دوقلوهای وینکلووس، فیس بوکی دیگر به میدان می آورند

دوشنبه ، 27 شهریور 1391 ، 13:18

دوقلوهای وینکلووس همان برادرانی که بر سر شکایت از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فعلی شبکه اجتماعی فیس بوک نامشان بر سر زبان ها افتاد، حالا در فکر ایجاد یک شبکه اجتماعی جدید و قدرتمند و به عبارت دیگر رقیبی برای فیسبوک هستند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، ماجرای طولانی و پر کش و قوس شکایت این دو برادر از زاکربرگ از جایی آغاز شد که آنها ادعا کردند، زاکربرگ ایده آنها را دزیده و به خاطر همین ایده بوده که حتی به عنوان جوانترین میلیاردر دنیا انتخاب شده است. پس باید بابت دزدیده شدن آن غرامت پرداخت کند.

این شکایت و در ادامه دادگاه هایی که برگزار شد، منجر به پرداخت 20 میلیون دلار نقد و 45 میلیون دلار در قالب سهام فیس بوک از سوی زاکربرگ به ونکلووس ها شد، اما آنها در آخرین شکایت خود گفتند که ایده شان خیلی بیشتر از اینها می ارزد و باید غرامتی خیلی بیشتر از نصیبشان شود که دادگاه نپذیرفت.

حالا این براردان دو قلو بعد از شش سال از آغاز ماجرای شکایت از زاکربرگ و پس از پایان نه چندان راضی کننده آن پول خود را در یک شبکه اجتماعی دیگر با نام SumZero سرمایه گذاری کرده اند.

آنها با گذاشتن سرمایه ای 1 میلیون دلاری در این شبکه اجتماعی که در سال 2008 توسط دو فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد، دیویا نارندرا و آلاپ ماهادویا تاسیس شد، قصد دارند دوباره شانس خود را در این عرصه بیازمایند.

هدف اصلی این شبکه اجتماعی که قرار است با این سرمایه پا بگیرد، سرمایه گذاران حرفه ای هستند.

دیویا نارندرا در زمان برگزاری دادگاه های برادران وینکلووس و زاکربرگ یکی از دوستان دوقلوها بود و از جمله کسانی بود که به گرفتن غرامت به دوقلوها کمک کرد. در آن زمان که دوقلوها توانستند در مجموع 65 میلیون دار نقد و به صورت سهام دریافت کنند، ارزش فیسبوک 15 میلیارد دلار بود.

در هر حال باید منتظر ماند و دید سرمایه گذاری تازه دو قلوها که رقیبی تازه برای فیس بوک ساخته چقدر می تواند با این شبکه اجتماعی رقابت کند.

 

پربازدید ترین های بانکی:

*****************

► چینی ها چطوردنیا را تصرف کردند؟
گرانترین غذاهای جهان + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر