر صادرات و حمایت های سهامداران عمده، سبب دادوستدهای متعادل و محدود شدن دامنه نوسان آنها شده که کمبود نقدینگی کلی بازار نیز مزید بر علت شده است. نماد وصنا پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.
در گروه ساختمانی نمادهای وساخت و ثنوسا صرفا تکنیکالی مورد توجه مجدد فعالان بازار قرار گرفته اند و معاملاتی پرتقاضا و متعادل، مثبت داشتند و بقیه هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین معاملات منفی نمادهای ثغرب و سقائن نمایان تر بود.
در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی این بار اوره ساز دیگر گروه یعنی شرکت پتروشیمی خراسان مورد توجه قرار گرفت و صف خرید شد تا همچنان اوره سازان با رشد قیمتی به کار خود پایان دهند و نماد شاوان در یک قدمی صف خرید قرار گرفت و بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند. نماد فارس جهت برگزاري مجامع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه – عادي به طور فوق العاده به منظور تصويب صورت هاي مالي متوقف شد. رئیس صندوق بین المللی پول از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواست تا اصلاحات ریشه ای در زمینه مالیات ها و هزینه های خود انجام دهند و برای تضمین برخورداری از حمایت سیاسی برای شهروندان خود فرصت های شغلی با درآمد بالا فراهم نکنند(رویترز-تسنیم).
در گروه های فلزی و معدنی، ادامه معاملات پرحجم اما متعادل و منفی حق تقدم فولاد مبارکه، صف خرید نمادهای ذوب، فسرب و فمراد و فشار فروش نمادهای گروه سنگ آهنی را مشاهده نمودیم. 
در گروه های قندی، غذایی، کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی، آی تی، دارویی و قندی متعادل و مثبت و بقیه اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند و فقط تک نمادهایی همچون کفپارس رشد قیمتی را تجربه نمودند.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای پارسان و تاپیکو با رشد 36.41 واحدی به ارتفاع 63,035 واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها، و عقب نشینی محسوس خریداران و نمایان شدن نوسانات منفی در اکثر گروه ها، احتمالا فردا هم بازاری کم حجم و منفی را نظاره گر باشیم.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 18 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر