اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه 20 دی 94

دوشنبه ، 21 دی 1394 ، 09:53

 

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

پارس سویچ
شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به ٢٩/١٢/٩٤ منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل 250 میلیارد ریال به مبلغ 635 ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به پیش بینی قبل با 18 درصد تعدیل مثبت همراه شده است. هم چنین طی دوره نه ماهه منتهی به 30/09/٩٤ ؛ مبلغ 488 ریال حدود 77 درصد پیش بینی را محقق ساخته است.

از مهمترین دلایل تعدیل مثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1)    افزایش 9 درصدی فروش

نکات مهم :
شرکت پیش بینی فروش خود را بر اساس  آخرین اطلاعات مبلغ 749.2 میلیارد ریال برآورد کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی با رشد 9 درصدی همراه است. همچنین فروش شرکت در نه ماه نخست سال ٩٤ مبلغ 566.7 میلیارد ریال بوده است که 76 درصد بودجه را پوشش داده است.سهم هر یک از محصولات شرکت در بودجه ٩٤ به تفکیک در نمودار زیر آمده است :

 


همانطور که مشاهده میشود 78 درصد از فروش پیش بینی شده شرکت به مبلغ  588 میلیارد ریال مربوط به محصولات فشار قوی است که در 9 ماهه منتهی به 30/9/94،  73 درصد آن پوشش داده شده است.

میزان کل تولید شرکت در پیش بینی فعلی سال٩٤ حدود 8 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی برآورد شده است که درنه ماهه نخست سال حدود 74 درصد آن محقق شده است. محصولات فشار قوی و متوسط  هم که از عمده تولیدات شرکت می باشد در پیش بینی فعلی  به ترتیب  با کاهش 1 و  افزایش 28 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی همراه است. .در نمودار زیر مقدار تولیدات شرکت آمده است: (ارقام به دستگاه)

 


شرکت در پیش بینی اخیر خود مقدار فروش محصولات فشار قوی خود را که 78 درصد از کل فروش شرکت را تشکیل میدهد نسبت به پیش بینی قبلی 9 درصد افزایش داده است همچنین شرکت طبق صورت های مالی 9 ماهه منتهی به 30/9/94  68 درصد بودجه خود را پوشش داده است مقدار فروش محصولات شرکت به تفکیک در نمودار زیر آمده است : (ارقام به دستگاه)

 

 


 

 

 


همانطور که مشاهده میشود مواد مستقیم 54 درصد از بهای تمام شده شرکت را تشکیل میدهد این مواد اولیه عمدتا شامل مواد فلزی و قطعات وارداتی میشود در نتیجه تغییرات قیمت  فلزات و نرخ ارز میتواند بر هزینه مواد مصرفی شرکت تاثیر گذار باشد.. 32 درصد از مواد اولیه به صورت وارداتی است.

نتیجه گیری :
فروش شرکت 99 درصد به مشتریان داخلی است که وزارت نیرو و شرکت های فعال در حوزه فولاد از عمده آنها به شمار می رود اختصاص دارد در نتیجه شرکت از نظر بازار فروش به علت کیفیت محصولات با ریسک خاصی مواجه نیست اما کاهش تعرفه های وارداتی برای محصولات مشابه با محصولات تولیدی شرکت (تعرفه در سال 92 نصف شده است) و کاهش نرخ ارز میتواند تصاحب بازار فروش محصولات شرکت را برای واردکنندگان آسان گرداند. از طرفی بررسی اطلاعات شرکت نشان می دهد که شرکت همواره مقدار مشخصی مواد اولیه را در انبار نگه داری می کند که این موضوع می تواند تاحدی تآثیر نوسانات مقطعی نرخ ارز بر روی بهای تمام شده را کاهش دهد.  با توجه به اینکه در نهایت امید است با توجه به احتمال انبساطی بودن بودجه عمرانی سال آتی کشور و توسعه بیشتر طرحهای وزارت نیرو و همچنین بهبود صنعت فولاد، فروش شرکت برای سال مالی آتی با افزایش مواجه شود

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

► تحلیل تکنیکال نماد پارسان
تحلیل اختصاصی از بازار بورس 20 دی 94 و پیش بینی بازار فردا ◄

مطالب مرتبط
بنر