تحلیل اختصاصی از بازار بورس 19 دی 94 و پیش بینی بازار فردا

يكشنبه ، 20 دی 1394 ، 09:27

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

ادامه انتشار اخبار منفی اقتصاد چین و ریزش قیمت های جهانی نفت:
بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا با عرضه های صف خرید، معاملات اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند تا نوید بخش شروع منفی فردا باشد که در این افت قیمت های جهانی بخصوص نفت و افزایش تنش های سیاسی مزید برعلت شده است. با عقب نشینی محسوس خریداران و افزایش فشار فروش ها در اواسط بازار اکثر گروه ها و نمادها با افت قیمتی به کار خود پایان دادند در این بین گروه های کوچکی همچون غذایی به مراتب از فشار فروش و افت قیمتی بیشتری برخوردار بودند این در حالی بود که گروه قندی با افزایش تقاضا، اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند تا از سردرگمی فعالین بازار بیش از بیش رونمایی نمایند. شرکت خگستر به دلیل شفاف سازی مبنی بر فروش 53 درصدی سهام زیر مجموعه خود(مهرکام پارس) همچنان با رشد قیمتی دنبال شد. در گروه حمل و نقل به جز نماد حتاید، مابقی اکثرا منفی دنبال شدند این در حالیست که در  چند روز گذشته بخصوص در بخش ریلی با خبر مثبت فوق مواجه شدیم. شرکت راه‌آهن ایران و شرکت زیمنس آلمان در حوزه‌های برقی کردن خط‌آهن تهران و مشهد، خط پر سرعت تهران و اصفهان، تأمین و نگهداری ۵۰۰ دستگاه واگن مسافری و انتقال تکنولوژی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. نماد ليزينگ ايرانيان با توجه به تعديل منفی 23 درصدی عمدتا به دلیل کاهش مقدار فروش متوقف شد.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، اکثرا منفی دنبال شدند در این بین رشد قیمتی و صف خرید نمادهای آسیا، وصنعت، سمایه، وصندوق و وبیمه علیرغم جو منفی بازار نمایان بود و نماد وگردش به دليل تغيير با اهميت پيش بيني درآمد هر سهم متوقف گرديد.

گروه پتروشیمی اکثرا متعادل و مثبت و گروه پالایشگاهی منفی دنبال شدند تا جایی که نماد ونفت و شتران صف فروش شدند در این بین صف خرید سهم تازه وارد شتوکا با عرضه های قطره چکانی آن و صف خرید نمادهای شسینا، شفارس، شلعاب، شدوص و زاگرس چشم نوازی نمود همچنین معاملات مثبت و پر حجم پارسان تحت ادامه حمایت سهامدار عمده .سبب رشد 93 واحدی شاخص کل گردید. مدیرکل سابق دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از آلوده شدن زمین‌های اطراف پالایشگاه تهران در ۱۵ سال گذشته خبر داد و گفت: مسئولان وقت برای سرپوش گذاشتن عملکرد خود فقط زمین‌های آلوده را خریداری کردند چرا که کاربری آنها از بین رفته بود. معاون وزیر نفت از تکمیل فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا نیمه اول سال ۱۳۹۵ خبر داد. طبق برنامه وزارت نفت قرار بود، فاز اول این طرح تا پایان امسال تکمیل شود تا روزانه ۱۲ میلیون لیتر به تولید بنزین یورو۴ کشور افزوده شود. پتروشیمی شیراز به دلیل افزایش هزینه های مالی و کاهش فروش با تعدیل منفی سنگین 55 درصدی مواجه گردید.

در بازارهای بین المللی ادامه انتشار اخبار منفی از اقتصاد چین و ریزش شاخص بورس آن کشور، سبب کاهش شدید قیمت های جهانی نفت(قیمت سبد نفتی اوپک برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ به کمتر از ۳۰ دلار رسید) و کاهش فلزات پایه و در نهایت افزایش تقاضا و رشد قیمت طلا گردید که از نگرانی سرمایه گذاران بین المللی حکایت دارد. در گروه های فلزی و معدنی نمادهای کنور، فمرآد، کمنگنز، هرمز و فلوله مثبت و صف خرید و مابقی اکثرا منفی دنبال شدند.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی نماد پسویچ تحت تاثیر تعدیل مثبت 18 درصدی(عمدتا به دلیل افزایش مقدار فروش، کاهش مواد اولیه و هزینه های مالی) با صف خرید مواجه گردید همچنین معاملات پرحجم و  مثبت رمپنا علاوه بر رشد قیمت پایانی سهم، سبب رشد 70 واحدی شاخص کل گردید. مبین، تپمپی، فجام و بشهاب از دیگر نمادهای مثبت گروه های مذکور و مابقی اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.
در گروه های ساختمانی و سیمانی، نمادهای ثشرق، ثمسکن، ثاژن و کرمان مثبت و مابقی معاملاتی منفی را تجربه نمودند.  نماد ثرود جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام متوقف شد و نماد ثامان بعد از برگزاری مجمع عموی و تقسیم سود نقدی 126 ريالی با رشد حدود 10 درصد مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه غذایی نماد غبشهر همچنان تحت تاثیر خبر تنش های میان ایران و عربستان با صف فروش و افت قیمتی دنبال شد این در حالی می باشد که شرکت سعودی صافولا(مالک 72 درصدی شرکت صنایع غذایی بهشهر) اعلام نمود؛ علیرغم مشکلات میان ایران و عربستان، همچنان در بازار ایران باقی خواهد ماند. نماد پارس سرام جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي، متوقف شد و مابقی گروه های کاشی و سرامیک، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی، آی تی و دارویی، اکثرا منفی دنبال شدند که در این بین نمادهای شلیا، کرازی، مرقام، دارو، والبر، دتولید، غمارگ، غسالم و گروه قندی مثبت های گروه های کوچک بازار بودند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای پارسان و رمپنا با رشد اندک 22.17 واحدی به ارتفاع 62,655  واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و وامید بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به نحوه معاملات و قرار داشتن اکثر نمادها و گروه ها در سطوح مقاومتی کوتاه مدت، احتمالا شروع فردا منفی خواهد بود اما در ادامه معاملات باید نظاره گر قدرت فروشندگان و خریداران باشیم امری که در نهایت سبب افزایش مناسب حجم دادوستدها خواهد شد.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس19 دی 94
تحلیل تکنیکال نماد خکاوه ◄

مطالب مرتبط
بنر