تحلیل اختصاصی از بازار بورس 5 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 6 دی 1394 ، 09:36

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه های کوچک در صدر تقاضا

درگروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، خودرویی ها تحت فشار فروش بالاتر اکثرا منفی و افت قیمتی را تجربه نمودند  در این بین گروه لیزینگی از اقبال بیشتری برخوردار بودند تا جایی که نماد ولغدر در یک قدمی صف خرید و مابقی اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند. در گروه حمل و نقل با معاملات مثبت حمایت سهامدار عمده نماد حکشتی علاوه بر رشد حدود 3 درصدی سهم سبب رشد حدود 52 واحدی شاخص کل گردید. نماد معاملاتي شركتهاي فنرسازي زر، توليد محور خودرو با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شدند.

در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نمادهای وپست و حکمت تحت تاثیر اخبار افزایش سرمایه و حمایت سهامدار عمده در کنار نماد ودی با رشد قیمتی و صف خرید و بقیه هم گروهی ها برخلاف گروه خودرویی با افزایش تقاضا مواجه شدند و اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه نمودند در این بین جابجایی بلوک حدود 30 میلیون سهمی نماد وبملت و صف فروش نمادهای وبهمن در شروع بازار، نمایان تر بود.

در گروه پالایشگاهی، پالایشگاه نفت لاوان با تحقق زیان 495 ریالی و رشد 135  درصدی زیان نسبت به سه ماه اول سال، با 884 ریال زیان به ازای هر سهم در عملکرد 6 ماه مواجه شد تا از شرایط سخت و بحرانی صنعت پالایشگاهی بیش از پیش رونمایی نماید و متوقف شد بقیه هم گروهی ها نیز اکثرا منفی دنبال شدند این در حالیست که قبل از تعطیلات سال نو میلادی قیمت نفت بعد از مدتها نزول، چند روزی رشد قیمتی را تجربه نمود براین اساس طبق گزارش بلومبرگ در معاملات جمعه بازار جهانی انرژی، قیمت نفت به روند روبه رشد چند روز گذشته خود ادامه داد و بیش از نیم‌دلار گران شد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال، 37.89 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 0.53 دلار افزایش داشته است از سوی دیگر نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز 0.6 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و 38.1 دلار قیمت‌گذاری شد. در گروه پتروشیمی معاملات مثبت و صف خرید نمادهای شفارس، وپترو، پترول، شکلر، شکربن و مارون چشم نوازی نمود.

در گروه های فلزی و معدنی، جابجایی بلوک و معاملات پرحجم حدود 40 میلیون سهمی فاسمین در درصدهای مثبت، معاملات مثبت و صف خرید نمادهای فملی، فخوز، فلوله، هرمز، کمنگنز، ومعادن و معاملات متعادل و منفی مابقی شرکت ها را مشاهده نمودیم. سهم تازه وارد کیمیا طبق انتظار با افزایش عرضه ها، منفی شد تا سریال عرضه اولیه های کم فروغ و کوچک همچنان ادامه داشته باشد و از انگیزه و اعتماد فعالان بازار روز به روز کاسته شود همچنین نماد فسرب چهارمین روز مثبت خود را تجربه نمود و صف خرید شد این در حالیست که همچنان کارخانه ملي‌ سرب ‌و روي‌ ايران‌ به دلیل آلودگی در تعطیلی به سر می برد.

ششمین روز رشد قیمتی و صف خرید نماد آکنتور، معاملات مثبت نمادهای بترانس، فاراک، تکنو، بکاب، بکام، بسویچ، تکمبا، فجام، بمپنا و لخزر را درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی نظاره گر بودیم.

در گروه های ساختمانی و سیمانی بجز نمادهای کرمان، ثعمرا، ثرور و سکرما که مثبت بودند بقیه اکثرا منفی سپری شدند این درحالیست که رشد حدود 8 درصدی سجام چشم نوازی می نمود. رکود سنگین صنعت ساخت و ساز و املاک، دلیل کم فروغی گروه های مذکور می باشد که در این بین کمبود سرمایه در گردش، افت شدید تقاضا در کشورهای همسایه و فرا رسیدن فصل سرما و تعطیلی برخی کارخانجات سیمانی مزید بر علت می باشد.

ادامه صعود و معاملات مثبت گروه قندی و توقف نماد قچار جهت برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده صاحبان سهام صف فروش نماد مرقام در گروه آی تی برخلاف هم گروهی ها، ادامه معاملات کم حجم اما منفی گروه دارویی و افزایش تقاضا درگروه های غذایی، کانی های غیر فلزی و لاستیک سازی اکثرا معاملاتی مثبت را برای آنها در پی داشت و از اقبال فعالین بازار سرمایه به گروه و نمادهای کوچک حکایت دارد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای حکشتی و فملی با رشد 16.22 واحدی به ارتفاع 61,436 واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به تعطیلات پیش رو احتمالا فردا و روزهای آینده بازار کم حجم تر دنبال شود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 5 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد رمپنا ◄

مطالب مرتبط
بنر