تحلیل اختصاصی از بازار بورس 12 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 13 دی 1394 ، 08:55

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع مثبت اما ادامه متعادل دادوستدها
معاملات امروز بعد از چند روز تعطیلات، در سایه تحریم های جدید دولت آمریکا و سردرگمی اهالی بورس شروع شد که با گذشت زمان دادوستدها و منفی شدن گروه های بزرگ خودرویی و بانکی و مثبت شدن گروه های کوچک قندی و غذایی ادامه یافت و از غیر پویا بودن بازار پیش از پیش رونمایی نمود و مثبت شدن پرحجم چهارشنبه هفته گذشته را به فراموشی سپرد.

گروه های خودرویی، لیزینگی، حمل و نقل، بانکی و سرمایه گذاری اکثرا بعد از شروعی مثبت، با عقب نشینی خریداران نوسانات منفی را تجربه نموند در این بین برخی نمادها همچون خکار(به دلیل  افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از محل سود انباشته) خمحرکه، خگستر، خوساز، خعتبار، خرینگ خنصیر، حتوکا، وایران، ولغدر، وگردش، سمایه، وپاسار، ودی، کوثر، آسیا، وگستر و وبیمه همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند و مثبت و همراه صف خرید به کار خود پایان دادند. قرار داشتن در سطوح مقاومتی کوتاه مدت نماد حتوکا(250تا260تومان) معاملات پرحجم آنرا در پی داشت اما در نهایت با صف خرید مجدد به کار خود پایان داد. به دلیل شرایط مناسب بنیادی، تکنیکالی و عقد قراردادهای جدید، همچنان ارزنده ارزیابی می شود و پیش بینی می شود با آهنگی آرام تر تا سطوح 300 تومان رشد قیمتی را تجربه نماید. نماد وایران به دلیل شفاف سازی پیرامون فروش ساختمان های واقع در خیابان بهشتی، مطهری و کرج خود با افزایش تقاضا و صف خرید دنبال شد و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند. صف خرید پرحجم نماد وبیمه (به دلیل خریدهای سرمایه گذاری آتیه دماوند) و گروه بیمه ای با توجه به فعال شدن سرمایه گذاران و شرکت های خارجی با افزایش تقاضا، اقبال بالا و معاملاتی مثبت مواجه شدند.

درگروه پتروشیمی اکثرا متعادل دنبال شدند که ادامه صف خرید نمادهای شسینا، شلعاب و معاملات مثبت شکلر، وپترو و شپاکسا چشم نوازی نمود. در گروه پالایشگاهی نماد ونفت با صف خرید و مابقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. معاملات پرحجم حدود 200میلیون سهمی نماد پترول در بازار بلوکی و بازگشایی موفق با رشد حدود 7.5 درصدی نماد شیران پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه و همچنین خبر شروع اجرای لغو تحریم ها در صنعت پتروشیمی از رخدادهای قابل توجه امروز بود.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی نمادهای بالبر، بموتو، بسویچ، تپمپی، لخزر، لبوتان، تکمبا و وتوشه منفی و صف فروش و نمادهای آکنتور، فاذر، فاراک، فجام، بکام، بترانس، بکاب، رمپنا و رتکو مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند. نماد آکنتور بعد از رشد سریع حدود100 درصدی و تعدیل مثبت متوقف شد. تعدیل مثبت مذکور بابت قراردادهای تامین، بازاریابی و فروش صندوق های فروشگاه باران می باشد.

قرعه عرضه اولیه ها به نام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با نماد شتوکا افتاد تا به عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال فرابورس سه شنبه این هفته روی میز فروش گذاشته شود و دلیل اقبال این روزهای نماد وتکا سهامدار عمده شتوکا، می باشد. نماد تازه وارد کیمیا در کنار نمادهای فلوله، فنوال، فمرآد، فزرین، زنگان، کاما و کبافق معاملاتی مثبت و همراه صف خرید را در گروه های فلزی و معدنی تجربه نمودند این در حالی بود که مابقی اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه سیمانی برخلاف گروه ساختمانی اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند و گروه ساختمانی بعد از شروعی متعادل، اکثرا منفی شدند که در این بین برخی نمادها همچون ثفارس، وتوس و ثامان همچنان معاملاتی مثبت را تجربه نمودند. نماد شركت آ س پ پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه با رشد حدود 1 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نمادهای وساخت، ثامان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، متوقف شدند.

با توجه به نحوه دادوستدها احتمالا فردا بازاری متعادل با عرضه های بیشتر و گرایشی منفی در نمادهای بزرگ و معاملاتی مثبت در نمادهای کوچک را مشاهده خواهیم نمود.


تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 12 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد سمایه ◄

مطالب مرتبط
بنر