کارت سوخت ، کارت بانکی هم می شود !

شنبه ، 23 شهریور 1387 ، 10:35
  
حميد پورمحمدي ـ معاون امور بانک، بيمه و شرکت‌‏هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي ـ اظهار كرد: نكته‌اي كه براي همه‌ مردم يك مسئله پر اهميت است مسئله كارت سوخت است و مردم بر اساس نوع خودرويي كه دارند از سهميه‌اي كه در نظر گرفته شده استفاده مي‌كنند. نظام بانكي و كميته‌ بانك‌داري الكترونيكي در اين زمينه به ميدان آمده و قرار است كه كارت سوخت، كارت بانكي نيز بشود.
 
وي افزود: در حال حاضر وقتي كه فردي به پمپ بنزين مراجعه مي‌كند و از كارت سوخت خود استفاده مي‌كند همزمان پول را به صورت نقدي به مسئول جايگاه پرداخت مي‌كند ولي با تدبيري كه انديشيده شده و با استفاده از كارت بانكي ديگر وقتي كه فردي از سهميه بنزين خود استفاده مي‌كند همزمان پول استفاده از اين سهميه نيز از كارت وي كاسته شود و در واقع نيازي به مبادله پول در جايگاه‌هاي سوخت نيست.

وي گفت: اين كار از نظر بهداشتي و سرعت انجام كار داراي مزاياي زيادي است و ديگر نياز به حمل و نقل پول نيست.

پورمحمدي گفت: ما اميدواريم كه بتوانيم در دوسه ماه آينده اين طرح را اجرايي و نهايي كنيم.

به گزارش ايسنا، در طرح سهميه‌بندي بنزين پيش‌بيني شده بود كه عرضه بنزين در جايگاه‌ها توسط كارت هوشمند سوخت انجام شود و در مرحله بعد بدون نياز به پرداخت وجه سوخت در جايگاه، هزينه سوخت دريافتي از سوي مصرف‌كننده به صورت الكترونيكي پرداخت شود كه اين كار (مرحله دوم) بنا به دلايلي هنوز محقق نشده است.

پيش از اين سجادي ـ مدير سابق سامانه هوشمند سوخت ـ در اين باره اظهار كرده بود كه با توجه به نبود ارتباط مطمئن در داخل دستگاه‌هاي‌ ATM و به دليل تبعات اجتماعي كه در صورت بروز مشکل به‌وجود خواهد آمد، پرداخت الکترونيکي از طريق کارت‌هاي هوشمند عملي نشده است. 
منبع: ایسنا

► شروع جشنواره جديد حساب هاي قرض‌الحسنه بانك ملت با جوايز ويژه
مصادره ۴ درصد از سهام بانك اقتصاد نوين توسط بانك كشاورزى ◄

مطالب مرتبط
بنر