تحلیل اختصاصی از بازار بورس 19 آبان 94 و پیش بینی بازار فردا

چهارشنبه ، 20 آبان 1394 ، 11:27

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی در کانون توجه نوسان گیرها
گروه خودرویی با اخبار مثبت اولین روز فروش محصولات با وام 16 درصدی و استقبال هموطنان اکثرا شروعی مثبت و پرتقاضایی را تجربه نمودند اما در آنسو طبق انتظار گروه لیزینگی بعد از استقبال از وام مذکور مجددا شکل نزولی گرفتند و اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. نماد خمحرکه با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل با رشد حدود 3 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. نماد حفارس در گروه حمل و نقل  بعد از شروعی مثبت و همراه صف خرید، در کنار هم گروهی ها منفی به کار خود پایان دادند. در پی عرضه بلوک ۸۷ درصدی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در 28 شهریور و انصراف بدون اعلام دلیل مشتری پر و پا قرص آن ، سازمان خصوصی سازی ﺑﻪ وﻛﺎﻟﺖ از شرکت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﻲ دوﻟﺘﻲاﻳﺮان بار دیگر اقدام به این بلوک خواهد کرد. این بلوک شامل 303 میلیون و 920 هزار سهم "حفارس"است که به قیمت امروز تابلوی بورس به اضافه 15 درصد به شرط آنکه از 3 هزار و 595 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط واگذار خواهد شد. ارزش این بلوک مدیریتی هم بیش از 109 میلیارد تومان با سپرده 3.2 میلیارد تومانی تعیین شده است (بورس پرس).
گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، اکثرا کم حجم، متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین شاهد معاملات متعادل و مثبت نمادهای وخاور، پارسیان، ملت، وامید و وبیمه بودیم.
در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نمادهای شسینا، شفارا، شپلی و شاوان صف خرید شدند و نمادهای شمواد و خراسان در یک قدمی صف خرید شدن قرار داشتند و بقیه اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. 17 درصد معادل 2 میلیارد و 346 میلیون سهم "شبندر" به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 5 درصد به شرط آنکه از 4 هزار و 294 ریال کمتر نباشد، به صورت 20 درصد نقد و باقی در 5 قسط روانه میز فروش می شود. ارزش این بلوک که به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش انجام خواهد شد بیش از هزار میلیارد تومان با سپرده حداقلی 30 میلیارد تومانی است و خریدار یا خریداران باید در 20 روز کاری نسبت به پرداخت 20 درصد وجه نقد اقدام کنند(بورس پرس).
در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فسرب و فزرین صف خرید و نمادهای فملی، فولاد ذوب، میدکو و فلوله پرتقاضا و مثبت و بقیه اکثرا کم حجم و منفی دنبال شدند که در این بین گروه استخراج کننده کانی هاي فلزي و سنگ آهنی از فشار فروش به مراتب بالاتر و معاملات منفی تری برخوردار بودند. نماد كشرق پس از به حد نصاب نرسيدن مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام، و با معامله فقط 6500 سهمی و رشد 5 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشت.
نمادهای بکام، بالبر، بمپنا، وتوشه، لابسا، تایرا و رتکو در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی مثبت و صف خرید و بقیه اکثرا  متعادل دنبال شدند همچنین نماد بنیرو جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، متوقف شد.
گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند و از معدود نمادهای مثبت به سخزر، سشمال، ثنوسا، ثامان، کرمان و  ثفارس می توان اشاره نمود.
گروه قندی بعد از شروعی مثبت، اکثرا منفی به کار خود پایان دادند. نمادهای کفپارس و کپشیر صف خرید شدند و بقیه کانی های غیر فلزی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند.گروه های آی تی و دارویی، همچنان کم حجم، متعادل و مثبت پی گیری شدند و نماد دبالک پس از از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزايش سرمايه و ارائه اطلاعات پيش بيني با سرمايه جديد، متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت.
در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای تاپیکو و شبندر با رشد 8.57 واحدی به ارتفاع 63,044 واحدی رسید که در این بین نمادهای اخابر و وبملت بیشترین تاثیر منفی را داشتند. به نظر فردا نیز بازاری کم حجم، متعادل با گرایشی منفی را نظاره گر باشیم و قرار داشتن در آخرین روز هفته انگیزه برای عرضه های بیشتر را افزایش می دهد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 19 آبان 94
تحلیل تکنیکال نماد پالایشگاه لاوان ◄

مطالب مرتبط
بنر